PracaGrupypl.praca.dyskusje1276 brutto w UP w Warszawie... › Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Date: Wed, 20 May 2009 10:01:53 +0200

    > Ok, wyliczaj ;) sam jestem ciekawy tych kosztów ;)

    nie wyliczę tego w kwotach ale do pracy musisz/powinieneś/zazwyczaj dbasz o
    to aby/sytuacja zmusza do tego by:
    1. przychodzić ubrany na jakimś tam poziomie i raczej nie w te same rzeczy
    przez tydzień
    2. mieć przyzwoite obuwie pod względem jakości/wyglądu i możliwości
    przetrwania w nim dnia pracy
    3. zaopatrzyć się w jakąś teczkę
    4. dbać o swój wygląd z odpowiednią starannością i regularnością
    a) mężczyźni: regularnie się golic, strzyc etc;
    b) kobiety: robić makijaż, dbać o koafiurę, paznokcie, wyglądać modnie itp
    bzdety
    5. zabrać ze sobą jakiś posiłek wraz z opakowaniem lub pieniądze na
    skorzystanie w lokalnej stołówce/kupienie czegoś w pobliskim sklepie
    6. jw w odniesieniu do czegoś do picia lub kupić sobie zapas
    kawy/herbaty/mleka
    7. Jakoś się dostać:
    a) transport zbiorowy
    b) własny transport mechaniczny
    c) własny transport napędzany mieśniami (często wymaga dodatkowego
    przebrania się przed pracą)
    d) dłuugie spacery => zwiększone zużycie obuwia, obuwie zamienne, zakup
    parasola
    8. Ponosić koszty (lub ponosić zwiększone koszty) związane z posiadaniem
    podobno niezbędnych gadżetów życiowych jak telefon komórkowy czy komputer z
    dostępem do internetu
    9. Ponosić koszty związane z utrzymaniem konta bankowego
    10. Ponosić koszty pogorszenia stanu zdrowia:
    a) będące efektem przebywania w zbiorowości ludzi: zarażanie się chorobami,
    stres, wyczerpanie, niewyspanie
    b) będące efektem wykonywanej pracy: niedostosowane meble, praca przy
    sztucznym oświetleniu, inne niekorzysten warunki pracy
    c) będące efektem zwiększonego narażenia na zdarzenia losowe: wypadki w
    pracy, w drodze do i z pracy, kradzieże w środkach komunikacji
    d) będące efektem niepewnej lub niesatysfakcjonującej sytuacji w pracy
    (finanse, stabilność i perspektywy dalszego zatrudnienia, stosunki
    społeczne)
    11. Ponosić dodatkowe koszty funkcjonowania w zbiorowości instytucjonalnej:
    a) życie towarzyskie: składki na różne okazje w pracy, poczęstunki z powodu
    różnych okazji, wizyty i rewizyty
    b) kary finansowe (porządkowe) w pracy
    c) odpowiedzialność cywilna i karna

    Mam świadomość, że to nie wszystko.
    Mam świadomość że każdy z wymienionych punktów można obalić, zlekceważyć,
    wykazać jego bezzasadność lub to że nie pracując też wiele z przedstawionych
    elementów się wykonuje, ale mam też świadomość że zazwyczaj będzie to
    skutkować wyobcowaniem delikwenta ze zbiorowości i ostatecznie krótką
    karierą w tej zbiorowości, także nie zamierzam w ogóle odnosić się i
    dyskutować z argumentami przeciw.
    Nie pracując, wiele z tych elementów nie występuje, wiele można ograniczyć
    do absolutnego, marginalnego minimum.

    I teraz rachunek (słowny):
    Jeżeli w ostatecznym rachunku ma człowiekowi zostać 100-200 zł wolnych
    środków, choć to przy tej płacy NIEREALNE, to lepiej chyba nie dokładać do
    interesu nie robiąc nic i leżąc wantylem do góry niż wykonując wszystko to
    co związane z pracą.
    100-200 zł łatwo stosunkowo łatwo pozyskać bez konieczności wchodzenia w
    układ mający cechy codziennego niewolnictwa wobec instytuacji i pieniądza,
    więc per saldo będziemy mieć więcej.
    Każda godzina naszego życia upływająca na wykonywaniu czynności których
    gdybyśmy mieli wybór, to nie wykonywalibyśmy jest bezpowrotnie stracona.
    Nikt nam nie zwróci czasu naszego życia w żadnej postaci ani nie wynagrodzi
    jego straty. Smutna byłaby dla mnie świadomość w momencie śmierci, że
    właściwie jedyne co w życiu robiłem, to przez 30 lat chodziłem w to samo
    miejsce i wykonywałem mniej więcej te same czynności w imię posiadania 4
    ścian, kawalka blachy na kołach i kilku zer na rachunku. A może lepiej po
    prostu obrócić się w jakąś stronę i po prostu iść przed siebie? Zobaczy się
    świata, zawsze się jakoś tam przeżyje: coś zje, coś dorywczo zarobi i przede
    wszystkim będzie się doświadczać życia. Na końcu życia jest śmierć.
    Absolutny koniec. Warto je tracić na pracę, zwłaszcza jeżeli jest to praca
    której gdybyśmy nei musieli, to nie wykonywalibyśmy jej? Chyba lepiej
    kolekcjonować wrażenia, wspomnienia i doświadczenia, nawet te najdrobniejsze
    jak smak kawy wypitej o 5 rano nad jakąś rzeką - wszystko co składa się na
    smak życia.
    --
    Jackare