PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny

  • 1. Data: 2003-07-10 13:08:30
    Temat: godziny
    Od: "*MS*" <s...@o...pl>

    Witam,

    Jak powinna wyglądać lista obecności: tj czy powinno być wyszczególnione o
    której rozpoczyna się pracę i o której kończy? (wydaje mi się że tak powinno
    to wyglądać) a może jest całkiem inaczej.
    M.

  • 2. Data: 2003-07-10 13:14:09
    Temat: Re: godziny
    Od: "tom" <t...@w...pl>

    standard to kolumny:
    data, godzina przyjścia - podpis, godzina wyjścia - podpis,

  • 3. Data: 2003-07-10 13:24:07
    Od: "*MS*" <s...@o...pl>

    taaak,,,, to jest chyba oczywiste. Chodzi mi o to czy jest wymagane ustawowo
    (jaka ustawa) o ewidencji czasu z wyszczególnieniem godzin.?

    5l$...@n...news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2003-07-10 13:54:07
    Od: "tom" <t...@w...pl>

    O ile się nie mylę, to musisz zajrzeć do kodeksu pracy,
    tam są wszelkie konkretne ustalenia, co do czasu pracy, możliwych godzin
    itd..

  • 5. Data: 2003-07-10 17:35:29
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

> [...]
    powinno
    > to wyglądać) a może jest całkiem inaczej.

    w kodeksie uregulowań odnośnie listy obecności nie ma. Listy stosowane są
    głównie tam gdzie jest stały czas pracy np. 8-16. I kadrowa np. 10 min. po
    8 zabiera listy. Przy wyjściu zwyczajowo list sie nie podpisuje. Do
    wpisywania wyjść w godzinach pracy służy książka wyjśc w godzinach
    służbowych. Jeżeli czas pracy jest ruchomy najczęsciej stosuje się
    elektroiczne, magnetyczne czytniki.
    Praca w godzinach nadliczbowych powinna być ewidencjonowana w inny sposób,
    nie poprzez listę obecności.
    Sprawę potwierdzenia stawienia się pracownika w pracy reguluje regulamin
    wewnetrzny.
    Jeszcze jakieś pytania? postaram sie odpowiedzieć
    JO

  • 6. Data: 2003-07-10 18:39:09
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "*MS*" <s...@o...pl> napisał(a) tak:
    > taaak,,,, to jest chyba oczywiste. Chodzi mi o to czy jest wymagane
    ustawowo
    > (jaka ustawa) o ewidencji czasu z wyszczególnieniem godzin.?

    No coś Ty, jaka ustawa jest tak szczegółowa. W ogóle podpisywanie list
    jest śmieszne, ale co akurat mnie spotkało w nowej pracy. Poprzednią zaś
    mile wspominam, żadnych kart, podpisy tylko na liście obecności danego
    dnia, ale nie godzinowo.

    Jerzy

  • 7. Data: 2003-07-11 06:47:18
    Od: "*MS*" <s...@o...pl>

    Dziękuję

  • 8. Data: 2003-07-13 09:15:30
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    powinno
    > to wyglądać) a może jest całkiem inaczej.

    Znajomy pracuje w firmie zatrudniającej 12 osób, praca czysto biurowa, żadna
    produkcja czy coś w tym stylu. Nie ma tam listy obecności, natomiast jest
    kamera skierowana na wejście uruchamiana ruchem podłączona do kompa, tak
    więc widać tylko osoby wchodzące/wychodzące i rejestruje się godzina.
    Program komputerowy jest tak zaprogramowany, że pod koniec miesiąca wyrzuca
    szefowi ruchy z kamery które odbyły się poza zwyczajowymi godzinami
    przychodzenia/wychodzenia z pracy oznaczając je wykrzyknikiem
    Przykładowo praca odbywa się od 8:00 do 16:00 to kamera nie zwraca uwagi na
    ruchy od 7:30 do 8:10 i od 15:55 do 16:30, aczkolwiek rejestruje kto
    przyszedł/wyszedł.
    Ponieważ każde wejście/wyjście to ok. 5 sekund filmu nie ma dużo oglądania:
    20 dni -> 12 prac -> 2 razy dziennie -> 5 sekund tj. ok. 40 minutowy film +
    jacyś interesanci, których nie ma dużo, ale i tak nie trzeba oglądać 40
    minut filmu.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa