PracaGrupypl.praca.dyskusje3 lata pracy › Re: 3 lata pracy
  • Data: 2003-02-27 13:35:09
    Temat: Re: 3 lata pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Wed, 26 Feb 2003 12:20:47 +0100, "Lelepeta"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >Na umowie na czas nieokreslony mam 2 iesiące wypowiedzenia.
    >
    >1. Czy stosuje się tu przepisy kodeksu mówiące o 1-miesięcznym okresie
    >wypowiedzenia czy wynika to z mojej umowy?

    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.
    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne
    dla pracownika niż przepisy prawa pracy s? nieważne; zamiast nich
    stosuje się odpowiednie przepisy prawa pracy.

    Przy czym ważne jest, co obiektywnie w momencie podpisywania umowy
    jest lepsze dla pracownika (nie jest ważny kontekst w momencie
    rozwiązywania umowy). IMO w tym przypadku do 3 lat pracy masz 2
    miesięczne wypowiedzenia, a powyżej 3 miesięczne, bo IMO dłuższy okres
    wypowiedzenia jest obiektywnie lepszy dla pracownika.

    >2. Czy po 3 latach pracy w fimie automatycznie przysługuje mi 30miesięczny
    >okres wypowiedzeniea i czy wliczony jest w to 3-miesięczny okres próbny?

    Okres próbny się wlicza, ale skąd Ci się wziął 30 miesięczny okres
    wypowiedzenia? IMO 3 miesiące, ale jak będziesz w stanie udowodnić, że
    w momencie podpisywania umowy 2 miesięczny okres był dla Ciebie
    lepszy, to 2 miesiące.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775