PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: Buractwo pracodawców
  • Data: 2006-04-01 20:25:12
    Temat: Re: Buractwo pracodawców
    Od: "Brodek" <G...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vetch napisał(a):
    > kiedy chcę kupić towar, to zwyczajnie zamieszczam ogłoszenie z informacją
    > ile mogę za ten towar dać. I ten fakt stanowi nie o mojej słabości, lecz o
    > poważnym podejściu do sprzedającego - szanuję jego i swój czas.

    Chyba chłopcze nigdy nie pracowałeś w biznesie jeśli nie
    słyszałeś o przetargach....

    > zazwyczaj spotkałem się z inną sytuacją, w podobnym skrócie, lecz bardziej
    > obrazowo: "a więc nie wiemy ile chcemy dać, pobawmy się w zgadywanie.". W
    > takiej sytuacji traci oczywiście z klucza "sprzedawca" swojej pracy, to
    > raczej totolotek a nie negocjacje. Powiem za mało, to będę stratny i ucierpi
    > moja motywacja, powiem za dużo, to będą się krzywić.

    To negocjacje, gdzie pracodawca stosuje głubią i prostacką taktykę
    negocjacyjna. Głupia i prostacka ale daje efekty jeśli szuka się
    kogoś do standardowych prac.

    > Nie widzę żadnego sensownego powodu, dla którego polscy pracodawcy nie chcą
    > zamieszczać propozycji płacowych w samym ogłoszeniu.

    Otwórz biznes i natychmiast takie powody znajdziesz.
    Prosty przykład - szukasz księgowej - ile jej dasz?.. Dowiedziałeś
    się już, że w Wawie księgowość spólki z o.o. można poprowadzić
    na zlecenie już od 1000 zł a są oferty i za 500 zł.
    Więc napisz mi teraz Piotrze: jakie wynagrodzenie wskażesz w
    ogłoszeniu o pracy dla księgowej spólki z o.o.?

    Pzdr
    Brodek