PracaGrupypl.praca.dyskusje › RMUA

  • 11. Data: 2010-02-24 13:42:10
    Temat: Re: RMUA
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hlhmrr$i5d$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > czesc
    > czy na waszych świstkach znajduje się seria oraz numer ubezpieczenia ??
    > bo w książece są ona na pierwszej stronie! byłem wczoraj zapisać sie do
    > przychodni i dobrze ze mialem ksiazeczke bo bez tego by mnie nie
    > zapisali....

    Pracuje w słuzbie zdrowia. W Przychodni doszło do nadinterpretacji starych
    przepisów, kiedy obowiązywąły jeszcze książeczki zdrowia. Pacjent ma
    obowiazek potwierdzić ubezpieczenie zdrowotne. Na druku RMUA zdaje mi się
    bedzie wysokość odprowadzonej składki i termin jej odprowadzenia, więc można
    się bylo kłócić. Jak coś zagroź że zadzwonisz do NFZ wtedy szybko znajdą
    właściwą interpretację.

    A poza tym masz tu oficjalne stanowisko NFZ na ten rok.

    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=
    2&artnr=3926&b=1

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-02-27 10:29:51
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Dnia 24 lut o godzinie 14:42, na pl.praca.dyskusje, Skrzekacz napisał(a):

    > Pracuje w słuzbie zdrowia. W Przychodni doszło do nadinterpretacji starych
    > przepisów, kiedy obowiązywąły jeszcze książeczki zdrowia. Pacjent ma
    > obowiazek potwierdzić ubezpieczenie zdrowotne.

    Takim potwierdzeniem jest KUZ.

    > Na druku RMUA zdaje mi się bedzie wysokość odprowadzonej składki

    Na górnej części, której co jest oczywiste - nie okazuje w żadnej
    przychodni. Do okazania w przychodni dla celów wykazania że nadal się
    podlega pod ubezpieczenie zdrowotne jest część "dolna" RMUA.
    Nie wyobrażam sobie by byle kobitka w rejestracji dowiadywała się ile ja
    zarabiam :)
    Ponadto, skoro pracujesz w SZ, to chyba wiesz że po coś są dwa pola
    (sekcje) na podpisy i pieczęcie płatnika - prawda?
    Więc dla jasności - RMUA składa się z "dwóch części":
    - górnej, dla wiedzy i ewentualnego dowodzenia za kilkadziesiąt lat o
    wysokości odprowadzonych składek przed organem emerytalnym,
    - dolnej, dla okazywania w przychodniach i wykazaniu że NADAL podlega się
    pod ubezpieczenie zdrowotne.
    ABSOLUTNIE, podkreślam ABSOLUTNIE dla przychodni nie jest potrzebna
    informacja, o wysokości składki na UZ jaka została mi potrącona. Ich
    interesuje tylko czy NADAL podlegam pod UZ.

    > i termin jej odprowadzenia, więc można się bylo kłócić.

    Termin odprowadzenia? Nie ma takiej informacji i jest ona bezużyteczna.
    Ponadto wielokrotnie zwracałem uwagę że RMUA nie jet potwierdzeniem
    opłacenia składek przez płatnika. To jest tylko informacja ile płatnika MA
    ODPROWADZIĆ :)

    --
    Robert