PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotna młodzież › Re: Bezrobotna młodzież
  • Data: 2002-01-22 11:34:02
    Temat: Re: Bezrobotna młodzież
    Od: "Pawelek" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    "cloud" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a2jbo7$pkt$1@news.tpi.pl...

    > sam sobie podcieram, pomocy panstwa w tej kwestii nie oczekuje

    Nie zawsze sam to robiles. Prawdopodobnie ktory z dzisiejszych emerytow
    pomagal ci przez pewien czas. To wlasnie mialem na mysli.

    > mnie tez uczono wielu rzeczy, tylko ze pozniej okazalo sie ze zupelnie
    > nieprzydatnych.
    > Jesli dla Ciebie definicja panstwa ogranicza sie do aparatu przymusu to
    > wspolczuje....

    Jest to jedna z drog, ktore moga zagwarantowac godne zycie dla ludzi. ktorzy
    juz nie sa w stanie bronic sie sami. Jednak w moim poscie nie staralem sie
    bardziej podkreslic tej ewentualnosci.

    > a jak myslisz dlaczego niemieccy emeryci podrozuja po swiecie a nasi
    zrzedza
    > ze nie maja na nic pieniedzy? Chyba dlatego ze system w jakim zyli dal im
    > mozliwosc zapracowania na takowa emeryture, nasi juz takiej szansy nie
    > mieli. Mnie chodzi tylko o to ze polska gospodarka powiela bledu
    > socjalizmu - my ciagle uwazamy ze tamten system byl OK.

    Mysle, ze nasi emeryci nie beda mieli tak dobrze jak sasiedzi zza zachodniej
    granicy. Ich obecna sytuacja i tak jest tragiczna. Ja rozumiem, ze sytuacje
    budzetowa
    mozna okreslic jako podbramkowa i trzeba szukac oszczednosci gdziekolwiek.
    Lecz budzet nie powinien bogacic sie kosztem tych ludzi, ktorych sytuacja i
    tak
    jest nie do pozazdroszczenia.
    Odwroce pytanie. Brak rewaloryzacji emerutur to dzialanie podobne do
    zwiekszenia
    podatkow tylko ubrany w inne slowa. Wiec jak to jest: Innym obnizac innym
    zas nie waloryzowac?

    > Tzw socjalne przepisy tylko konserwuja aktualne bezrobocie, a przy
    > stagnacji badz recesji jeszcze je poglebiaja.
    > Nie ma sie
    > co patrzec na ich wydatki socjalne, oni na nie juz dawno temu zapracowali,
    > bynajmniej nie w socjalizmie.

    Zgodze sie (ktory to juz raz) ze przepisy nie sa doskonale.
    Nie rozciagajmy jednak tego zagadnienia na wszelkie grupy spoleczne, ktorych
    ono dotyczy.

    > nie o to mi chodzilo, placiles troszke pieniedzy i zostawales rencista...

    ????

    > wszystko wspaniale, tylko pieknymi slowami gospodarki nie naprawisz.

    Nierozwaznymi czynami tez. Twoje dzieci beda braly z ciebie przyklad.

    Pozdrawiam
    Pawelek