PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedni absolwenci i studenci (LONG) › Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    From: "FX" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Date: Tue, 3 Jun 2003 22:14:42 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@pa235.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Bede okrutny Delphi i C to powoli odchodzic bedzie do lamusa (moge sie
    > mylic)

    Bede okrutny: Pierdoly piszesz.
    To co piszesz jest wlasciwe dla osob ktore za duzo czytaja gazet typu
    Chip czy Komputer Swiat a za malo Software czy innych (bo po prostu
    nie bardzo umieja cos zrobic).

    TU ZACZYNA SIE UZASADNIENIE:

    W zeszlym roku na Borland Developer Days mowili cos innego,
    za dwa dni chyba to powtorza bo niewiele sie w tej sprawie zmienia.

    IMHO Rozwoj C++ czy Delphi (w przypadku borlanda) czy VBasica
    (w przypadku microsoftu) nie bedzie zaniechany.
    Jakos nie widac zadnych innych alternatyw, ktore bylyby na tyle
    silne by z nimi konkurowac.
    Konkurencja ze strony Javy czy Perla lub innych internetowych
    jezykow nie jest zbyt duzym zagrozeniem gdyz rowniez Builder/Delphi
    oraz Visual C++/Visual Basic sa coraz mocniej zintegrowane z
    technologiami internetowymi (patrz technologie .NET microsoftu i
    architect w przypadku borlanda).

    Do lamusa odchodza narzedzia typu Clarion/FoxPro/Magic/Supernova itp...

    Gdy szerzej rozpowszechnila sie Java, wiele osob twierdzilo ze Delphi czy
    Visual odejdzie do lamusa, niestety - te jezyki sloza do zuuuupelnie innych
    zastosowan wiec nie sa dla siebie konkurencja, tym bardziej ze firma taka
    jak microsoft nie bardzo pozwoli by ich produkt odszedl do lamusa.

    Tak samo Visual C++ nigdy nie byl bezposrednia konkurencja dla Buildera.
    Visual umozliwia tworzenie lepszych aplikacji nizszego poziomu, natomiast
    builder jest latwiejszy przy tworzeniu interfejsow baz danych i aplikacji
    opartych na GUI.

    > Technologie zmieniaja sie dosc szybko jestem ambitny i chce sie nauczyc
    > czegos w przyszlej pracy a przy tym prezentuje w moim mniemaniu cos soba,

    Tak? Tylko jest jeden problem - zeby nauczyc sie calkowicie nowego narzedzia
    programistycznego to trzeba wielu godzin cwiczen. Jakos nie wydaje mi sie
    ze tym setkom tysiecy programistow na swiecie chcialoby sie uczyc od
    nowa wszystkiego. Tak wiec jesli jestes taki ambitny sprobuj najpierw
    nauczyc sie super np.... java buildera, a potem zobacz czy starczy
    Ci ambicji by nauczyc sie Visual Studio .Net. Bo mnie nie bardzo...

    FX