PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie: DG i umowa-zlecenie jednocześnie, legalne ?

  • 1. Data: 2004-06-14 22:45:07
    Temat: Pytanie: DG i umowa-zlecenie jednocześnie, legalne ?
    Od: m...@b...pl

    Cześć,

    mam do Was pytanie o przepisy i ich omijanie (nie łamanie, o nie):

    Otóż mam DG, z powodu małych obrotów zawieszoną. W związku z tym nie mam
    ubezpieczenia.

    Chciałem więc podpisać umowę-zlecenie z pewną firmą, niestety, słyszałem, że
    w moim przypadku (DG) nie mogę zawierać umów zleceń dotyczących branży, w
    której działam. Czy to jest prawda ? Jaka jest Wasza praktyka ?

    A może da się mój cel (załatwienie ubezpieczenia niskim kosztem) osiągnąć
    jakoś inaczej ? Czy ZUS z tytułu U-Z daje mi prawo korzystania z NFZ ?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-06-15 07:18:01
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > w moim przypadku (DG) nie mogę zawierać umów zleceń dotyczących branży, w
    > której działam. Czy to jest prawda ? Jaka jest Wasza praktyka ?

    nie branża tylko nie możesz tej samej firmie świadczyć jednocześnie usług na
    zasadach kodeksu handlowego i kodeksu cywilnego.
    W branży jak najbardziej możesz działać