PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca sezonowa w Skandynawii

  • 1. Data: 2004-04-23 14:15:44
    Temat: Praca sezonowa w Skandynawii
    Od: "Mateusz" <i...@w...pl>

    Praca sezonowa w Skandynawii

    Witam wszystkich grupaowiczów.
    Chciałbym zapytać czy jest ktoś na grupie, kto mógłby udzielić mi informacji
    na temat pracy sezonowej w Skandynawii.
    Mam zamiar wybrać się tam na początku czerwca (stopem).
    Podobno można znaleźć prace przy truskawkach w Norwegii przy jagodach w Szwecji
    i tak samo w Finlandii...
    Interesowało by mnie najmocniej miejsca gdzie bym mógł dojechać i się zapytać o
    ewentualną pracę.

    Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje

    Mateusz

  • 2. Data: 2004-04-23 21:06:13
    Temat: Re: Praca sezonowa w Skandynawii
    Od: Kaz59 <k...@w...pl>

    Mateusz wrote:

> [...]
    > Szwecji i tak samo w Finlandii...
    > Interesowało by mnie najmocniej miejsca gdzie bym mógł dojechać i się

    Witam
    z tego co wiem to lepiej zapomnij pan o tym bo ten temat wyszedł już z mody
    i oszustów wokół tego nazbierało się mrowie !

  • 3. Data: 2004-04-23 23:06:00
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam zamiar wybrać się tam na początku czerwca (stopem).
    > Podobno można znaleźć prace przy truskawkach w Norwegii przy jagodach w

    Do Szwecji można pojechać indywidualnie, znaleźć sobie miejsce, gdzie są
    borówki, zbierać je i sprzedać w punkcie skupu. Wszelkie wyjazdy zbiorowe są
    nielegalne, a takie właśnie organizują oszuści. Zbiór borówek nie jest
    jednak zajęciem szaleniem opłacalnym, a przy dużej konkurencji i słabych
    terenach lub słabym urodzaju może okazać się fiaskiem. Czy nie lepiej -
    wobec faktu, że wchodzimy do Unii - poszukać sobie zwykłej pracy (też na
    lato)? Szwedzi wprawdzie kręcą nosem, ale głównie chodzi im o to, żeby
    cudzoziemcy nie korzystali z przywilejów socjalnych, samą pracę chętnie
    dadzą, zwłaszcza latem, gdy jest dużo wakatów. Jeżeli chodzi o język, to
    znajomość angielskiego często w zupełności wystarcza.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl