PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurd w ustawie ! › Re: Absurd w ustawie !
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Absurd w ustawie !
    Date: 11 Feb 2003 19:59:59 -0800

    "GreG" <g...@N...pl> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    >
    > Stek bzdur...

    > Moja firma, moj sekretariat i moje prawo do decydowania o tym,
    > kto go bedzie obslugiwal.

    no coz, juz napisalam w poprzednim poscie. panstwo ogranicza wolnosc
    obywateli po to, zeby sprawnie funkcjonowalo i zeby byla chociaz jakas
    namiastka sprawiedliwosci.

    ciekawe jest to, ze z jednej strony szereg osob tutaj na tej grupie
    narzeka na "przyjmowanie po znajomosci", ale z drugiej jak
    zaproponowac przepisy, ktoreby to ukrocily (braly pod uwage tylko
    kwalifikacje a nie koligacje rodzine, yglad facjaty etc.) to zaraz sie
    podnosi wrzask.

    > Chce miec w sekretariacie sympatyczna, mloda kobiete, ktora nie
    > pojdzie mi za pol roku na macierzynski. Dziwne?

    a dlaczego nie faceta? czy mezczyzna nie moze byc sympatyczny? nie
    umie pelnic takich samych obowiazkow rownie dobrze?
    a moze ci po prostu chodzi o to, ze chcesz miec panienke, na ktora bys
    sobie od czasu do czasu popatrzyl, zaprosil na kawe, poklepal po tylku
    etc?

    > A w Stanach chca?

    w usa w CV nikt nie wymaga od ciebie, zebys zalaczal zdjecie, podawal
    date urodzenia ani stan cywilny czy to, ze masz dzieci.
    nikt tez nie ma prawa ci zadac tego pytania na rozmowie
    kwalifikacyjnej, bo jesli zada, to idziesz do sadu i wygrywasz latwo
    sprawe i dostajesz odszkodowanie.

    i wiesz co? dzieki temun ludziom starszym, z dziecmi etc. jest latwiej
    dostac prace. Bo liczy sie to, jakie maja kwalifikacje a nie to, ile
    maja dzieci i czy.
    oczywscie, jesli chcesz zatrudnic znajomego czy ciotke babki to i tak
    zatrudnisz, tego ci nikt nie zabrania.
    tylko wtedy nie dajesz ogloszenia o wakacie.

    inna sprawa, ze tutaj takie wynalazki jak zwolnienia lekarskie w ogole
    ni istnieja.
    bierzesz urlop, i martwisz sie sam. oczywiscie, mozesz sie obezpieczyc
    na okazje choroby (i tak ludzie robia) oraz na okazje utraty pracy,
    ale sam za to placisz a nie pracodawca.
    (no, przynajmniej tak jest w kalifornii, w innych stanach moze byc
    roznie).

    > Tak, teoretycznie. Chcac zatrudnic sekretarke napisze "Osobe do obslugi
    > sekretariatu przyjme". Zasypie mnie stos ofert, na ktore nawet nie spojrze.
    > A i tak zatrudnie sobie kogo bede chcial.

    do tego, zeby to dzialalo to jeszcze trzeba miec sprawne sady cywilne,
    ktore w polsce niestety nie sa takie.
    musi byc organ wymagajacy przestrzeganie prawa.

    > Nie wolno rowniez dyskryminowac niepelnosprawnych. Co jesli dam ogloszenie
    > a okaze sie, ze do mojego biura nie ma podjazdu dla wozkow inwalidzkich?
    > Toz od razu wiadomo bedzie, ze dyskryminuje niepelnosprawnych !

    no coz, w polsce jeszcze sie dlugo nic nie zmieni.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net