PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurd w ustawie ! › Odp: Absurd w ustawie !
  • Data: 2003-02-12 10:37:47
    Temat: Odp: Absurd w ustawie !
    Od: "Rafal" <?@?.?> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

    > bzdura. takie same zapisy sa w usa na przyklad i jakos na nie nikt w
    > ten sposob nie narzeka, a przeciwnie, ludzie sobie chwala.

    Haha!! Nina...nie poznaję koleżanki :-)) A gdzie Twój liberalizm???? :-)))
    A ja myślałem, że Ty naprawdę jesteś zwolennikiem wolnego rynku.

    Ale to potwierdza moją teorię, że wolnego rynku dlatego nie ma (i chyba nie
    będzie), bo nawet jak ktoś zdaje sobie sprawę z jego efektywności, to jednak
    w swojej działce będzie robił wszystko żeby zachować swoje przywileje nawet
    jeżeli nie są wolnorynkowe.

    Tym samym udowadniasz, że wolny rynek owszem - ale tylko wtedy kiedy to ja
    mam korzystać.

    Niby myślenie rozsądne - no bo rozumiem, ze działasz w swoim interesie. Ale
    właśnie dlatego wolnego rynku nie będzie.

    > po prostu to zmusi pracodawcow do podawania w ogloszeniu
    > stanowiska/rodzaju pracy i kwalifikacji, jakich sie spodziewaja.

    Jeżeli pracodawca zechce zatrudnić kobietę nie ze względu na kwalifikacje,
    tylko ze wzgledu na urodę, to żadnymi przepisami tego nie ograniczysz.
    Dlaczego inne ograniczenia w kodeksie pracy dotyczące pracodawców Ciebie
    bulwersują, a ten nie?

    > teraz pracodawca juz z gory sobie ustala, bez nawet dania szansy, ze
    > na jego stanowisko najlepsza bedzie "mloda kobieta". a dlaczego nie
    > mlody mezczyzna, a dlaczego nie ktos starszy?

    :-)))) Aż nie mogę uwierzyć jak zmieniły się Twoje poglądy w sosunku do tego
    co pisałaś w wątku "inflacja".
    Tam jakoś przekonywałaś, że każdy sam wie lepiej od urzędników jakie decyzje
    chce podjąć. A teraz sama chcesz na te decyzje wpływać urzędowo?

    > tego typ ustawa wlasnie pozwoli tym ludziom miec rowne szanse - o ile
    > bedzie przestrzegana.

    :-)))) Normalnie szok :-))))) A czyż socjalizm nie mówi właśnie o rzekomym
    wyrównaniu szans??? Przecież to jest dokładnie taka sama argumentacja jak w
    tej chwili Twoja.

    > pracodawca nie powinien miec prawa rzadac okreslonej plci na okreslone
    > stanowisko pracy (chyba, ze szuka obsady do zenskiej roli w filmie),
    > rowniez nie powinien miec prawa pytac sie o wiek ani o zdjecie (no
    > chyba ze szuka modeli/ki).

    Dr Jekyll i Mr Hyde :-)))))
    Jak to nie powinien? Przecież to on płaci, więc on chyba lepiej wie kogo
    potrzebuje. Czy jak Ty kupujesz chleb w sklepie, to też chcesz, żeby ktoś Ci
    narzucał, że zdrowszy jest pszenny, czy żytni?

    Ale tak to niestety z wolnym rynkiem jest... tutaj nie chodzi nawet o
    przekonanie, czy on jest lepszy, czy nie (bo to jest oczywiste). Wiadomo, ze
    każdy kieruje się swoim interesem (w końcu to jest podstawa wolnego rynku).
    Ale przecież nie możemy dopuścić, żeby pilnowanie swojego interesu odbywało
    się za pomocą przymusu i ograniczaniu swobody innych...

    zdziwniony (i jednocześnie rozbawiony) - Rafał