PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Austrii a renta

  • 1. Data: 2002-05-27 14:44:24
    Temat: Praca w Austrii a renta
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    Witam wszystkich,
    pytanie mam troche skomplikowane i nie
    do konca jestem przekonana czy zadaje je
    na wlasciwa grupe - jesli nie to poradzcie
    na ktorej moglabym sie wiecej dowiedziec.
    A sprawa wyglada nastepujaco:

    Moj znajomy pracowal przez dluzszy czas
    legalnie w Austrii. Dwa lata temu mial wypadek
    samochodowy wlasnie w Austrii w czasie
    drogi do pracy i po tymze wypadku nigdy
    juz nie doszedl do pelni sil fizycznych i
    dlatego zostala mu w Austrii przyznana
    renta. Niestety warunkiem uzyskiwania
    tej renty jest koniecznosc przebywania na
    terenie Austrii - bardzo dokladnie to sprawdzaja,
    a moj znajomy chcialby na starosc wrocic do
    ojczyzny.
    Teraz moje pytanie: czy ktos nie orientuje sie
    czy taka rente mozna przenies do Polski?
    Jesli tak to na jakich warunkach - tzn. czy
    zostanie zachowana jest wysokosc?
    A jesli nie to czy bedzie to mozliwe po wejsciu
    Polski do UE? I jak szybko - tzn, jak dlugi
    bedzie tu okres przejsciowy?
    Wdzieczna bylabym takze za wszelkie namiary
    na akty prawne, ktore lacza sie z ta sprawa.
    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Ama