PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: Buractwo pracodawców
  • Data: 2006-04-02 09:36:10
    Temat: Re: Buractwo pracodawców
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Brodek napisal:
    >Kaizen napisał(a):
    [...]
    >1.
    >Zaczęliśmy od tego, kto proponuje wynagrodzenie. Zwróć uwagę, że
    >Twoje stanowisko jest w tym przypadku nielogiczne. Jeśli bowiem
    >pracodawca miałby proponować wynagrodzenie skąd ma wiedzieć jaka
    >jest ta kwota, za którą danemu pracownikowi opłaca się pracować?
    >Chyba lepiej, by to pracownik tę kwotę określił, nie?..

    Cene podaje ten, kto jest na slabszej pozycji - tak jest w wiekszosci sytuacji
    negocjacyjnych. Ten, komu bardziej zalezy na transakcji, pierwszy wystepuje z
    konkretami.
    I tak samo jest z wynagrodzeniami. Na rynku, gdzie popyt na miejsca pracy
    przewyzsza ich ilosc, kandydat jest strona konkurujaca i sklada oferte. Na
    rynku, gdzie to raczej firma chce dobrze sprzedac swoje stanowisko pracy, firma
    podaje konkrety pierwsza. Obyczaj podawania zarobkow w ogloszeniu jest
    rozpowszechniony glownie w panstwach o niskim bezrobociu.

    ie ma wiec jednej slusznej wersji, zalezy to od podazy i popytu w danej chwili.

    >2.
    >Kiedy pracowałem jeszcze na etacie nigdy moja pensja mi nie
    >wystarczała - niezależnie od jej wysokości. Jeśli trafiła się
    >chałtura, którą bez szkody dla mojego aktualnego pracodawcy można
    >było wykonać - to ją oczywiście brałem.
    >Stąd śmiem twierdzić, że nie ma wynagrodzenia przy którym
    >pracownik nie jest zainteresowany chałturami..

    Tu racja, ale od pewnego momentu przestaje byc zainteresowany chalturami, po
    ktorych bedzie chodzil zmeczony, przychodzil do pracy niewyspany i
    zdekoncentrowany. A przeciez wlasnie o to chodzi.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl