PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o termin wyplaty wynagrodzenia

  • 11. Data: 2005-10-27 19:27:27
    Temat: Re: Pytanie o termin wyplaty wynagrodzenia
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:pan.2005.10.26.15.47.36.856129@anglus.pl Anglus
    <a...@a...pl> pisze:

    > Sprawa dotyczy wypłat wynagrodzenia, otóż w umowach naszych jest
    > zapis, że wypłaty wynagrodzenia następują pierwszego dnia każdego
    > miesiąca, mało tego, w regulaminie wynagradzania, doszukałem się
    > zapisu, że w sytuacji, gdy pierwszego wypada dzień wolny od pracy,
    > pracodawca powinien wypłacić wynagrodzenie w ostatnim dniu roboczym.
    > Problem w tym, że wypłata wynagrodzeń wpływa nam na konto np. 3, 4
    > czasami nawet 5 dnia miesiąca. Pracodawca tłumaczy się tym, że:
    > - nie może dokonać przelewów przed końcem miesiąca, gdyż nie mógłby
    > zaksięgować wypłat,
    Zwykła wymówka, korekta jest zawsze możliwa w następnym miesiącu. Poza tym
    pracodawca jest "inteligentny inaczej", gdyż wystarczłoby zmienić regulamin
    wynagradzania tak, aby zgodnie z KP wypłata była do 10 następnego miesiąca
    (ale o tym mu nie mówcie ;)).

    > - długim okresem przesyłania pieniędzy do naszych banków.
    Pracownik nie ma obowiązku posiadania konta bankowego. Nawet jeśli posiada
    to nie ma obowiązku udostępniać jego numeru pracodawcy. Jeśli pracownik się
    na to nie zgodzi to pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia w formie
    gotówkowej w dniu określonym regulaminem wynagradzania, który musi być
    zgodny z KP.
    Jeśli nie dopełnia tego obowiązku wielokrotnie stanowi to ciężkie narusznie
    obowiązków pracodawcy ze wszelkimi tego czynu konsekwencjami przewidzianymi
    w prawie pracy.

    > Może Ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z takim przypadkiem i
    > wie, czy mogę żądać przesyłania pieniędzy w takim terminie, aby
    > wpływały na moje konto w terminie określonym w umowie? Zależy mi na
    > tym szczególnie z tego powodu, że bank nalicza odsetki od ewentualnego
    > debetu właśnie pierwszego, a więc ja tracę na takich spóźnieniach.
    Dokładnie miałem kiedyś taką samą sytuację z tym, że nie wiedziałem o
    opóźnieniach wypłaty. A potem okazało się, że przez 6 miesięcy miałem
    permanentny debet na koncie i zacząłem się stawać niewiarygodny dla banku. Z
    robiłem w robocie awanturę, zagroziłem wycofaniem dyspozycji przelewu
    wynagrodzenia na konto (oraz innymi działaniami) i się uspokoiło. Od kilku
    lat jest wszystko OK, bez zarzutu.

    Jotte

  • 12. Data: 2005-10-28 05:58:22
    Od: "Jacek Leszczuk" <j...@k...com.pl>

    . W KP
    > (lub jakimś pochodnym akcie) jest zapis, że wynagrodzenie musi być
    > wypłacone do 10 następnego miesiąca.

    a nie jest to tak, ze do 10 wynagrodzenie moze byc placone w "przypadkach
    szczegolnych" a przez nie rozumie sie przedsiebiortswa ktorych specyfika
    pracy wymusza wydluzony okres obliczenia wynagrodzen, np kopalnia lub
    fabryka z czterotysieczna zaloga rozliczana wg stawek godzinowych z
    nadgodzinami, praca w dni wolne itd.
    Jeżeli ktos pracuje na stawce pensum i jest to np niewielka firma- to z tego
    co pamietam powinien otrzymywac wynagrodzenie do ostatniego dnia miesiaca.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 13. Data: 2005-10-28 07:12:20
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Jacek Leszczuk wrote:

    > a nie jest to tak, ze do 10 wynagrodzenie moze byc placone
    > w "przypadkach szczegolnych"

    Przeczytaj przytoczone przepisy. Jest tam coś o przypadkach
    szczególnych...?

    Kira

  • 14. Data: 2005-10-28 10:52:18
    Od: "Marcin Prządka" <przadki@bez_spamu_neostrada.pl>

    > skur..... boniący pracodawcuw ?
    > Jak pensja jest stała MUSI być wypłacona do końca miesiąca.

    Witam serdecznie,
    jezeli nie jestes pewna o czym piszesz to zamilcz.
    Pracodawca ma obowiazek wyplaty wynagrodzenie do
    dnia 10 miesiaca nastepujacego po miesacu
    za ktory wynagrodzenei przysluguje.
    I nie ma tu znaczenie czy jest to akord czy stala pensja

    pozdrawiam