PracaGrupypl.praca.dyskusje1276 brutto w UP w Warszawie... › Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Date: Fri, 22 May 2009 15:35:43 +0200
    <gv1u55$ppv$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gv32h6$2ds$1@news.onet.pl>
    <0...@2...googlegroups.com>
    <gv3feg$b6e$1@news.onet.pl>
    <5...@m...googlegroups.com>
    <gv3k27$1bu$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@x...googlegroups.com>
    <1hf6bw9ysabub$.iv0279kd7ez3$.dlg@40tude.net>
    <b...@t...googlegroups.com>
    <gv66md$a78$1@news.onet.pl> <gv672m$al5$2@news.onet.pl>
    <gv6863$eh7$1@news.onet.pl> <gv68o1$g3h$1@news.onet.pl>
    <gv69bs$hmu$1@news.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Co to znaczy "nie stać na prawo pracy"?
    > Równie dobrze można napisać "tego państwa nie stać na to, by trzymać
    > część społeczeństwa przy życiu".

    I co w tym dziwnego, państwo nie jest od tego, aby "trzymać
    społeczeństwo przy życiu", a już na pewno nie od zapewniania im pracy.
    Państwo ma nie przeszkadzać w zdobywaniu pracy przez pracowników.
    Natomiast prawo pracy utrudnia zdobycie pracy. Na przykład: jeśli polski
    KP stanowiłby, że pracownik ma prawo do półrocznego urlopu w ciągu roku,
    to niewątpliwie byłby to zapis na korzyść pracownika, ale mało którego
    pracodawcy stać by było na zatrudnienie, przez co oficjalne bezrobocie
    byłoby wysokie (a i tak każdy pracowałby w szarej strefie).

    Miesięczny urlop w ciągu roku tez w pewien sposób utrudnia
    znalezienie pracy, choć wiele osób ucieka przed tym choćby w umowy
    zlecenia i jak widać jest to dość popularne.

    > Dlaczego mieliby przestać zatrudniać? Tak "na złość mamie"?

    Nie, po prostu nikt nie kupi od Chińczyka po cenach europejskich. A
    na razie to europejski zwyczaj, że nawet jak sprzedaż siada, to ostatnią
    rzeczą jest zwalnianie pracowników.

    > Ależ oczywiście, że zaganiając ludzi (w tym dzieci) siłą do 12-godzinnej
    > roboty i nie płacąc im za nią jesteś w stanie konkurować z każdym, kto
    > tego nie robi. Ergo - Twoja gospodarka będzie rosła z szybkością
    > światła. Tylko czy o to faktycznie chodzi? Chcesz powrotu do
    > pańszczyzny, niewolnictwa czy wyzysku na zasadzie "jak się nie podoba to
    > spierdalaj"? Wtedy też gospodarka kwitła jak ta lala.

    Zawsze mnie śmieszy argument o pracy dzieci. Jest to raczej oznaka
    zdrowej gospodarki - pracy jest tyle, że mają ją i dzieci, i dorośli.
    Nie widzę nic złego w pracy dzieci.

    A co do zaganiania do pracy po 12 godzin - niektórzy i w Polsce -
    pomimo KP - pracują na zlecenia itp. po 24 godziny. Takie życie. Jak
    widać pomimo KP są jeszcze ludzie "wyzyskiwani", pytanie tylko czy
    lepiej być wyzyskiwaniem, czy bezrobotnym...

    > Swoją drogą przykład państw zachodnich dość mocno przeczy tezie, że
    > gdzie jest prawo pracy, tam nie ma rozwoju gospodarki.

    Ja tam w tych zachodnich państwach nie widzę rozwoju. Na pewno nie
    powyżej błędu statystycznego.

    --
    Liwiusz