PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie] › Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    From: "DariuszK" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Date: Fri, 31 Dec 2004 01:03:52 +0100

    Witam , i załączam trzy grosze

    >Byłoby pięknie, jeśli otrzymałbym listy motywacyjne z tekstem:
    >"proponuję ze swojej strony ...", "z mojego doświadczenia wynika, że
    >na takim stanowisku najskuteczniejsze efekty można uzyskac ...".
    >Przedstawienie własnej inicjatywy w LM? Czasem takie rodzynki
    >bywają...

    Życie byłoby zbyt piękne gdyby wystarczyło napisać
    "proponuję ze swojej strony ...", pełnej entuzjazmu pracy w zdobywaniu
    nowych klientów i zleceń bo bez znajomości działalności firmy nie można
    pisać czegoś co będzie uważane za błędne np:

    a) Czy lepiej pojechać do klienta z ofertą bezpośrednio czy wysłać list czy
    może wystarczy zadzwonić aby wstępnie przedstawić ofertę firmy, z jednej
    strony wizyta jest jak najbardziej wskazana ale zwiększa koszty (dojazd i
    czas potrzebny na załatwienie jednej sprawy)

    b) Może lepiej powiedzieć że "z mojego doświadczenia wynika..." wysłanie
    oferty w postaci katalogu reklamowego przygotowanego przez profesjonalną
    firmę wyd. daje zawsze dobry rezultat (bo np: przy sprzedaży urządzeń które
    posiadają wiele parametrów taki folder mowi sam za siebie a przy sprzedaży
    materiałów biurowych szereg zdjęć może nie przemawiać do odbiorcy) co może
    u wybranego pracodawcy odnieść wręcz odwrotny skutek ponieważ wydał 15 tys.
    na elegancką reklamówkę która po rozesłaniu do klientów nie przyniosła
    rezultatów

    c) [LM nie jest istotny. Jest bardzo ważny,] dlatego też lepiej lać wodę aby
    w trakcie rozmowy wynikło czego tak naprawdę dotyczy praca (nikt nie podaje
    w ogłoszeniu dokładnej specyfikacji katalogu produktów którego dane
    stanowisko ma dotyczyć) a przecież wystarczy podać w ogłoszeniu proszę w LM
    opisać sposoby sprzedaży systemów CRM oraz ERP dla klientów
    instytucjonalnych, niby kilka słów ale jak pomoże zainteresowanym pisać na
    temat oraz przyciągnie uwagę osób które mają w tym doświadczenie.

    d) Nie wiem czy mogę też prosić ale czy polskie firmy kiedykolwiek zaczną
    podawać w ogłoszeniu widełki płacowe dla wybranych stanowisk, to naprawdę
    może pomóc w znalezieniu fachowców bo anons np:
    Specjalista wdrożeniowy systemów f-k zarobek: 2.5 tys. - 4 tys. (w
    zależności od doświadczenia)
    pozwoli to zwrócić uwagę na wasze ogłoszenie osoby która ma juz pracę na
    takim samym stanowisku (i być może spełnia wasze oczekiwania) ale zarabia 3
    tys. i myśli że i tak tam dostanie pewnie tyle samo więc nie opłaca się
    wysyłać CV i LM..

    Życzę w Nowym Roku aby wszytkie firmy rozwijały się i rosły na potęge bo
    wszystkim Nam wyjdzie to na zdrowie,

    Serdecznie pozdrawiam Darek K