PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie dość podchwytliwe o świadectwo pr.

  • 1. Data: 2003-07-10 14:25:05
    Temat: Pytanie dość podchwytliwe o świadectwo pr.
    Od: "No name" <n...@w...pl>

    Witam,

    Czy na świadectwie pracy MUSI być pieczątka zakładu pracy i/lub pieczątka
    imienna wystawiającego?
    Proszę w miarę możliwości o odpowiedzi z uzasadnieniem...

    pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2003-07-10 14:48:18
    Temat: Re: Pytanie dosc podchwytliwe o swiadectwo pr.
    Od: "Tomasz Łukaszewicz" <t...@l...net>

    > Czy na swiadectwie pracy MUSI być pieczatka zakładu pracy i/lub pieczatka
    > imienna wystawiajacego?

    A jak stwierdzic ze taki zaklad w ogole istnial? Bez pieczatki to juz w ogole
    nie wiadomo...

  • 3. Data: 2003-07-10 14:49:58
    Temat: Re: Pytanie dość podchwytliwe o świadectwo pr.
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    No name wrote:

> [...]
    > imienna wystawiającego?
    > Proszę w miarę możliwości o odpowiedzi z uzasadnieniem...

    musi być pieczątka zakładu pracy bo bez pieczątki UP odwala wszelkie
    prośby o zasiłek np.
    uzasadnienie:
    empirycznie sprawdziłem, zwolniłem dziewczynę i wróciła do mnie po
    tygodniu że ją kompetentne urzędactwo pognało precz.

    /p

  • 4. Data: 2003-07-10 15:03:11
    Temat: Re: Pytanie do?ć podchwytliwe o ?wiadectwo pr.
    Od: "No name" <n...@w...pl>

    W internecie znalazłem informację, że:
    "Świadectwo pracy nie jest dokumentem w rozumieniu art.244 k.p.c. - nawet,
    jeżeli wydane zostało przez urząd administracji państwowej. Nie stanowi więc
    dowodu tego, co zostało w nim przedstawione. Jest dokumentem prywatnym i
    dowodem wyłącznie na to, że pracodawca podpisał oświadczenie stanowiące
    treść tego świadectwa."

    Były pracodawca mojej żony uważa, że nie musi być na świadectwie pieczątki,
    skoro w nagłówku wydrukowane są dane adresowe firmy. Poza tym - zauważa
    dalej "bystry" pracodawca - urząd może zadzwonić do zakładu pracy, aby
    uwiarygodnić świadectwo, którego kopia spoczywa w archiwum firmy. Jeśli
    spojrzeć w wymagania określone w przepisach prawa, to rzeczywiście nigdzie
    nie znalazłem informacji otym, że pieczątka musi być.

    Sam jestem pracodawcą, ale nie wpadłbym na pomysł wysłania pracownikowi
    świadectwa bez pieczątki! Co zrobić?

    Paweł

  • 5. Data: 2003-07-10 15:16:33
    Temat: Re: Pytanie doœć podchwytliwe o œwiadectwo pr.
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    No name <n...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy na œwiadectwie pracy MUSI być pieczštka zakładu pracy i/lub pieczštka
    > imienna wystawiajšcego?
    > Proszę w miarę możliwoœci o odpowiedzi z uzasadnieniem...
    >
    > pozdrawiam

    Świadectwo pracy - jak sama nazwa wskazuje - wystawia i poświadcza
    pracodawca. Jeśli pracodawcą jest spółka prawa handlowego mająca osobowość
    prawną, to musi być na pewno pieczątka firmowa.

  • 6. Data: 2003-07-10 16:36:24
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Świadectwo pracy - jak sama nazwa wskazuje - wystawia i poświadcza
    > pracodawca. Jeśli pracodawcą jest spółka prawa handlowego mająca osobowość
    > prawną, to musi być na pewno pieczątka firmowa.

    Pieczatkę może przystawić i pani Krysia - ważny jest podpis i najlepiej
    czytelny (nie kulfon) osoby, która jest upoważniona i to rejestrowo.

    Pzdr: Dogbert