PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie - rotacyjny system pracy › Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    From: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    Date: Wed, 29 Sep 2004 15:45:43 +0000 (UTC)

    Immona <c.oleszkiewicz@NO_SPAM.premotion.pl> napisał(a):

    > Pomysl jest nieekonomiczny z prostego powodu - poza pracami fizycznymi,
    > nawet banalna praca biurowa wymaga ogolnej orientacji w tym, co sie na
    > biezaco dzieje w firmie i projektach.
    Hmm. Lobbyści outsortu maja chyba inne zdanie i przekonują pracodawców
    przemawiają im do kieszeni. Jeżeli outsort tak się rozwija poza stanowiskami
    czysto fizycznymi to chyba często u pracodawców rozum milczy, kieszeń
    śpiewa :)

    > Pracownik zorientowany jest znacznie
    > wydajniejszy niz niezorientowany. Rotacja co 3 miesiace obnizylaby wydajnosc
    > bardzo drastycznie. W wiekszosci firm nowy pracownik przez pierwszy
    > miesiac-pol roku (zaleznie od specyfiki firmy) nie zwraca kosztow jego
    > zatrudnienia, bo sie uczy.

    Pomysł chyba nie jest tak szalony, bo to nic innego jak inna forma
    coraz bardziej modnego outsortu tyle, że nie urlopowo-wakacyjny, ale
    np. urlopowo-bezpłatny :) Przecież informatyka jest jedną z pierwszych
    dziedzin poddanych outsortowi i to podobno jakoś funkcjonuje. Nie mam głowy
    jak to może funkcjonować na trzy mies. a w porywach na 2-3 tyg. okresu
    urlopowego, bo sam pracowałem jako nominalny admin, a byłem prawie full
    service :) Ale skoro podobno są osoby (pozwolę sobie pozostać
    przy informatyce jako dziedzinie znanej sobie), które znają 2-3 platformy
    nawet wzajemnie wykluczajace się, 3-5 systemów operacyjnych, 10-15 narzędzi
    i srodowisk programistycznych, mają walizkę certyfikatów, dwa fakultety
    symultaniczne, 25 lat, 2-3 języki obce, 2-5 zrealizowanych projektów, 5-10
    aktualnie na wokandzie, a w czasie lunchu prowadzą negocjacje w sprawie 2-3
    następnych, to zgodnie z logiką i prawdopodobieństwem część z nich może być
    aktualnie wypalonych lub marzących o tych 3 mies. przerwy i taka przerwa z
    udziałem zastępcy na 3 mies mogłaby być z obustronną korzyścią :)

    > Szczegolnie mnie dziwi taki pomysl od informatyka: przyjdziesz, zorientujesz
    > sie z biegu w czyims kodzie i go bedziesz kontynuowac? Chyba, ze
    > "informatyk" to w Twoim przypadku "admin".

    Problem w tym, że ja nie bardzo widzę takie zastępstwo poza zmieniaczem
    nośników backup'ów. Genialność takich outsortowców ma swoje granice,
    a rozrzut specyfiki firm nie ;)

    > Zmien miejsce zamieszkania na Warszawe, Wroclaw, Krakow lub inne z duzych
    > miast, gdzie jest wiecej ofert niz w Lublinie.

    Podobno Wrocław i Katowice się najlepiej rozwijają, a w Wa-wie ponoć rośnie
    bezrobocie tubylców, bo Radom i Łódź przejmują rynek.

    A tak na marginesie, to jestem ciekaw czym się skończy ten boom w Wa-wie?
    Przecież pensje dojeżdżających i wygetujących w 10-tkę w kawalerce
    najczęściej nijak się maja do kosztów utrzymania tubylców, którzy są coraz
    mniej konkurencyjni finansowo.

    Marek