PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do oceny...

  • 1. Data: 2006-05-22 07:00:34
    Temat: CV do oceny...
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    Witam serdecznie Was :)
    W ciągu ostatnich dni pojawiło się tutaj "trochę" ;) CV do oceny i
    wyszły braki, niedociągnięcia.

    Chciałbym zatem poddać Waszej ocenie swoje CV które mi się wydaje zbyt
    długie, ale nie wiem z czego zrezygnować, a i tak nie są to wszystkie
    rzeczy które robiłem podczas studiów bo napisałem opracowanie na temat
    systemów operacyjnych oraz raport na temat CDMA-450 na świecie a także
    zrobiłem prezentację w powerpoincie na temat "Telecom overwiev" (czyli
    technologie telekomunikacyjne na świecie - zrobiona w języku angielskim)

    Poza tym, ostatnio właśnie przeczytałem, że ktoś szuka osoby
    niepełnosprawnej do pracy. Jestem taką osobą, ale moja niepełnosprawność
    w żadnym stopniu w zasadnie nie ogranicza mnie w szukaniu pracy
    (kończę studia informatyczne). Czy taka informacja jest cenna dla
    pracodawcy, czy lepiej to "zataić" ze względu na "niechęć" i utarte
    schematy osoby niepełnosprawnej jako "ciężkiej w adaptacji i w ogóle
    uciążliwej dla pracodawcy"

    kończę studia i trzeba by poszukać pracy stałej, ale odnoszę wrażenie,
    że po prostu większość pracodawców szuka za przeproszeniem "murzynów" do
    odwalania czarnej roboty za psi grosz :|. Jestem osobą, która jest mocno
    zaangażowana w działalność międzynarodowej orgaznizacji studenckiej i
    dzięki temu mam dużo doświadczeń, odbyłem wiele szkoleń itd. Wydaje mi
    się, że czasem jest to zapora dla pracodawcy bo nie jestem "tylko"
    studentem ale kimś z zainteresowaniami, pasjami, rozwiniętymi
    umiejętnościami interpersonalnymi a przez to z większymi ambicjami...

    Proszę o komentarze na temat CV i ew porady jak je przebudować, by było
    bardziej "employer friendly" ;) Zdaję sobie sprawę, że ono w zasadzie
    jakoś wielce się nie wyróżnia i może ginąć w stercie innych, ale w
    niektórych firmach zbytnia ekstawagancja w formie CV może zostać źle
    odebrana prawda?

    link do CV : http://www.tonzi.com.pl/CV2.pdf

    Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
    ToNZi

  • 2. Data: 2006-05-22 07:25:22
    Temat: Re: CV do oceny...
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    ToNZi wrote:

    > zrobiłem prezentację w powerpoincie na temat "Telecom overwiev"

    oczywiście overview ;)

    jakby to miało jakieś znaczenie to mieszkam i szukam póki co pracy w
    Poznaniu, ale wyjazd stąd nie stanowi problemu :)

    pozdrawiam :)
    ToNZi

  • 3. Data: 2006-05-22 08:55:43
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    cv na 1 stronie chyba "ma" byc?
    ja zwykle zwezam do 1 strony co wedlug mnie daje malo informacji (jezeli
    pracodawcy tyle chca to juz ich sprawa) i nie wiem jak CV z wieksza iloscia
    stron sa traktowane

  • 4. Data: 2006-05-22 09:10:14
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    zasit wrote:
> [...]
    > pracodawcy tyle chca to juz ich sprawa) i nie wiem jak CV z wieksza iloscia

    no właśnie, cv "powinno" mieć 1 lub 2 strony a mi się to rozrasta
    poprzez różne szkolenia, w których biorę udział a także różne projekty
    (strony www czy raporty, czy np prezentacje), dlatego pytam - jak to
    wygląda i jak jest odbierane "dłuższe" CV od zwykłego?

    pozdrawiam ;-)

  • 5. Data: 2006-05-22 09:22:10
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    no wlasnie tez chcialbym wiedziec
    :]

  • 6. Data: 2006-05-22 09:31:07
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    ToNZi <c...@d...nl> wrote in news:e4rnmc$2ff$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Witam serdecznie Was :)
    > W ciągu ostatnich dni pojawiło się tutaj "trochę" ;) CV do oceny i
    > wyszły braki, niedociągnięcia.

    szkola podstawowa w CV - moze dlatego, ze trafi sie akurat na rekrutera
    ktory sam konczyl ta szacowna podstawowke i to bedzie decydujace?? ale
    raczej sie tego nie pisze, jezeli nie ma to wielkiego znaczenia - gdyby
    to byla szkola w jakis sposob nietypowa - np. nie w Polsce, to moznaby
    ewentaulanie napisac... ale tak?

    zwroc uwage, ze rozne instytucje poza swoimi nazwami maja swoje siedziby;
    chodziles do XXWQER LO - ale gdzie? w Szczepankowie? w Gliwicach? w Kole?

    studia maja takie cechy: tryb, planowany czas, tytul; np. studzia dzienne,
    piecioletnie, magister inzynier; sama nazwa uczelni i kierunku malo mowi;

