PracaGrupypl.praca.dyskusje2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze › Re: 2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze
    From: "Czesław Nasiłowski" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie
    pracownicze
    Date: Thu, 13 Apr 2006 20:51:53 +0200

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e1m5je$aco$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:e1m4tq$iqc$1@news.onet.pl Czesław Nasiłowski

    > Tak się za bardzo nie da. Musisz rozwiązać trwającą umowę (a to się da
    > tylko
    > za porozumieniem albo bez wypowiedzenia).

    Jak rozumiem, aby to było przeprowadzone formalnie, podpisuję 'jednocześnie'
    rozwiązanie tej umowy i nową, zawartą np. tego samego dnia?

    > Tak, będzie to umowa na czas nieokreślony. Będzie możliwe jej
    > wypowiedzenie
    > na zasadach kodeksowych.

    Dzięki, w tym przede wszystkim chciałem się upewenić.

    > Jeśli chodzi Ci o umowę którą dopiero planujesz to zgoda pracodawcy jest
    > bez
    > znaczenia.

    > No to co? Mało to szefów kretynów? ;)

    Mój każdego byłego pracownika pozywa do prokuratury :) I zawsze z tym samym
    skutkiem - żadnym. Ale nic to nie zmienia i nadal pozywa. Pozwał kiedyś
    zarząd autostrad o 5zł opłaty za przejazd, bo autostrada według niego nie
    była autostradą - bo jeszcze trwała budowa! Poniósł koszty postępowania... i
    nadal pozywa 'wszystko co się rusza'. Śmieszne, ale też męczące.

    > On za wiele do powiedzenia nie ma. Te sprawy jasno i precyzyjnie reguluje
    > KP.

    Ano niestety reguluje w ten sposób, że w przypadku umowy na czas określony
    bez wspomnianego paragrafu o rozwiązaniu przez strony, nie można jej
    rozwiązać bez porozumienia steon. Niby chroni to interesy obu stron ale
    jednak odnoszę wrażenie, że dzięki temu pracodawca ma przewagę nad
    pracownikiem. Stąd było moje pytanie o trzecią umowę.

    Dziękuję za odpowiedzi,

    Czesław