PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do oceny...

  • 21. Data: 2006-05-22 19:12:32
    Temat: Re: CV do oceny...
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > Proszę o komentarze na temat CV i ew porady jak je przebudować, by było
    > bardziej "employer friendly" ;) Zdaję sobie sprawę, że ono w zasadzie
    > jakoś wielce się nie wyróżnia i może ginąć w stercie innych, ale w
    > niektórych firmach zbytnia ekstawagancja w formie CV może zostać źle
    > odebrana prawda?

    IMHO CV graficznie jest ok, estetyczne. Merytorycznie chyba też niczego
    sobie.

    Ale w szczegółach: Jeśli chcesz zmieścić się na dwóch stronach możesz
    zmniejszyć czcionkę nagłówków. Zrezygnowałbym z podawania szkoły
    podstawowej, poziomu wykształcenia (HR-owcy potrafią myśleć). To AEGEE też
    można trochę ściupczyć, tym bardziej że podajesz informacje, które nic nie
    wnoszą (Dni Negocjacji II i potem powtorzenie frazy przy Dniach Negocjacji
    III). Z nagłówków typu "prawo jazdy" możesz zrezygnować i przenieść to jako
    podpunkt do jakiejś innej kategorii (umiejętności/kwalifikacje). W przebiegu
    kariery zawodowej "normalna" praca ginie wśród stronek internetowych.
    Rozumiem, że to z braku "normalnego" doświadczenia... nie wiem też, czy w CV
    powinno się podawać się takie informacje, jak cechy charakteru. Generalnie
    od tego jest LM, CV ma się bronić faktami.

    Ogólnie CV trochę przegadane, ale jest całkiem niezłe. Mam nadzieję, że
    trochę pomogłem (do 1,5 strony bym zszedł bez problemu:)).

    pozdr
    zasiu

  • 22. Data: 2006-05-22 19:55:16
    Od: ToNZi <c...@d...nl>

    Depesz wrote:
    > ja zaczynalem wszystko 3 lata przed Toba.
    > Ale zdziwilem sie bardzo czytajac to cv. Na poczatku pomyslalem sobie ze
    > ktos se jaja robi, tylko skad niby by mial wiedziec jakie szkoly konczylem
    > ;)
    > Niezly zbieg okolicznosci.

    ano :)
    Poznań to jednak małe miasto ;)
    pozdro ;)

  • 23. Data: 2006-05-23 01:44:13
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    ToNZi <c...@d...nl> napisał(a):

> [...]
    > dzięki temu mam dużo doświadczeń, odbyłem wiele szkoleń itd. Wydaje mi
    > się, że czasem jest to zapora dla pracodawcy bo nie jestem "tylko"
    > studentem ale kimś z zainteresowaniami, pasjami, rozwiniętymi
    > umiejętnościami interpersonalnymi a przez to z większymi ambicjami...
    >
    > Proszę o komentarze na temat CV i ew porady jak je przebudować, by było
    > bardziej "employer friendly" ;) Zdaję sobie sprawę, że ono w zasadzie
    > jakoś wielce się nie wyróżnia i może ginąć w stercie innych, ale w
    > niektórych firmach zbytnia ekstawagancja w formie CV może zostać źle

    Na twoim miejscu bym usunął "Stopień niepełnosprawności" - to nie powinno
    nikogo interesować. Dopiero jak z kimś rozmawiasz powinieneś powiedzieć coś w
    stylu "proszę mówić głośniej, bo niedosłyszę" czy coś takiego, powinieneń
    wskazać rozmówcy jak ma się zachowywać aby kontakt był dobry. Zamiast
    "Zaawansowane systemy RDBM" bym po prostu napisał "Znajomość baz danych". Przy
    umiejętnościach niegłupią jest także rzeczą podać stopień znajomości, dla
    pracodawcy jest bardzo ważne, czy jest to umiejętność teoretyczna (ukończony
    kurs czy jakieś ćwiczenia) czy praktyczna - stosowałeś w jakimś projekcie.
    Dobrą jest także rzeczą w wypadku języków programowania podać środowisko
    programistyczne jakie znasz np. MS Visual Studio. Usuń także "Cechy
    charakteru" i "Szkołę podstawową". Niepotrzebny jest także stan cywilny i data
    urodzenia. Usuń także "poziom wykształcenia" - przecież widać żeś student i
    "profil wykszytałcenia" - przecież napisane pod spodem. Tak poza tym, to
    wszystko bardzo ładne, życze powodzenia.

  • 24. Data: 2006-05-23 06:33:59
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: ToNZi [Mon, 22 May 2006 11:10:14 +0200]:

    > no właśnie, cv "powinno" mieć 1 lub 2 strony a mi się to
    > rozrasta poprzez różne szkolenia, w których biorę udział
    > a także różne projekty (strony www czy raporty, czy np
    > prezentacje)

    Ludzie, do licha! CV, poza prezentacją Waszych umiejętności
    i doświadczenia ma jeszcze jedną bardzo ważną funkcję:
    umożliwia sprawdzenie jak kandydat radzi sobie z odpowiednim
    doborem informacji. Jeśli zawartość CV jest w pełni uzasadniona
    merytorycznie, to może mieć i 5 stron- ale jeśli student się
    na 3 stronach rozpisuje o tematyce kursów czy zawartości tej
    czy innej prezentacji na zaliczenie, to pardon...

    ToNZi: zrób długie CV, weź markera, zakreśl te kawałki, które
    są istotne dla danego stanowiska, wywal resztę. Z zostawionych
    wywal ozdobniki i okroj tak, żeby się nie rozpisywać tylko np.
    w 2 punktach sygnalizować co robiłeś- i to starczy. Jeśli po
    tych zabiegach wyjdzie 2 strony, to ok. Jeżeli masz już spore
    doświadczenie, to wywal pokończone szkoły i nieistotne kursy.
    Spokojnie można też wywalić większość danych osobowych, imię
    plus nazwisko, adres i kontakt- i starczy.

    Kira

  • 25. Data: 2006-05-23 20:28:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zasiu wrote:
    [...]

    i moje 0.03 PLN:

    użyłbym czcionki szeryfowej: Ariale i inne bezszeryfowe ładnie
    wyglądają, ale
    1. źle się je czyta,
    2. zwiększają objętość tekstu (nie od dzisiaj wiadomo że po zmianie
    czcionki z Timesa na Ariala w kilkustronowej pracy przybywa jedna strona).

    p. m.