PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobotna młodzież

  • 1. Data: 2002-01-19 19:17:58
    Temat: Bezrobotna młodzież
    Od: "Tomasz Wolańczyk" <t...@p...fm>

    Mam 26 lat, od 5 lat szukam stałego miejsca zatrudnienia (mieszkam w
    100-tysięcznej górniczej sypialni gdzieś na Śląsku). Większość zakładów
    pracy oferującyh "ciepłe" stanowiska pracy zatrudnia chętnie emerytów i
    ręcistów (oraz inwalidów I i II grupy) za których nie płaci składek
    ZUS-owskich (ok.40% wynagrodzenia) a w przypadku inwalidów korzysta z
    przywileju zakładu pracy chronionej co niewątpliwie jest korzystne dla obu
    stron (dziadek inwalida - pieniądze ; zakład - tania choć mało efektywna
    siła robocza ale jadnak jakaś tam siła).
    Problem mógłby być skutecznie rozwiązany przez wprowadzenie rządowych ustaw
    regulujących zatrudnienie emerytów, rencistów i inwalidów. Ustawa taka
    powinna nakładać na pracodawców obowiązek płatności ZUS-u (za WSZYSTKICH
    zatrudnionych). Zwolnieni z obowiązku płatności ZUS-u powinni być tylko ci
    renciści, emeryci i inwalidzi którzy prowadzą działalność gospodarczą w
    której zatródnione są przynajmniej 3 osoby nie związane bezpośrednio z osobą
    pracodawcy (nie rodzina).
    ............ale narazie to tylko gdybanie i jeśli rządzący tym krajem nie
    rozwiążą tej kwestii dojdzie do tego że bezrobotna młodzież niezadowolona
    sytuacją wyjdzie na ulicę i rozpocznie rewolucje .....a ja poprę ją jak
    najbardziej (nie żebym był jakimś anarchistą czy co ale tylko wydarzenia
    jakie mają miejsce w Argentynie mogą zmienić to co się dzieje w naszym
    kraju).
    Śmieszą mnie ogłoszenia wywieszane w PUP typu: Agęcja Ochrony Mienia i Osób
    przyjmie emerytów ręcistów oraz górników po pakiecie najlepiej z I lub II
    grupą inwalidzką - takie firmy powinny poszukać potencjalnych "ochraniarzy"
    wśród pacjentów miejskiego hospicjum a nie w urzędzie pracy.
    Nowy rząd nie robi nic w celu zmniejszenia bezrobocia slogany wyborcze
    odeszły w zapomnienie i okazały się czystą demagogią (kiełbasą) wyborczą.
    Z niecierpliwością oczekuje dnia w którym pierwsze bojówki młodzieżowe wyjdą
    na ulicę by pokazać swoje niezadowolenie z rządów korupcji i złodziejstwa
    (dotyczy to wszystkich rządów po roku 1990 do dnia dzisiejszego włącznie).

    Swoje niezadowolenie wyraził: tomas wolf
    Wszystkich czytających przepraszam za błędy, literówki itp. (mogące pojawić
    się w powyzszym tekście). -napisano pod wpływem emocji panujących po wizycie
    u potencjalnych pracodawców.

  • 2. Data: 2002-01-19 20:10:41
    Temat: Re: Bezrobotna młodzież
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    Tomasz Wolańczyk wrote:

> [...]
    > Wszystkich czytających przepraszam za błędy, literówki itp. (mogące
    > pojawić się w powyzszym tekście). -napisano pod wpływem emocji panujących

    No to bardzo musiales byc rozemocjonowany po tych wizytach ;o]

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2002-01-19 20:55:27
    Od: "Arli" <a...@s...com.pl>

