PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie -> ZUS -> urlop macieżyński

  • 1. Data: 2006-01-27 08:33:39
    Temat: umowa-zlecenie -> ZUS -> urlop macieżyński
    Od: jerry <g...@i...pl>

    Witam serdecznie,
    Jeżeli ktoś z Państwa zna doskonale zasady wypłaty świadczeń z ZUS
    uprzejmie proszę o pomoc.
    Btw, dzwoniłem do ZUS ale tam... nie wiedzą
    ROTFL
    Spróbuję więc na tej grupie:
    Spodziewamy się ż Żoną dzidziusia ;). Żona w firmie gdzie pracuje (ups.
    Ona nie pracuje - wykonuje zlecenie - niektórych drażni takie
    sformułowanie, więc się poprawiam) podpisuje co miesiąc umowę- zlecenie.
    Dobrowolnie opłaca sobie składkę chorobową i po pół roku nabędzie prawo
    do chorobowego. Dowiedziałem się w ZUS (choć tyle), że ZUS pokrywa do
    182 dni tegoż chorobowego nawet mimo wygaśnięcia kolejnej umowy zlecenie
    (która jak wspomniałem podpisywana jest zawsze na 1 miesiąc).

    Co natomiast z urlopem macieżyńskim? Czy opłacając tę dobrowolną składkę
    chorobową Żona nabędzie także prawo do urlopu macieżyńskiego? Jeżeli nie
    to jakie wymagania musi spełnić aby takie prawo nabyć?

    z góry dziękuję za informację,
    pozdrawiam