PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absurdy w koncernach

  • 21. Data: 2004-02-09 19:20:42
    Temat: Re: Absurdy w koncernach
    Od: w...@p...onet.pl

    Pracowałem do niedawna na czarno jako programista i wszystko bylo swietnie
    dopoki bylem studentem. Zgadzalem sie wtedy na rozne cuda, ale kiedy
    skonczylem studia powiedzialem koniec, albo to sie zmieni (m.in dostane
    normalna umowe, a nie na czarno lub o dzielo i to wypisane po wykonaniu pracy)
    i ... teraz mam inną pracę, dużo lepszą oraz własną działalność gosp. z której
    sobie nieźle dorabiam. Naprawdę nie ma co się zgadzać na bezmyslne i glupie
    warunki, a szczególnie na stanowisku programisty. Na tym stanowisku tak
    naprawdę nie ma bezrobocia, to tylko mit, który probują nam wcisnąć pracodwacy.
    A co myślę o sytuacji kolegi, ktory pisał wcześniej :

    > - nagrywane rozmowy telefoniczne
    > - kontrlowana poczta
    no, to jest jeszcze zrozumiale, pracodawca placi za rozmowy i daje ci skrzynke
    mailową wiec ma prawo sprawdzac jak z tego korzystasz, oczywiscie musi o tym
    powiedziec a nie robic to po cichu
    > - pracodawca zatrudnia mnie na umowe zlecenie
    to zalezy jak kto woli, ja np wole dostac wiecej, ale miec mniejszą pewnosci i
    mniej przywilejow socjalnych wiec rozliczam sie na fakture zamiast miec umowe
    o prace
    > - (pracuje na stonowisku informatyka programisty)  -100zł za każdy dzień
    > zwłoki od wynagrodzenia (w przypadku nie wykonania(napisania) terminowo
    > programu )
    cóż, to przykre ze firmy probują stosować motywacje negatywną, nic tym nie
    zyskają, a powieksza tylko stres pracownikow (oni naprawde nie beda pracowac
    lepiej z tego powodu)
    > - nie dostałem legalnego oprogramowania (niezbędnego do pracy) a
    > jednocześnie zostałem zmuszony do podpisania pisma z którego wnikało
    > mniejwięcej tyle że w przypadku kontroli wszelkie koszty związane z karami
    > za używanie nielegalnego oprogramowania ponoszę ja
    tamte punkty byly w sumie ok, ale czegos takiego nigdy w zyciu bym nie
    podpisał, nie godź sie na cos takiego ! Dostarczenie legalnego oprogramowania
    to obowiazek firmy! No chyba ze rozliczasz sie na fakture- jako firma, ale i
    wtedy mozna to wynegocjowac w umowie.
    > - brak papieru toaletowego
    > - brak mydła
    żenada, ja tez tak mialem w starej pracy, plus biuro było w prywatnym
    mieskzaniu, ale to tylko swiadczy o tym, ze to g... a nie firma. Tym bardziej
    dziwi taki brak poszanowania godnosci pracownika w duzej firmie w Warszawie.
    > - za identyfikatory(zdjęcie,stanowisko) obowiązkowe płaci pracownik z
    > własnej kieszeni
    > - za kartę wejściową płaci pracownik z własnej kieszeni
    glupota, ja bym powiedzial pas takiej firmie, no chyba ze pensja by mi to
    wynagradzala (np. 4-5 tys brutto)
    > - niepłatne nadgodziny
    wogole nie rozumiem co to są niepłątne nadgodziny. Co innego gdy zdarzają sie
    bardzo rzadko, albo czas pracy jest elastyczny(raz 7 a raz 9 godzin),ale jakby
    ktos kazal mi stale pracowac po 10 godzin dziennie, to ... zgodzilbym sie, a
    na koncu podsumowal wszystkie godziny i zażądał zaplaty wraz z odsetkami (albo
    pojdziemy do sądu), szczegolnie jak masz karte wejsciowa i zapisane jest ile i
    kiedy pracuejsz, to dowod dla sądu niezbity
    > - na czajnik :) muszą sie składać oczywiście pracownicy
    no coz, to akurat drobiazg, na herbate i kawe tez sie skladamy, w koncu nie
    kazdy korzysta z tych rzeczy
    > - dodam że zarobki nie przekraczają średniej krajowej
    no to jest niezle podsumowanie calosci

    A wogole, to stary ... co ty tam jeszcze robisz ??? natychmiast złóż
    wypowiedzenie ... Jak jesteś dobry to znajedziesz w miesiąc lepszą pracę, a
    jak nie jesteś to conajmniej rownorzędną...

  • 22. Data: 2004-02-09 20:01:35
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > A wogole, to stary ... co ty tam jeszcze robisz ??? natychmiast złóż
    > wypowiedzenie ... Jak jesteś dobry to znajedziesz w miesiąc lepszą pracę,
    > jak nie jesteś to conajmniej rownorzędną...

    A na koniec niech wykona telefon do smutnych panow co kontroluja legalnosc
    softu (BTW jak sie taka jednostka nazywa?). Moze ci ulzy.

    Pozdro
    GreG

  • 23. Data: 2004-02-09 20:51:29
    Od: "Piotr Michalowski" <r...@w...home.pl>

    Witam,

    Użytkownik "ps" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    | - brak papieru toaletowego

    To nie macie gwoździa i starych gazet ??? ;-).