    AEGEE - fajnie ze jest najwieksza, ale co tam robiles: "szeregowy czlonek"?
    wypisales ponizej jakies projekty ale nie wynika z nich w jakim stopniu je
    wspoltworzyles - tzn. mozna sie domyslic, ze zajmowales sie technicznymi
    kwestiami zwiazanymi ze stronami WWW - przy organizacji tego typu imprez
    jest wiele pracy do wykonania - trzeba zdobyc fundusze, sale, gosci; potem
    zrobic projektowi odpowiednia reklame...; a przy szkoleniach: prowadziles
    te szkolenia? organizowales?

    oj... jezeli tworzysz strony WWW - to ja bym tego nie wpisywal sobie w
    "doswiadczenie zawodowe" tylko bym stworzyl portfolio; normalnie bym
    napisal w CV przed doswiadczeniem zawodowym, ze dzialam jako freelancer,
    wymienil projekty i TECHNOLOGIE (!) w ktorych to napisalem i podal linke
    do portfolio WWW;

    "Wide Open: wspolpraca z agencja mediow interaktywnych Wide Open";
    sproboj pisac nie zdaniami; wiemy ze wspolpraca ;-) moze byc tak:
    "Wide Open (agencja mediow interaktywnych, kontakt: XX XXXXXXX):
    * wykonanie rozbudowanej (jakas miara) prezentacji w technologii Flash"

    bosch... jezeli miales kilka szkolen w ramach tych dni intergraji, to
    wymien je prosze po myslniku; nawet nie rozdzielaj co bylo w 2006, 2005:
    "Szkolenia w ramach cykli 'Dni Integracji' (ktore sam organizowalem):
    * 2005: dsfHJGFDSADHGFSA
    * 2005: @#$%^&^%$#WQWSDF
    * 2006: @!#$%TYUTGRFDESWADEGFTH
    * 2006: GRETG%TRYTRY"

    o umiejetnosciach z zakresu IT duzo sie na tej grupie pisze: nie hasla,
    tylko wypunktowane glowne cechy; przykladowo moze to wygladac tak:
    "PHP: ver4, ver5, SMART, PEAR, XML/XSLT, PqSQL, MySQL; 5 duzych projektow;"

    prawo jazdy jako osobny punkt? no fakt, po co CV mialoby byc krotkie;

    PS: Honda Civic to jest model; marka jest Honda;

    pzdrv;
    adas;

  • 7. Data: 2006-05-22 09:34:50
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    ToNZi <c...@d...nl> wrote in

> [...]
    > (strony www czy raporty, czy np prezentacje), dlatego pytam - jak to
    > wygląda i jak jest odbierane "dłuższe" CV od zwykłego?

    no wlasnie pomysl sobie, jaka dlugosc musialoby miec takie CV czlowieka,
    ktory nie jest ciagle studentem, tylko ma juz za soba np. 5 lat pracy;
    ciekawe, co?

    pzdrv;
    adas;

  • 8. Data: 2006-05-22 10:08:14
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    adasiek wrote:
    [cut]

    dzieki za sugestie, faktycznie, przeorganizuję to trochę i dam linkę do
    portfolio z realizacjami stron www.
    Co do AEGEE to głównie działka IT przy projektach ale także pełne
    zaangażowanie w organizację w sensie pozyskiwania sponsorów, sprawy
    logistyczne, przy szkoleniach PITS prowadziłem szkolenie co zostało
    zaznaczone.

    Jak to przeorganizuję to powinno zmieścić się w 1,5 strony - w sumie
    spory zysk :)

    a co z tą niepełnosprawnością? zostawić, wywalić? generalnie odstrasza
    czy sprawia, że pracodawcy widzą zysk w zatrudnieniu takiej osoby czy
    raczej koszta?

    dzieki bardzo za pomoc i czekam na dalsze sugestie ;)

  • 9. Data: 2006-05-22 11:13:46
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    Witaj
    ja bym dala dane osobowe z lewej strony, nie na cala dlugosc lini. Osiagnelabym
    to nie piszac imie nazwisko: ..... tylko od razu, bez tabulatorow

    I ja bym to troche bardziej usystemtyzowala.
    Nie dawalabym liceum, ani podstawowki. Nie pisalabym poziom wyksztalcenia, bo to
    widac, gdy piszesz w trakcie, wiec po co powtarzac. Profil tez nie potrzebny, bo
    widac w kierunku studiow.

    Pozniej bym dala doswiadczenie zawodowe, w ktorych umiescilabym tez pokrotce
    dzialalnosc z AEGEE - nie ma sensu pisac, ze to najwieksza organizacja itp, bo
    po co? Tez nie ma sensu umieszczac pracy jako pracownik fizyczny. Dopiero gdy
    bedzie ktos cie pytal o doswiadczenie miedyznarodowe - to w liscie motywacyjnym
    o tym wspomnisz. Nie pisz o tym ze charakter zdalny.

    pozniej umiejetnosci:
    i tutaj podziel na.IT Lingwistyka (okreslajac poziom), Dodatkowe np prawo jazdy

    pozniej osiagniecia: tutaj mozesz wymienic czlonek AEGEE i wymienic osiagniecia
    w wspolpracy, tutaj bym tez dala wszelkiej masci certyfikaty, poza jezykowymi
    nie ma sensu pisac o cechach charakteru, niepotrzebne

    na koncu zainteresowania: lecz bym je wypunktowala.

    Pozdrawiam
    KK

  • 10. Data: 2006-05-22 11:58:48
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    ale to nie ja wymagam CV na 1 stronie
    jest to taki zwyczaj
    pytanie tylko jak jest traktowany przez pracodawce