PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurd w ustawie ! › Re: Absurd w ustawie !
    From: "Michal Talaga" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Absurd w ustawie !
    Date: Wed, 12 Feb 2003 09:11:34 +0100

    > tylko dlatego ze jest mloda kobieta, nawet jesli stanowisko/praca
    > wcale nie wymaga mlodej kobiety?

    jezeli pracodawca nie wymaga mlodej kobiety to nie umieszcza takiego punktu
    w ogloszeniu.
    przeciez zaden pracodawca nie jest na tyle glupi, zeby szukajac dowolnego
    pracownika ograniczal sie sztucznie do "mlodej kobiety".
    moze ty masz jakos inaczej, ale jezeli ja bym szukal kogos do pracy na
    konkretne stanowisko np sekretarka, to zaden przepis, ani zadne cv nie
    przekonaja mnie, ze mam zatrudnic np faceta, skoro ja chce miec kobiete.

    > ale to po co w takim razie dawac ogloszenia do gazet?

    bez sensu. przeciez nadal szukamy pracownika, tylko ze mamay juz bardziej
    precyzyjne wymagania.

    > niby tak. ALE. gdyby chciec myslec w ten sposob, to nigdy murzyni w
    > usa normalnej pracy by nie dostali, podobnie jak kobiety.

    jak ktos jest rasista to nie zatrudni murzyna
    to samo w przypadku kobiety, mezczyzny, niepelnosprawnego i wszystkich
    innych
    niepotrzebnie tylko robi sie im nadzieje, a pracodawca dostaje setki ofert
    wiecej

    > bo faceci sie umowia i beda sprzedawac wszystko po zawyzonej
    > cenie. moga przeciez, no nie? w koncu ich sprawa, za ile sprzedaja?
    > ich sprawa, kogo zatrudniaja?

    oczywiscie ze moga, czemu nie?
    jak jest rynek, ktory kupuje, to dla czego nie moga sobie sprzedawac drozej?
    sprawa monopolu i nieuczciwej konkurencji to co innego, od tego sa
    uregulowania.

    > niby dlaczego?
    > nie widzisz roznicy, miedzy tym, ze czegos nie wolno (np. nie wolno
    > krasc) a zmuszaniem ludzi do wykonywania okreslonych czynnosci?
    > (np. musza isc i kopac rowy)

    albo zmusza sie ich do przegladania wszystkich cv, skoro i tak polowa ze
    wzgledu np na plec laduje w koszu...
    to jest uszczesliwianie na sile.

    > nie wdzisz roznicy miedzy zaniechaniem czegos a podjeciem pozytywnego
    > dzialania?

    roznica jest, ale raczej chodzi o absurdalnosc tego przepisu.

    bylo o tym w gazetach juz pare miesiecy temu i jakos wnioski byly podobne do
    tych zalozonych przez GreG'a.

    prawo to jest absurdalne i argumenty o dyskryminacji sa imho smieszne i
    bezpodstawne.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM