PracaGrupypl.praca.dyskusjeAsystentka-ile?? › Re: Asystentka-ile??
  • Data: 2005-02-13 14:38:15
    Temat: Re: Asystentka-ile??
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "t...@t...pl" <t...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:cunm2o$gfa$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > to co mowie z obserwacji i od znajomych - dokladnie 5 przypadkow gdy jest
    > szefem jest kobieta ...
    > wszystkie wygladaja identycznie
    > :P

    5 przypadkow to za malo, zeby wyciagac uogolnione wnioski. Dlatego ja swoich
    obserwacji nie uogolniam, ale moje obserwacje z tylko troche wiekszej proby
    sa takie, ze kobiety sa swietnymi szefami w malych firmach - zreszta te male
    firmy prowadza czesto kobiety majace tez dzieci, rodzine, starsze. Natomiast
    w wielkich zakladach i korporacjach, gdzie szefowanie nie jest byciem
    wlascicielem, tylko kierownikiem, ktory nad soba tez ma kierownika,
    rzeczywiscie to udowadnianie, ze jest sie lepszym od facetow z wielu kobiet
    wychodzi. Odnioslam wrazenie, ze kierowniczki majace kompleks "dobrej
    uczennicy" bardziej od mezczyzn przejmuja sie tym, zeby wszystko bylo
    perfekcyjnie, zeby kierownictwo wyzszego szczebla nic nie moglo zarzucic i
    traktuja ten temat dosc nerwowo, co sie przeklada na wiecej nerwowy przy
    tych samych wynikach. Jeszcze raz powtarzam, ze to moje doswiadczenia i nie
    sugeruje ich uogolniania - uogolniac bedzie niesmialo mozna, jesli 20 innych
    osob napisze tu o swoich zbieznych doswiadczeniach.

    Jesli chcecie jakichs badan, to tu kilka linkow dotyczacych postaw i opinii
    dotyczacych kobiet i mezczyzn w pracy i na stanowiskach kierowniczych:

    http://www.cbos.com.pl/SPISKOM.POL/1998/KOM171/KOM17
    1.HTM (stare)
    http://www.cbos.com.pl/SPISKOM.POL/2003/K_125_03.PDF (nowsze)
    http://free.ngo.pl/temida/wyniki2.htm