PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurdy w koncernach › Re: Absurdy w koncernach
    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Absurdy w koncernach
    Date: 9 Feb 2004 20:20:42 +0100

    Pracowałem do niedawna na czarno jako programista i wszystko bylo swietnie
    dopoki bylem studentem. Zgadzalem sie wtedy na rozne cuda, ale kiedy
    skonczylem studia powiedzialem koniec, albo to sie zmieni (m.in dostane
    normalna umowe, a nie na czarno lub o dzielo i to wypisane po wykonaniu pracy)
    i ... teraz mam inną pracę, dużo lepszą oraz własną działalność gosp. z której
    sobie nieźle dorabiam. Naprawdę nie ma co się zgadzać na bezmyslne i glupie
    warunki, a szczególnie na stanowisku programisty. Na tym stanowisku tak
    naprawdę nie ma bezrobocia, to tylko mit, który probują nam wcisnąć pracodwacy.
    A co myślę o sytuacji kolegi, ktory pisał wcześniej :

    > - nagrywane rozmowy telefoniczne
    > - kontrlowana poczta
    no, to jest jeszcze zrozumiale, pracodawca placi za rozmowy i daje ci skrzynke
    mailową wiec ma prawo sprawdzac jak z tego korzystasz, oczywiscie musi o tym
    powiedziec a nie robic to po cichu
    > - pracodawca zatrudnia mnie na umowe zlecenie
    to zalezy jak kto woli, ja np wole dostac wiecej, ale miec mniejszą pewnosci i
    mniej przywilejow socjalnych wiec rozliczam sie na fakture zamiast miec umowe
    o prace
    > - (pracuje na stonowisku informatyka programisty)  -100zł za każdy dzień
    > zwłoki od wynagrodzenia (w przypadku nie wykonania(napisania) terminowo
    > programu )
    cóż, to przykre ze firmy probują stosować motywacje negatywną, nic tym nie
    zyskają, a powieksza tylko stres pracownikow (oni naprawde nie beda pracowac
    lepiej z tego powodu)
    > - nie dostałem legalnego oprogramowania (niezbędnego do pracy) a
    > jednocześnie zostałem zmuszony do podpisania pisma z którego wnikało
    > mniejwięcej tyle że w przypadku kontroli wszelkie koszty związane z karami
    > za używanie nielegalnego oprogramowania ponoszę ja
    tamte punkty byly w sumie ok, ale czegos takiego nigdy w zyciu bym nie
    podpisał, nie godź sie na cos takiego ! Dostarczenie legalnego oprogramowania
    to obowiazek firmy! No chyba ze rozliczasz sie na fakture- jako firma, ale i
    wtedy mozna to wynegocjowac w umowie.
    > - brak papieru toaletowego
    > - brak mydła
    żenada, ja tez tak mialem w starej pracy, plus biuro było w prywatnym
    mieskzaniu, ale to tylko swiadczy o tym, ze to g... a nie firma. Tym bardziej
    dziwi taki brak poszanowania godnosci pracownika w duzej firmie w Warszawie.
    > - za identyfikatory(zdjęcie,stanowisko) obowiązkowe płaci pracownik z
    > własnej kieszeni
    > - za kartę wejściową płaci pracownik z własnej kieszeni
    glupota, ja bym powiedzial pas takiej firmie, no chyba ze pensja by mi to
    wynagradzala (np. 4-5 tys brutto)
    > - niepłatne nadgodziny
    wogole nie rozumiem co to są niepłątne nadgodziny. Co innego gdy zdarzają sie
    bardzo rzadko, albo czas pracy jest elastyczny(raz 7 a raz 9 godzin),ale jakby
    ktos kazal mi stale pracowac po 10 godzin dziennie, to ... zgodzilbym sie, a
    na koncu podsumowal wszystkie godziny i zażądał zaplaty wraz z odsetkami (albo
    pojdziemy do sądu), szczegolnie jak masz karte wejsciowa i zapisane jest ile i
    kiedy pracuejsz, to dowod dla sądu niezbity
    > - na czajnik :) muszą sie składać oczywiście pracownicy
    no coz, to akurat drobiazg, na herbate i kawe tez sie skladamy, w koncu nie
    kazdy korzysta z tych rzeczy
    > - dodam że zarobki nie przekraczają średniej krajowej
    no to jest niezle podsumowanie calosci

    A wogole, to stary ... co ty tam jeszcze robisz ??? natychmiast złóż
    wypowiedzenie ... Jak jesteś dobry to znajedziesz w miesiąc lepszą pracę, a
    jak nie jesteś to conajmniej rownorzędną...