PracaGrupypl.praca.dyskusjeAnulowanie rozpoczęcia działalności. › Re: Anulowanie rozpoczęcia działalności.
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Anulowanie rozpoczęcia działalności.
    Date: Tue, 20 May 2008 15:30:55 +0200

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Chyba nie możesz. Ale możesz działalność zawiesić.

    Powiedziałbym, że jest dokładnie na odwrót.

    Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że obowiązek płacenia ZUSu
    nie powstaje w dniu wskazanym w urzędzie jako data rozpoczęcia DG, tylko
    w dniu faktycznego jej rozpoczęcia. Niejednokrotnie zdarza się, że w
    urzędzie przedsiębiorca rejestruje działalność na dzień 1 maja, a
    faktycznie ją rozpoczyna w dniu 15 maja, czy na przykład 1 czerwca. I to
    od tej drugiej daty należy się zarejestrować w ZUS.

    Jeśli ktoś rejestruje się w ZUSie po kilku dniach od daty wskazanej
    jako rozpoczęcie DG w urzędzie, to nie ma żadnego niebezpieczeństwa.
    Jeśli po kilku miesiącach, czy latach, to jeśli wykaże, że przez ten
    okres nie wykonywał DG, też mu nic nie grozi.

    Również jeśli działalność zarejestrujemy na dany dzień (albo w ogóle
    nie zarejestrujemy), a faktycznie będziemy ją wykonywać wcześniej,
    wcześniej powstanie też obowiązek ZUSowski.

    W omawianym przypadku należy pójść do urzędmu miasta/gminy i
    wyrejestrować działalność. Ponieważ działalność nigdy faktycznie nie
    była prowadzona, obowiązek rejestracji i zapłaty ZUS nie istnieje.

    Z Regonem już w ogóle nie powinno być problemu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz