PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie - rotacyjny system pracy › Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    From: "Immona" <c.oleszkiewicz@NO_SPAM.premotion.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    Date: Wed, 29 Sep 2004 18:19:07 +0200

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cjelb7$403$1@inews.gazeta.pl...

    > Hmm. Lobbyści outsortu maja chyba inne zdanie i przekonują pracodawców
    > przemawiają im do kieszeni. Jeżeli outsort tak się rozwija poza
    stanowiskami
    > czysto fizycznymi to chyba często u pracodawców rozum milczy, kieszeń
    > śpiewa :)

    Nie. Outsourcinguje sie projekt lub dzialke.
    Dana osoba ma byc zorientowana w swoim projekcie/dzialce, niekoniecznie w
    calej firmie.
    Outsourcing a pomysly rotacyjne to zupelnie rozne rzeczy.

> [...]
    narzędzi
    > i srodowisk programistycznych, mają walizkę certyfikatów, dwa fakultety
    > symultaniczne, 25 lat, 2-3 języki obce, 2-5 zrealizowanych projektów, 5-10
    > aktualnie na wokandzie, a w czasie lunchu prowadzą negocjacje w sprawie
    2-3
    > następnych, to zgodnie z logiką i prawdopodobieństwem część z nich może
    być
    > aktualnie wypalonych lub marzących o tych 3 mies. przerwy i taka przerwa z
    > udziałem zastępcy na 3 mies mogłaby być z obustronną korzyścią :)

    Takie osoby biora udzial w duzych projektach. Te duze projekty to praca
    zespolowa. Tym bardziej trzeba byc w danym projekcie bardzo zorientowanym.
    Wymiana czlonka zespolu w trakcie to duze koszty. Specjalisci z branzy
    polecaja czesto nadzatrudnienie w okresie przed projektem, zeby moc z nim
    ruszyc pelna para, z pelna wydajnoscia czlonkow zespolu (a ci osiagaja te
    pelna wydajnosc wlasnie po 1-6 miesiacach od zatrudnienia).

    (Poza tym jakie negocjacje w sprawie kolejnych? Przeczytaj watek, w ktorym
    dyskutuje tu A. Galicki z M. Tankardem. Do tworzenia duzego softu
    freelancerow sie nie wynajmuje. Do wdrozen, owszem. Osoba z 1/3 wiedzy jaka
    wymieniles nie bedzie robic zadnego projektu, ktory daloby sie zrobic
    samemu.)

    > Problem w tym, że ja nie bardzo widzę takie zastępstwo poza zmieniaczem
    > nośników backup'ów. Genialność takich outsortowców ma swoje granice,
    > a rozrzut specyfiki firm nie ;)

    Niom. No wiec o co chodzilo Ci w pierwszym akapicie, ze popularnosc outsortu
    mialaby przeczyc mojej tezie o obnizeniu sie wydajnosci ze wzrostem rotacji?

    > Podobno Wrocław i Katowice się najlepiej rozwijają, a w Wa-wie ponoć
    rośnie
    > bezrobocie tubylców, bo Radom i Łódź przejmują rynek.

    We Wroclawiu jest z czego wybierac, jesli jest sie dobrym programista. Duze
    koncerny wymiataja rynek, male firmy maja problem z rekrutacja i staraja sie
    oferowac przyzwoite warunki. Jakosc oferty wzrasta i znam sporo osob
    szczerze zadowolonych ze swojej firmy we wszystkich waznych aspektach. I to
    w roznych firmach.
    Oczywiscie dotyczy to dobrych programistow. Admini, serwisanci i prosci
    klepacze kodu maja z roku na rok coraz gorzej, bo coraz wiecej osob
    opanowuje te umiejetnosci.

    Z ciekawoscia bym zobaczyla CV tego "wykwalifikowanego informatyka po
    studiach 5 lat dodwiadczenia ponad 100 listow mot.". Bo albo sie przecenia,
    albo robi razace bledy przy aplikowaniu, albo nie szuka poza Lublinem. Nie
    widze innej mozliwosci.

    I.