PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV poczta i emailem

  • 11. Data: 2005-05-08 16:24:34
    Temat: Re: CV poczta i emailem
    Od: "Jagoda" <f...@N...poczta.fm>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał:
    > A następnym razem uzywaj PDFa.

    A jeśli ktoś nie ma programu do tworzenia PDF? Nie każdy może sobie pozwolić
    na licencję do oryginalnego oprogramowania. Masz tę licencję, skoro tak
    proponujesz załatwić sprawę?

    Pzdr
    Jagoda

  • 12. Data: 2005-05-08 16:37:18
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Sun, 08 May 2005 18:24:34 +0200, Jagoda <f...@N...poczta.fm>
    napisał:

    > U?ytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisa?:
    >
    > A je?li kto? nie ma programu do tworzenia PDF? Nie ka?dy mo?e sobie
    > pozwoliae
    > na licencj? do oryginalnego oprogramowania. Masz t? licencj?, skoro tak
    > proponujesz za?atwiae spraw??

    Przytoczyć Ci całą, czy sobie wyszukasz dalszą treść?
    Mówię o:
    GNU GENERAL PUBLIC LICENSE
    Version 2, June 1991

    Licencja ta dotyczy używanego przeze mnie programu Qprinter.

    "QPrinter to prosty w obsłudze program, który umożliwia przygotowanie
    dokumentów PDF z dowolnej aplikacji Windows. Dzięki niemu przygotujesz
    dokumenty PDF, które będziesz mógł zapisać na dysku lub przesłać
    bezpośrednio do salonu QPrint celem wydrukowania.
    Przygotowanie dokumentów w formacie PDF daje Ci gwarancję, że będą one
    prawidłowo wydrukowane, jak również, że każdy kto otrzyma taki dokument
    będzie mógł odczytać go przy użyciu darmowego programu Adobe Reader [1] na
    każdym komputerze.
    PDF to najbardziej uniwersalny format zapisu dokumentów. Najistotniejszą
    cechą dokumentów PDF tworzonych przy użyciu QPrintera jest to, że czcionki
    (fonty) użyte w drukowanej pracy załączane są wewnątrz dokumentu PDF
    dzięki czemu prawidłowo wyświetlają się i drukują na innych komputerach.
    QPrinter jest programem całkowicie bezpłatnym. Możesz go pobrać ze strony
    www.qprint.com.pl/qprinter/setup.exe."

    [1] Adobe Readera nie używam, zastępując go działającym bardzo szybko,
    lekko i sprawnie FoxIT PDF Readerem. Oczywiście darmowym.

    --
    "Wystarczy wiedzieć, dokąd podjechać trza, stamtąd już widać szary
    spłowiały mur

  • 13. Data: 2005-05-08 18:59:32
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jagoda" <f...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > A jeśli ktoś nie ma programu do tworzenia PDF? Nie każdy może sobie
    > pozwolić
    > na licencję do oryginalnego oprogramowania. Masz tę licencję, skoro tak
    > proponujesz załatwić sprawę?

    Darmowe drukowanie do PDF masz uzywajac darmowego pakietu Open Office, jest
    zwyczajnie w opcjach menu edytora albo instalujac sobie rowniez darmowa
    drukarke PDF o nazwie PrimoPDF. Nie sa to jedyne rozwiazania nie wymagajace
    pieniedzy - T.Omasz pisal o innych. Jak ktos pogoogla, nie ma problemu z
    robieniem PDFow.

    I.

  • 14. Data: 2005-05-08 19:11:27
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Sun, 08 May 2005 18:37:18 +0200, T.Omasz napisał(a):

> [...]
    >
    > [1] Adobe Readera nie używam, zastępując go działającym bardzo szybko,
    > lekko i sprawnie FoxIT PDF Readerem. Oczywiście darmowym.

    Tych programów też używam od jakiegos czasu. Są po prostu świetne!

