PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rachunek dla firmy w czechach

  • 1. Data: 2002-05-27 14:38:03
    Temat: Rachunek dla firmy w czechach
    Od: "duzy_kot" <d...@i...pl>

    Od miesiąca pracuje dla firmy informatycznej w czechach.
    Nie prowadze dzialalnosci gospodarczej, a w umowie strony sa okreslone jako
    "independent contractor".
    Powinienem tez co miesiac wystawiac "invoices". (kwoty nie sa na stale
    okreslone w umowie, wyznaczona jest stawka min + godzinowa)
    No i wlasnie - jak to robic ? Z polska firma jesli np podpisze umowe o
    dzielo to moge jej wystawic rachunek. A z zagraniczna ?
    Moze ktos ma jakis wzory dokumentow ? gotowe pliki ? (bede wdzieczny - na
    priv)
    Aha i jeszcze jest kwestia podatkowa.
    Prawa autorskie z oprogramowania (mojej pracy) zostaja przeniesione na firme
    czeska. W polsce mam wyzsze koszy uzyskanie przychodu i w efekcie przy
    umowie o dzielo zaplace ok 10% podatku.
    Jak to bedzie wygladalo w tym wypadku?

    z gory dzieki za kazda odpowiedz,

    pozdr,