    Najwazniejsze wskazniki stanowiace o stanie gospodarki to : stopa
    bezrobocia, inflacja i wzrost(spadek) PKB i ile inflacje drastycznie
    mniejszono, odbilo sie to na pozostalych wskaznikach ( sa one niejako
    zalezne )
    Obecny rzad koalicji SLD, UP itp. nie ma zielonego pojecia ogospodarce i
    sprawia wrazenie koalicji partii populistycznych . Poprzedni rzad a
    zwlaszcza polityka Balcerowicza byla sluszna ale do pewnego momentu (kiedy
    to zasiadl w Radzie P.P. ale zaczal dawac plame). Jako ze mam kontakt z
    praktykami zycia gospodarczego (wykladowcy na studiach MBA) ktorzy
    zarzadzaja duzymi firmami prywatnymi opowiadaja na konkretnych przykladach
    jak Panstwo Polskie skutecznie niweczy wszelkie poczynania walczacych o
    przezycie firm (mam konkretne przyklady od osob besposrednio uczestniczacych
    w kierowaniu (zarzadzaniu) firm Daewoo Lublin, Ursus Lublin - obie juz nie
    isnieja). Nie ma (a jak juz to tylko jakies protezy) w Polsce mechanizmy
    wspierania rodzimych firm, nie mowie o takich rzeczach jak bezplatny
    rzadowy Hotline prawniczy w USA dla firm chcacych eksportowac, ale jakies
    podstawowe mechanizmy wspierania przdsiebiorcczosci powinny funkcjonowac. Ta
    postawa ekip rzadzacych spowoduje ze w wyniku globalizacji bedzie olbrzymie
    bezrobocie w kraju a wszelka inicjatywa gospodarcza(nowe miejsca pracy, a
    nawet utrzymanie starych) bedzie duszona w zarodku.

    Mam pewnosc, ze znaczenie wagi ministerstwa finansow sa przeceniane,
    najwiecej do powiedzenia powinno miec ministerstwo gospodarki (teraz chyba
    infrastruktury) bo to ono decyduje o wzroscie potegi gospodarczej panstwa,
    ono wdraza odpowiendie przepisy prawne usprawniajace gospodarke (a jakos tak
    sie sklada ze prawie nikt nie wie kto jest ministrem gopodarki).

    Dzialania rzadu sa za bardzo skierowana w strone panstwa socjalnego, a to
    jest blad bo silna gospodarka=wyzszy poziom zycia

    pozdrawiam
    Arli

  • 4. Data: 2002-01-19 21:57:13
    Od: "Jarek" <n...@h...pl>

    Użytkownik "Arli" <a...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Obecny rzad koalicji SLD, UP itp. nie ma zielonego pojecia ogospodarce i
    > sprawia wrazenie koalicji partii populistycznych .
    [ciach]
> [...]
    uczestniczacych
    > w kierowaniu (zarzadzaniu) firm Daewoo Lublin, Ursus Lublin - obie juz

    Co do populizmu, to sie niestety w pewnym sensie zgodze. IMO dla aktualnego
    rzadu, "wyciszenie" spoleczenstwa po tak sporej dawce przezyc jaka
    zafundowali chlopaki z AWS jest rzecza istotna. A ze LSD bedzie dbac o
    linie, totez nie zajmie sie istotnymi dla panstwa problemami w stopniu takim
    jak powinno sie do nich podejsc (bo jak zabiora emerytom, to wiadomo komu to
    da doskonale argumenty do walki...)

    Apropos tych "praktykow": Wybacz, ale firma, zeby istniec musi na siebie
    zarabiac... Ursus dostal swoja szanse (i to AFAIR dwie), a ze kasa, ktora
    miala isc na restruktryzacje nierentownego przedsiebiorstwa, dzieki zwiazkom
    (pod wodza niezpomnianego pana Wrzodaka) zostala przeznaczona na biezaca
    konsumpcje to pozostaje sie tylko cieszyc, ze wiecej i moich i Waszych
    podatkow nie pojdzie w bloto (i w rece tych praktykow zycia gospodarczego,
    ktorzy wykladaja taka demagogie na roznych MBA).

    O informatykach mowi sie tak: "Ci, ktorzy umieja, pracuja. Ci, ktorzy nie
    umieja, ucza".

> [...]
    > bezrobocie w kraju a wszelka inicjatywa gospodarcza(nowe miejsca pracy, a
    > nawet utrzymanie starych) bedzie duszona w zarodku.

