PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o przedmiot działalności???

  • 1. Data: 2003-06-09 11:29:39
    Temat: Pytanie o przedmiot działalności???
    Od: "DrDentz" <D...@o...pl>

    Witam serdecznie Grupowiczów,

    Mam takie pytanie, może się ktoś orientuje...
    Przy rejestracji działalności gospodarczej, jest pytanie o określenie
    przedmiotu działalności. Mianowicie chce podjąć prace na własny
    rachunek, jednakże za swoją pracę bede wystawiał faktury prowizyjne
    firmie dostarczającej mi towar. Co mam wpisac w tej rubryczce?
    Jak to sie praktykuje? Bede zatrudniony u siebie, ale bede pracowal dla
    kogos innego.

    dziekuje za pomoc.
    DrDentz

  • 2. Data: 2003-06-09 11:34:59
    Temat: Re: Pytanie o przedmiot działalności???
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "DrDentz" <D...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmie dostarczającej mi towar. Co mam wpisac w tej rubryczce?
    > Jak to sie praktykuje? Bede zatrudniony u siebie, ale bede pracowal dla

    Przedmiot działalności, czyli co będziesz robił, czym się będziesz zajmował,
    np.: handel materiałami budowlanymi, handel meblami sosnowymi, poligrafia,
    szkolenia jakieś tam... itp. Podobno najlepiej jest wpisać możliwie jak
    najwięcej (ale bez przesady), żeby w przyszłości, gdy się będzie poszerzało
    zakres działalności nie trzeba było tego znowu zgłaszać do urzędu i
    oczywiście uiszczać odpowiedniej opłaty...

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-09 12:08:56
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > firmie dostarczającej mi towar. Co mam wpisac w tej rubryczce?
    > Jak to sie  praktykuje? Bede zatrudniony u siebie, ale bede pracowal dla

    Witam - dokładnie tak-należy wpisać (tylko sensownie) większą ilość w zakresie
    bo kolejna zmiana jest koniecznościa do zgłaszania w ewidencji a co za tym
    idzie kolejnej zbędnej opłaty za wydanie wpisu do rejestru, znaczki, stracony
    czas...lepiej na początku się zabezpieczyć. Przeciez wiesz mniej więcej co
    będziesz robił - nikt Ci nie każe robić bardzo szerokiego rozstrzału w
    prowadzeniu swojej działalności (od jajka po tiry).
    A co do formy rozliczania - ewidencji to nie interesuje - tu masz na głowie
    urząd skarbowy - tam fachowo-lub raczej mniej fachowo jak na urząd przystało-
    szanowne panie Ci wyjaśnią jak najlepiej się rozliczać, jakie faktury, itd.
    Powodzenia
    Dora