PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1850-czy wyjde na swoje?

  • 1. Data: 2002-03-27 13:23:36
    Temat: 1850-czy wyjde na swoje?
    Od: <o...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow

    Prosilbym o pomoc, otoz musze zalozyc wlasna dzialnosc gosp. Firma zaoferowala
    mi 1850 netto. I tutaj moje pytanie, czy wyjde na swoje przy takiej kwocie?
    Dotychczas zarabialem okolo 1300-1350 netto. Prosilbym o opinie czy w ogole
    jest nad czym zastanawiac? Musialbym wygenerowac chyba max koszty, zeby nie
    miec przychodow, ile wtedy by mi zostalo. Wiem ze pytania sa troszke
    enigmatyczne ale w dzial gosp jestem troszeczke zielony.

    pozdrawiam i prosze o pomoc

    OVAD

  • 2. Data: 2002-03-27 13:40:54
    Temat: Re: 1850-czy wyjde na swoje?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miec przychodow, ile wtedy by mi zostalo. Wiem ze pytania sa troszke
    > enigmatyczne ale w dzial gosp jestem troszeczke zielony.

    Nie daj się wrobić. Po odjęciu samego podatku zostaje Ci 1500, biuro
    rachunkowe ze 150 PLN (chyba, że sam sobie poradzisz) i już jesteś na
    "starym" netto. Do tego musisz opłacić zusy. A gdzie premia za ryzyko (bo
    prawo nie chroni Cię tak jak na umowę o pracę)?
    Firma wyjdzie lepiej. Dotąd kosztowałeś ją tak netto x2 czyli ze 2700, a
    teraz tylko 1850 (vat sobie odliczą). Do tego łatwiej Cię zwolnić i
    wszystkie "bonusy" musisz miec w umowie (urlop wypoczynkowy,
    okolicznościowy, chorobowe itd).
    Żeby to było w miarę OK to IMVHO powinni Ci zaproponować dużo bliżej 2,5 tys
    niż kwoty proponowanej obecnie (zależy oczywiście jeszcze od "drobiazgów" np
    urlopowych w umowie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-03-27 13:44:25
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    <o...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > miec przychodow, ile wtedy by mi zostalo. Wiem ze pytania sa troszke
    > enigmatyczne ale w dzial gosp jestem troszeczke zielony.

    Wtopisz jak mało kiedy, zażądaj x1,5 i warunki urlopowo/zdrowotne, bez
    tego lepiej się nie pakuj, ale jeśli nie będą chcieli się zgodzić to x2.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-03-27 14:11:34
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    Kaizen wrote:

> [...]
    > teraz tylko 1850 (vat sobie odliczą). Do tego łatwiej Cię zwolnić i
    > wszystkie "bonusy" musisz miec w umowie (urlop wypoczynkowy,

    Hmm... mysle, ze nie nalezy zapominac o zlodzieju zwanym ZUS (ca.
    -600PLN/m-c). Wg moich rachunkow (aczkolwiek nie jestem w tym prymasem :oP
    ) wychodzi: 1850 - 600 (zus) = 1250 - koszta (zalozmy 100 biuro rachunkowe
    - 200 paliwo - 100 telefon) = 950 - 20% podatku = 760 PLN . Slabo.
    Jakkolwiek zawsze pieniadz :o]

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2002-03-27 14:47:26
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    misman wrote:

> [...]
    > ) wychodzi: 1850 - 600 (zus) = 1250 - koszta (zalozmy 100 biuro rachunkowe
    > - 200 paliwo - 100 telefon) = 950 - 20% podatku = 760 PLN . Slabo.

    Aale sie walnolem...
    ofkorz ma byc 850 -20% podatku = 680 PLN. Ale to jeszcze slabiej :o]
    --
    Pozdrawia m.

  • 6. Data: 2002-03-27 15:02:50
    Od: <o...@p...onet.pl>

    > Aale sie walnolem...
    > ofkorz ma byc 850 -20% podatku = 680 PLN. Ale to jeszcze slabiej :o]
    > --
    No tak Misman ty policzyles podatek na koncu, natomiast Kaizen na poczatku wiec
    czegos nie rozumiem. Ponadto jezeli nie mialbym zyskow - koszty na 0, to nie
    musialbym placic podatku. moze w takim przypadku wyszloby okolo 1300. A skad
    paliwo i telefon? bede pracowal normalnie, tzn w siedzibie firmy. Bede mogl za
    to chyba odliczyc sobie rozne rzeczy, jak np wlasnie paliwo i wrzucic je w
    koszty. Jak to wlasciwie jest?

    pozdr

    OVAD

  • 7. Data: 2002-03-27 15:04:40
    Od: <o...@p...onet.pl>

    > Wtopisz jak mało kiedy, zażądaj x1,5 i warunki urlopowo/zdrowotne, bez
    > tego lepiej się nie pakuj, ale jeśli nie będą chcieli się zgodzić to x2.

    Czyli mowisz ze minimalnie to 2050-2100 netto + warunki urlopowo zdrowotne?

    pozdr

    ovad

  • 8. Data: 2002-03-27 15:12:02
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    mogl za
    > to chyba odliczyc sobie rozne rzeczy, jak np wlasnie paliwo i wrzucic je w

    Ja zastosowałem spore uproszczenie. Podatek liczy się na końcu, po
    odliczeniu kosztów uzyskania przychodu. Natomiast Twoim przychodem jest
    właśnie te 1850 i od tego odejmujesz koszty. Jak faktycznie nie będziesz
    miał zysków to przyjdzie do Ciebie US, żeby dowiedzieć się, z czego żyjesz
    ;)
    Oczywiście można kombinować i należy wrzucać w KUP co się da, ale nie
    wszystko się da.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-03-27 15:40:41
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    <o...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czyli mowisz ze minimalnie to 2050-2100 netto + warunki urlopowo
    zdrowotne?

    Osobiscie jestem entuzjasta tego typu umow, ale w twoim przypadku, korzysci
    z tego plynace sa zbyt niskie. 2100netto to minimum ponizej ktorego nie
    mozesz zejsc. Acha najlepiej zeby z charakteru umowy wynikalo, ze
    potrzebujesz np. telefonu, dojazdow, dostepu do netu, kompa, a najlepiej to
    i jakigos metrazu u siebie(zeby to wszystko wrzucac w koszty i dostawac
    zwroty VAT)

    Pozdr

  • 10. Data: 2002-04-10 09:11:02
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Macko wrote:

    > Może dlatego, że w przypadku działalności gospodarczej kwotą brutto
    > określa się wartość z podatkiem VAT, netto - wartość tego podatku nie
    > zawierającą?

    Kwota netto to kwota bez VAT. Na tobie ciąży obowiązek zapłacenia ZUS
    (ok. 600 zł), podatku dochodowego, masz obowiązek posiadania kota
    firmowego w banku (zwykle droższe lub mniej wygodne niż ROR) i składania
    co miesiąc różnych deklaracji. Wątpię, czy z tej kwoty zostanie 1000 zł.
    jeżeli lubisz pizzę, to dobrze, bo na niewiele więcej będzie cię stać.
    Jeżeli nie masz dodatkowych dochodów, lub ktoś (rodzice, małżonek,
    babcia) nie dzieli z tobą comiesięcznych wydatków lub nie spodziewasz
    się dodatkowej prowizji do wymienionej kwoty, to nie jest to sensowna
    propozycja. Jedynie na przetrwanie lub start do czegoś lepszego.

    z pozdrowieniami:

    kumpel Dilberta