PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aplikacja w 2 jezykach

  • 1. Data: 2004-06-03 14:48:07
    Temat: Aplikacja w 2 jezykach
    Od: "Bianka" <b...@w...pl>

    Witam

    mam lekki zamet w glowie : firma prosi o przeslanie dokumentow po polsku i
    angielsku, niby nic nowego...
    tylko nie do konca wiem, czy lepiej wyslac po prostu angielski cover jako
    tlumaczenie polskiego, czy moze warto napisac go w zmienionej tresci, co by
    dawalo 2 rozne listy motywacyjne
    prosze o podpowiedzi
    Banau

  • 2. Data: 2004-06-03 21:36:47
    Temat: Re: Aplikacja w 2 jezykach
    Od: Jerzy Dusk <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl>

    Bianka pisze:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

> [...]
    > tlumaczenie polskiego, czy moze warto napisac go w zmienionej tresci, co by

    'Aplikacja' po polsku oznacza: a) takie naszywki na materiale; b)
    program komputerowy; c) ewentulanie 'zastosowanie', 'dozowanie' -
    aplikator.
    Nazywanie podania aplikacją jest błędem. Po tej dygresji do przystępuję
    do rzeczy: tłumacz polskie na angielskie lub vice versa, tak by w każdym
    z tych języków było dobrze. Ale w zasadzie nie rozumiem w czym jest
    problem - po co dwa różne listy motywacyjne?

    Jerzy

  • 3. Data: 2004-06-04 07:39:46
    Od: Jerzy Dusk <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl>

    Jerzy Dusk pisze:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > 'Aplikacja' po polsku oznacza:

    no i jeszcze aplikacje prawniczne

    Jerzy

  • 4. Data: 2004-06-04 09:16:35
    Od: "szulik" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl> napisał w wiadomości
    > Jerzy Dusk pisze:
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > no i jeszcze aplikacje prawniczne

    Nie tylko (cyt z: Łatwy słownik trudnych wyrazów, wyd. Wilga)

    APLIKACJA
    4. w środowisku biznesowym: 'podanie, prośba, zwłaszcza podanie w sprawie
    zatrudnienia': Aplikacja powinna być krótka i stanowić jakby wprowadzenie do
    c.v. i listu motywacyjnego. UWAGA: używanie wyrazu w tym ostatnim znaczeniu
    jest przejawem bezkrytycznej mody na angielszczyznę i wynikiem dosłownego
    (niewłaściwego) tłumaczenia terminu angielskiego. Należy mówić i pisać:
    prośba, podanie. Błędne jest także używanie wyrazuaplikacja w znaczeniu
    'ubieganie się, staranie się o coś', np. Aplikacja Polski do Unii
    Europejskiej, poprawnie: Starania Polski o przystąpienie do Unii
    Europejskiej, Polskie dążenia do Unii Europejskiej.

    Ewa