PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak wypłaty...co zrobić ?

  • 1. Data: 2004-04-23 16:37:46
    Temat: Brak wypłaty...co zrobić ?
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie : co zrobilibyście na moim miejscu..ile mam jeszcze czekać (czy
    wogóle) na wypłatę zaległego wynagrodzenia ?
    Sprawa wygląda tak : pracowałam w firmie na umowę o pracę. Po pewnym czasie
    zwolnili mnie (z końcem marca odeszłam w firmy) nie z mojej winy...ale to
    już dłuższa historia. Do dnia dzisiejszego nie wypłacili mi wynagrodzenia za
    marzec 04. Napisałam do nich ostateczne wezwanie do zapłaty z
    NATYCHMIASTOWYM terminem do zapłaty (listem poleconym za potwierdzeniem
    odbioru, który otrzymali 20 kwietnia)....i jak do tej pory nadal mi nie
    zapłacili.

    Pytanie :
    1) ile jeszcze czekać ? (czy czekanie w tej sytuacji ma sens) ?
    2) czy jak bedę podawać ich do Sądu, to powinnam naliczyć jakieś odsetki za
    zwłokę ?
    3) ile z reguły trwają takie sprawy w Sądzie ?

    Dziękuję za sugestie.

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 2. Data: 2004-04-23 17:37:30
    Temat: Re: Brak wypłaty...co zrobić ?
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Joanna" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    za
    > zwłokę ?
    > 3) ile z reguły trwają takie sprawy w Sądzie ?

    Masz dwie mozliwości ( może trzy).
    1. zgłaszasz ten fakt w Inspekcji Pracy
    2. piszesz pozew do Sądu
    (3. możesz zawiadomic prokuraturę z wnioskiem o wszczęcie postępowania.)

    im dłużej czekasz to mniejsze szanse na odzyskanie wynagrodzenia - chyba że
    firma jest stabilna finansowo.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 3. Data: 2004-04-23 17:57:37
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

> [...]
    > (3. możesz zawiadomic prokuraturę z wnioskiem o wszczęcie postępowania.)
    >
    > im dłużej czekasz to mniejsze szanse na odzyskanie wynagrodzenia - chyba

    Stabilna to raczej nie jest....wiem, że ma założonych kilka spraw...a poza
    tym jak to się mówi "kiespko płacą".

    J.

  • 4. Data: 2004-04-24 07:14:36
    Od: "jerzboro" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapłacili.
    >

    > Pytanie :
    > 1) ile jeszcze czekać ? (czy czekanie w tej sytuacji ma sens) ?
    Nie czekaj - działaj (Inspekcja Pracy - skarga o niewypłacenie
    wynagrodzenia; Sąd - pozew o wypłacenie wynagrodzenia)
    > 2) czy jak bedę podawać ich do Sądu, to powinnam naliczyć jakieś odsetki
    za
    > zwłokę ?
    Nie musisz - w pozwie napisz, że żądasz odsetek ustawowych od dnia
    wymagalności (tj. od dnia ustalonego jako termin wypłaty wynagrodzenia)

    > 3) ile z reguły trwają takie sprawy w Sądzie ?
    Zależy gdzie.