PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3 lata pracy

  • 1. Data: 2003-02-26 11:20:47
    Temat: 3 lata pracy
    Od: "Lelepeta" <l...@p...onet.pl>

    Na umowie na czas nieokreslony mam 2 iesiące wypowiedzenia.

    1. Czy stosuje się tu przepisy kodeksu mówiące o 1-miesięcznym okresie
    wypowiedzenia czy wynika to z mojej umowy?

    2. Czy po 3 latach pracy w fimie automatycznie przysługuje mi 30miesięczny
    okres wypowiedzeniea i czy wliczony jest w to 3-miesięczny okres próbny?

  • 2. Data: 2003-02-26 17:00:37
    Temat: Re: 3 lata pracy
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > okres wypowiedzeniea i czy wliczony jest w to 3-miesięczny okres próbny?

    Albo Ty coś pochrzaniłeś albo anafabeta pisał tą umowę cyt.art z kp.

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony
    jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Wnoiski należą do Ciebie. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-02-27 13:35:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Feb 2003 12:20:47 +0100, "Lelepeta"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >Na umowie na czas nieokreslony mam 2 iesiące wypowiedzenia.
    >
    >1. Czy stosuje się tu przepisy kodeksu mówiące o 1-miesięcznym okresie
    >wypowiedzenia czy wynika to z mojej umowy?

    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.
    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne
    dla pracownika niż przepisy prawa pracy s? nieważne; zamiast nich
    stosuje się odpowiednie przepisy prawa pracy.

    Przy czym ważne jest, co obiektywnie w momencie podpisywania umowy
    jest lepsze dla pracownika (nie jest ważny kontekst w momencie
    rozwiązywania umowy). IMO w tym przypadku do 3 lat pracy masz 2
    miesięczne wypowiedzenia, a powyżej 3 miesięczne, bo IMO dłuższy okres
    wypowiedzenia jest obiektywnie lepszy dla pracownika.

    >2. Czy po 3 latach pracy w fimie automatycznie przysługuje mi 30miesięczny
    >okres wypowiedzeniea i czy wliczony jest w to 3-miesięczny okres próbny?

    Okres próbny się wlicza, ale skąd Ci się wziął 30 miesięczny okres
    wypowiedzenia? IMO 3 miesiące, ale jak będziesz w stanie udowodnić, że
    w momencie podpisywania umowy 2 miesięczny okres był dla Ciebie
    lepszy, to 2 miesiące.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-02-28 13:37:21
    Od: "Lelepeta" <l...@p...onet.pl>

    Dzieki za newsy, skonsultowałem to chyba jednak ten co pisał ta umowe nie
    byl do końca analfabetą:

    przepisy kodeksu stosuje się gdzy nie ma innych ustaleń, to co masz w umowie
    jest nadrzędne, jeżeli pracodawca dał mi 2-miesiące pomimo krótkiego stażu
    pracy to to obowiązuje (podobno ;-)