PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotna młodzież › Re: Bezrobotna młodzież
    From: kingram <k...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobotna młodzież
    Date: Tue, 22 Jan 2002 16:17:00 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@62.138.15.62

    cloud wrote:

    <ciach>
    > Pewien pan zza zachodniej granicy dziesiat lat temu stwierdzil za gospodarka
    > to nie krowa pasaca sie na niebianskich lakach co by ja mozna pozniej na
    > ziemi bylo doic bez umiaru.
    Zgoda.

    > Nasza polska krowka sianka juz za bardzo nie dostaje, cos jest wychudzona,
    > buczec muuu juz nie ma sily a doi ja armia "socjalistow" co to uwazaja ze
    > rola panstwa polega na zdzieraniu z tych co akurat cos pracuja i zarabiaja i
    > przelewaniu tych pieniazkow do kieszeni innych (sobie tez w koncu mozna cos
    > dziabnac po drodze...)
    Tez zgoda.

    > Niemcy bawia sie teraz w "socjalna gospodarke rynkowa" jak to sobie sami
    > nazwali ale prosze nie zapominac ze zap.... na to kilkadziesiat lat w
    > twardym kapitalizmie.
    Niemcy zaczynaja miec takie same problemy jak my mamy od ponad 10-ciu
    lat z emerytami. Otoz pieniazkow zapracowanych i odlozonych na emerytury
    aktualnych staruszkow tutaj - zaczyna brakowac. Nie pede goloslowny
    jesli powiem Ci ze czesc moich podatkow (a place procentowo prawie tyle
    samo co inni w Polsce) idzie na podreperowanie tych funduszy. Niemcy
    stoja w tej chwili podejrzewam przed taka sama reforma ubezpieczen
    spolecznych jakie my juz przeprowadzilismy. I wiesz co? Jakos nie
    krzywie sie z tego tytulu - bo wiem - i chyba to wlasnie Pawelek mial na
    mysli - ze bez wzgledu na dzisiejsze prognozy ekonomistow majace mi
    zapewnic jak sie to mowi - godna starosc - moze zabraknac pieniedzy na
    to, ze jak bede stary nie bede mial za co kupic chleba.
    A z tego co sie orientuje w Polsce jest to BARDZO ZNACZNA grupa emerytow
    i rencistow, ktorym tak po prostu pieniadze wyplacane przez ZUS koncza
    sie w okolicach, hmmm, 10-tego kazdego miesiaca?

    > My zaczelismy wydawac nim zaczelismy zarabiac. Panstwo
    > zamiast sie rozwijac dlawi jakakolwiek inicjatywe.
    Masz na mysli paredziesiat lat rzadow w ktorych skladki odkladane na
    przyszle emerytury zostawaly natychmiast przejadane? Zgoda. Ale aktualne
    prawodawstwo i rzady nie startuja "od zera". Dostaja dorobek/spuscizne
    po innych, prawda? Chodzi o jak najbardzie LUDZKIE podejscie do tej
    sprawy. Po imieniu - rzady tzw. Komunistow rozpieprzyly co tylko sie
    dalo. OK. Ale - po to jest panstwo, prawo i rowniez te zasrane podatki
    ktore placisz, zeby jakos wykaraskac sie z opalow i zeby zapewnic
    ludziom na stare lata (ludziom ktorzy kiedys pracowali w dobrej wierze)
    chleb. Chyba ze masz jakis pomysl na nowelizacje ustawy o emerytach i
    rencistach pod tytulem - wszyscy urodzeni do roku ...., a bedacy starsi
    niz .... - do piachu!, zeby odciazyc biednych aktualnie pracujacych...
    Jesli tak stawiasz sprawe to dla mnie jestes tylko pieniaczem. Mam
    nadzieje ze tak nie myslisz.

    > A co do emerytow, rencistow (cos dziwnie wysoki ich odsetek mamy - chyba
    > jestesmy bardzo chorowitym narodem), gornikow, hutnikow, rolnikow itd, itp,
    To jest indywidualna sprawa moralnosci kazdego czlowieka. Co innego
    gornicy, hutnicy i rolnicy - bo Ci pracowali i zostali oszukani, a co
    innego cwaniacy potrafiacy lawirowac pod prad prawa.

    > beda dostawac swoje pieniazki tak dluga jak dlugo ktos w tym kraju bedzie
    > placil podatki.
    Mam nadzieje ze beda - inaczej ciezko widze los moich rodzicow. Bede
    musial zaczac im placic emerytury z moich aktualnych poborow - do tego
    dazysz?

    > A aktualny system poza szara strefa nie generuje niczego.
    No to jeszcze zdefiniuj pojecie aktualny system. Bo moim zdaniem nie
    wystarczy pracowac i narzekac na "aktualny system" tylko zaczac robic
    cos co: "aktualny system" zmieni, badz jesli Cie to przerasta to dac
    sobie spokoj i poszukac szczescia w innych stronach. Moze tam chleb
    lzejszy bedzie?

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"