PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurd w ustawie ! › Re: Odp: Absurd w ustawie !
  • Data: 2003-02-12 13:08:04
    Temat: Re: Odp: Absurd w ustawie !
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <3...@o...fr> Janusz Szpilewski napisał(a):

    > Ale byc moze dzieki temu stereotypom bedzie sie trudniej autopowielac.
    >
    > Kiedys na pytanie dlaczego w firmie, ktora nie prowadzi zadnych szkolen,
    > a rotacja personelu jest bardzo duza, zatrudnia sie tylko swiezych
    > absolwentow uzyskalem odpowiedz "bo teraz wszyscy tak robia".

    Jasne, ale nie dlatego, że jest taka moda, tylko dlatego, że absolwenci
    pracują za małe pieniądze, zgadzają się na pracę ponad wymiar i
    dodatkowo niespecjalnie protestują.

    > Mozna sobie wyobrazic, ze pracodawca chcac dac ogloszenie "kompetentna i
    > doswiadczona osobe zatrudnie" po przejrzeniu ogloszen z branzy, w
    > ktorych szuka sie "mlodych, ladnych i dyspozycyjnych" zmieni zdanie. Byc
    > moze dojdzie do wniosku, ze bedzie to wygladalo, ze jest nienowoczesny,
    > a moze rzeczywiscie to on nie ma racji bo 95% pracodawcow nie moze sie
    > mylic i w koncu w ogloszeniu napisze cos podobnego. W ten sposob
    > stereotyp zaczyna zyc wlasnym zyciem szkodzac nie tylko pracownikom po
    > trzydziestce, ale czesto i samym pracodawcom.

    Strasznie sprytnie to wymyśliłeś, ale przekombinowałeś. Pracodawcy
    starają się przy pomocy pracownika zarobić pieniądze i kierują się
    prawidłami ekonomicznymi, ewentualnie innymi mniej merytorycznymi
    kryteriami, ale na pewno nie modą na zatrudnianie określonego typu
    pracowników. Nie są idiotami, żeby przy wyborze pracowników decydować na
    podstawie aktualnej fazy księżyca, ciśnienia atmosferycznego, mody i
    rzutu kostką sześcienną. Kierują nimi czysto kapitalistyczne pobudki. ;)
    --
    Samotnik