    Pozdrowienia,
    Piotr

  • 24. Data: 2004-02-10 00:08:06
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a w niektorych hurtowniach tej korporacji nie ma straznikow ktorzy
    podbijaja
    > pieczatki, sa tylko pracownice.

    Skąd to wytrzasnąłeś? Potwierdzam to, co napisał wyżej Lesio5,
    że kontrolą zgodności faktury z zawartoscią koszyka dokonuje
    pracownik ochrony.

    Zastanawiam się czasem skąd ludzie biorą takie niestworzone
    historie. Ostatnio jeden z moich rozmówców stwierdził,
    że jego siostra zarabia w supermarkecie 500 PLN.
    Straszne prawda? Tylko, że chwilę później dodał że na 0,5 etatu.
    Nie dziwota, że potem rodzą się legendy.

    pozdrawiam
    Art
    (były pracownik Makro :-( (chlip, chlip) )

  • 25. Data: 2004-02-10 08:02:56
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Skąd to wytrzasnąłeś?

    Dobra podaje szczegoly:
    Gdzie: Poznan -> Makro
    Kiedy: 07.02.2004

    Najpierw pani w niebieskim kubraczku, pozniej pani w niebieskim kubraczku.
    Ochroniarzy brak przy wyjsciu, za to chodza sobie wzdluz kas.

    > że kontrolą zgodności faktury z zawartoscią koszyka dokonuje
    > pracownik ochrony.

    (chyba cos pomyliles w tym zdaniu, ale zakladam, ze wiesz co chciales
    powiedziec i ze to panie porownuja koszyk z faktura a ochrona tylko to
    przybija na koncu, tak jak kiedys bylo w Selgrosie.)
    moze ja czegos nie wiem i te panie sa z ochrony?

    > Zastanawiam się czasem skąd ludzie biorą takie niestworzone
    > historie.

    A no widac nie sa takie niestworzone.

    Dodam jeszcze ze w Poznan->Selgros
    bylo tak jak piszecie. Panie->ochrona.
    Pozniej przez jakis czas ochroniarze mowili, ze nie podbijaja. Pozniej znowu
    zaczeli podbijac.
    Nie wiem jak jest teraz, ale te zmiany powyzej mialy miejsce nie dalej jak w
    2003.

    --
    Michal

  • 26. Data: 2004-02-10 08:06:09
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Nie jest to absurd, kontrola w hurtowni (a taka jest MCC) jest zupelnie
    inna
    > niz kontrola w hipermarkecie.

    bo w markecie jeszcze sie z kontrola nie spotkalem, moze stad roznica?

    > Mylisz sie. Nie znasz logistyki zabezpieczen MCC.

    Masz racje nie znam. Ty z pewnoscia znasz i mnie zaraz oswiecisz, bo za
    cholere nie wiem, jak pani przeswietla wzrokiem to co mam w siatkach w
    koszyku i w kilka sekund porownuje jego zawartosc z
    kilkunastoma/kilkudziesiecioma pozycjami na paragonie/fakturze.

    Do czasu mojego oswiecenia, upieram sie ze jest to absurd.

    --
    Michal

  • 27. Data: 2004-02-10 08:10:51
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > A na koniec niech wykona telefon do smutnych panow co kontroluja legalnosc
    > softu (BTW jak sie taka jednostka nazywa?). Moze ci ulzy.

    szwadrony smierci? :-)

    jednostka ta sie nazywa BSA aka Microsoft :-)

    --
    Michal

  • 28. Data: 2004-02-10 13:53:53
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przybija na koncu, tak jak kiedys bylo w Selgrosie.)
    > moze ja czegos nie wiem i te panie sa z ochrony?

    Nic w tym zdaniu nie jest pomylone. Widzę, że rozróżniasz osobno
    "ochrona" i "panie". Tak się składa, że z ochrony są zarówno panie
    jak i panowie :-). Kasjerka po zakończeniu faktury może sobie
    sprawdzić
    zgodność ilości jednostek towaru z ilością na fakturze. A potem
    przy wyjeździe osoba z ochrony, czy to pani czy pan sprawdza
    zgodność zawartości koszyka z fakturą. Nie zawsze robi to dokładnie.
    Jeśli masz 3 przedmioty w koszyku to rzut oka wystarczy. Jeśli będzie
    chciała przetrzepie koszyk co do pozycji.

    I wierz mi nie jest to absurd.

    pzdr
    Art

  • 29. Data: 2004-02-10 14:46:46
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Artur Żmudzki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I wierz mi nie jest to absurd.

    Otóz to. Z Makro lub Selgrosu jest tyle metod wywiezienia towaru, ze
    procedury ochronne sa bardzo scisle. Kto nie byl w roli sprzedawcy /
    dostawcy do tych hurtowni - tez nie zrozumie. Widzi tylko 'panie z
    pieczatkami'.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Winietu jest poPOLdolony

  • 30. Data: 2004-02-10 19:58:44
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    > Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > pozdrawiam
    > Art
    > (były pracownik Makro :-( (chlip, chlip) )

    Witam,

    Ja też były Makro(wiec)

    Pozdrawiam
    TS.