PracaGrupypl.praca.dyskusjeBan Millennium › Re: Ban Millennium
    From: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ban Millennium
    Date: Mon, 28 Feb 2005 16:18:56 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@host-ip237-252.crowley.pl

    > Jak nikt? Pracodawcy, podobnie zresztą jak pracownicy, na bazie
    > pojedyńczych przypadków wyprowadzają ogólną regułę dot. rynku pracy
    > - pracownicy, że mogą na 100% znaleźć lepszą pracę, pracodawcy, że
    > mogą na 100% znaleźć lepszego pracownika - przy czym na bazie tego
    > błędnego wnioskowania tworzą się nierealne oczekiwania - w przypadku
    > banków tym bardziej nierealne, że proces "planowania" sprzedaży
    > opiera się na planach, które na dzień sporządzenia już są nierealne,
    > więc trudno znaleźć pracownika, który je wykona. ;)

    Też jesteś w błędzie. To znaczy masz rację co do wyniku końcowego, ale
    nie zauważasz problemu. A ten polega na stosowanym przez banki
    przestarzałym systemie sprzedaży, wzorowanym na systemach wdrożonych
    przez firmy ubezpieczeniowe w bardzo dawnych latach. Za te same
    pieniądze można zwiększyć efektywność o kilkaset procent w stosunku do
    "planowania" sprzedaży przez banki, pracownicy mogą być zadowoleni i
    nikt nie musi szukać nowej pracy/pracownika. Winę ponosi
    "papierkologia stosowana" przy zatrudnianiu osób odpowiedzialnych za
    całość polityki sprzedażowej w tych instytucjach. Efekt - decydują
    ludzie bez wyobraźni, wzorujący się na historycznych już
    doświadczeniach podręcznikowych, a banki bardzo mozolnie wyrywają
    konkurencji rynek, w skali maksymalnie kilku procent.