    From: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re:
    Date: Sun, 7 Mar 2004 19:44:28 +0000 (UTC)

    andrzej <b...@o...pl> napisał(a):

    > Wyciąłem reszte i zostawiłem ten kawałek, gdyż chciałbym wiedzieć dlaczego
    > koniecznie chcesz, aby reaktywować sektor państwowy? Jakieś sentymenty (jak
    > podejrzewam), czy coś czego nie dostrzegam?
    To nie tyle sentymenty, co realizm. Skoro na gruzach przemysłu i rolnictwa
    odziedziczonego po PRL-u, przez 14 lat nie powstało nic poza 3,5 milionowym
    (oficjalnym) bezrobociem + spodziewane dalsze 1,5 po weryfikacji rent +
    niewiadomo ile po wejściu do UE, to nadzwyczaj mało realne jest, że samo
    powstanie coś w ciągu nastepnych ... lat. Skoro prywatni przedsiębiorcy się
    nie mnożą mimo próśb ideologów wolnego rynku to znaczy, że nie mogą. No więc
    logiczne jest to, że tylko sektor państwowy może wchłonąć taką liczbę
    bezrobotnych.
    Zastąpienie zasiłków i lewych rent zatrudnieniem nie jest przesadnie głupim
    pomysłem, skoro ludzie zaczną coś robić a nie będa siedzieć w domu i dostawać
    głupich myśli.

    > Niezależnie od tego co odpowiesz, to przypominam ci, że ty też masz pełną
    > możliwość reaktywowania takiego zakładu. Daj dobry przykład! Naród w mojej
    > osobie apeluje do twojego patriotyzmu!

    Może założysz kabaret, bo ten tekst ekstra się do takiego celu nadaje.

    Marek