    --
    Kaja

  • 15. Data: 2005-05-08 19:32:13
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "optyk" <o...@o...optyk> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał w wiadomości
    >
    > na dobrą sprawę trzebaby trzaskać
    > jednocześnie w:
    > - DOC (no bo przecież to MS),
    > - RTF (uniwersalny ale niektórzy właśnie jak ta wspomniana Pani mogą się
    > przestraszyć ki to diabeł),
    > - PDF (j.w.),
    > - TXT (chyba każdy by sobie poradził ale już nie pokombinujemy z
    czcionkami
    > itd.).

    Ja bym dla pewności przesłał (jeszcze) w JPG :-)
    Przy takim podejściu jak powyżej, obrazek jest chyba najmniej
    kontrowersyjny.

  • 16. Data: 2005-05-09 09:27:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 8 maja 2005 18:24, gdy Jagoda napisał(a) coś na
    pl.praca.dyskusje. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A jeśli ktoś nie ma programu do tworzenia PDF?

    To niech zainstaluje.

    > Nie każdy może sobie
    > pozwolić na licencję do oryginalnego oprogramowania.

    Dlaczego? Ja myślę, że każdy. Oczywiście zależy od tego, jak
    rozumiesz ,,pozwolić na licencję''. Rozumiem, że to jako skrót myślowy
    od ,,przestrzegania licencji na oprogramowanie generujące PDF''. A więc nie
    widzę powodów, dla których miałby jej nie przestrzegać.

    > Masz tę licencję,
    > skoro tak proponujesz załatwić sprawę?

    Pewnie ma, bo licencja jest zazwyczaj dołączana do programów.
    Mój OOo wyświetlał ją przy instalacji.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2005-05-09 09:35:28
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Greg [Sat, 7 May 2005 13:42:20 +0200]:

    > Ja bym nie chciał pracować w firmie, w której osoby,
    > które powinny wiedzieć co to PDF nie wiedzą tego ;-)

    No ja defaultowo uznaje, ze te osoby, ktore maja kontakt
    z przeplywem informacji, ktora czesto gesto wlasnie w PDF
    leci, jak najbardziej powinny sobie z tym radzic.

    Rekruter kategorycznie nie powinien miec problemu.

    Kira

  • 18. Data: 2005-05-09 09:54:38
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "optyk" <o...@o...optyk> napisał w wiadomości

    > Uniwersalny jest jednak druk i papier (ale bardzo, bardzo rzadko sam z
    tego
    > korzystam). A najpewniej i elektronicznie i papierowo ale jak to HRy
    > odbierają? Na pewno bardzo różnie.

    Często nawet nie pamiętają, że dana aplikacji przyszła dwoma kanałami. Ale
    jak mi się zdarzy pamiętać, to traktuję to jako plus dla kandydata.

    pozdrawiam
    m.

  • 19. Data: 2005-05-10 09:26:41
    Od: "Jagoda" <f...@N...poczta.fm>

> [...]
    nie
    > widzę powodów, dla których miałby jej nie przestrzegać.
    [...]
    > Pewnie ma, bo licencja jest zazwyczaj dołączana do programów.
    > Mój OOo wyświetlał ją przy instalacji.

    Oprogramowanie to nie moja działka, robią to za mnie inni. Wiem tylko, że
    oryginalne programy są drogie, a bez licencji nie ma mowy o pracy, bo
    najmniejsza kontrola pociągnie za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

    Pzdr
    Jagoda

  • 20. Data: 2005-05-10 09:36:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jagoda napisał(a):

    > Oprogramowanie to nie moja działka, robią to za mnie inni. Wiem tylko, że
    > oryginalne programy są drogie, a bez licencji nie ma mowy o pracy, bo
    > najmniejsza kontrola pociągnie za sobą nieprzyjemne konsekwencje.
    a czym sie roznia programy oryginalne od nieoryginalnych?;)
    jest szereg darmowych aplikacji, ktorych mozna legalnie

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884