    Dzisiaj byla jakas nieoficjalna rzadowa popijawa w tej sprawie. Moze na cos
    wpadna...

    --
    nzz

  • 5. Data: 2002-01-20 09:51:12
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On Sat, 19 Jan 2002 20:17:58 +0100, "Tomasz Wolańczyk"
    <t...@p...fm> wrote:

    [....]

    Przyznam sie szczerze, ze mnie juz zaczyna meczyc
    to co sie dzieje.
    Jesze troche i w tym kraju bedzie jedna wielka pustynia
    gospodarcza, na ktorej, jak ktos bedzie pracowal,
    to 80% dochodu bedzie oddawal panstwu, zeby
    utrzymac 50% armie bezrobotnych i rzadzacych,
    wykrzykujacych, ze to nie ich wina, tylko odziedziczyli
    taka sytuacje po poprzednikach.

    Ogolnie rzecz biorac, jak jest firma i zaczyna byc 'cienko'
    to lepiej chyba jest wejsc w uklad, ze np. teraz przez czas jakis
    placimy mniej, a jak wyjdziemy na prosta, to sie wyrowna
    (o ile ma sie do szefostwa zaufanie), niz trzymac fason, a potem
    na bruku wyladowac.

    Ja ze swojej strony moge placic wszelkie podatki, byle bym
    tylko mial gwarancje, ze zostanie z nimi cos pozytecznego zrobione,
    a jak sie poprawi, to 'sruba' zostanie poluzowana.
    A obawiam sie, ze tak nie bedzie :-( (ani w odniesieniu do
    poprawy, ani w odniesieniu do 'sruby').

    I tylko sie zastaniawiam, czy po studiach wyjechac za granice.
    A wcale mi sie to nie usmiecha.

    Marecki

  • 6. Data: 2002-01-20 10:13:12
    Od: "grzzechu" <g...@p...onet.pl>

    Jak w Polsce nie zmieni się sposób konstruowania wydatków budżetowych to
    NIGDY nic się nie zmieni. Trzeba ograniczyć wydatki skierowane na
    nieproduktywne acz liczne w sensie wyborczym grupy społeczne takie jak:
    górnicy, emeryci(wysoka indeksacja), rolnicy(ARR, Krus) to normalny
    kryminał. A skierować je na inwestycje. Była szansa aby to zmienić jak była
    duża dziura budżetowa po Buzku ale Belka i SLD to zaprzepaściło. W końcu czy
    podwyższanie podatków może stymulować gospodarke do rozwoju? - wolne żarty:)
    Teraz wmawiają ludziom, że wszystkiemu winna jes RPP.

    Belce życze powodzenia w budowie socjalizmu,
    A Tobie życze powodzenia na bezrobociu.

    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-01-20 15:09:30
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

[...]

    W Polsce to ministerstwo dziala w kierunku wykonczenia gospodarki, i
    rzeczywiscie odnosci sukcesy.

    --
    gryjas

  • 8. Data: 2002-01-20 15:11:57
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Mikolajczyk" <m...@s...pl> napisał

    : Ja ze swojej strony moge placic wszelkie podatki, byle bym
    : tylko mial gwarancje, ze zostanie z nimi cos pozytecznego zrobione,
    : a jak sie poprawi, to 'sruba' zostanie poluzowana.

    1. Nie poprawi sie, bo sruba jest za mocno dokrecona.
    2. Masz racje, podatki sa marnowane, kazdy niezaplacony podatek to sluszna
    oszczednosc.

    --
    gryjas

  • 9. Data: 2002-01-20 19:26:33
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "Jarek" <n...@h...pl> ...

    > O informatykach mowi sie tak: "Ci, ktorzy umieja, pracuja. Ci, ktorzy nie
    > umieja, ucza".

    A jak mowi sie o takich co pracuja i ucza ???
    (np. ja tak robie)

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2002-01-20 20:12:27
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > A jak mowi sie o takich co pracuja i ucza ???
    > (np. ja tak robie)

    moze jeszcze sie uczysz [choc juz troche umiesz] ;)
    albo po prostu nie wszystko jeszcze umiesz ;)))

    pozdrawiam

    romek