PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy ta placa sie kalkuluje

  • 1. Data: 2004-06-14 18:06:28
    Temat: Czy ta placa sie kalkuluje
    Od: "Pavel" <P...@o...pl>

    Witam,

    Na umowie o prace jest napisane wynagrodzenie 3500.
    Na pasku jest napisane "placa podst.:" 3185,
    "do wyplaty:" 2147,78.
    Gdzie przepada roznica pomiedzy 3500, a 3185 ?
    Czy sa to jakies podatki, czy po prostu naciagactwo ?

    Pavel.

  • 2. Data: 2004-06-14 18:20:05
    Temat: Re: Czy ta placa sie kalkuluje
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > "do wyplaty:" 2147,78.
    > Gdzie przepada roznica pomiedzy 3500, a 3185 ?
    > Czy sa to jakies podatki, czy po prostu naciagactwo ?

    Może się zgadzać , trzeba by to przeliczyć. Do wypłaty zostało Ci ponad 2100
    róznicę pochłania ZUS i podatek od osób fizycnych.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-06-14 18:32:05
    Od: "Pavel" <P...@o...pl>

    > Może się zgadzać , trzeba by to przeliczyć. Do wypłaty zostało Ci ponad
    2100
    > róznicę pochłania ZUS i podatek od osób fizycnych.Pozdrawiam.

    Wg. Kalkulatora Placowego z Bankier.pl:
    - gdybym mial 3500 brutto, to powinienem miec 2353.93 netto,
    tymczasem ja mam 2147,78 netto, co Bankier.pl kalkuluje
    jako 3185,00 brutto, czyli tyle ile mam napisane na pasku jako
    place podstawowa.
    Roznice miedzy 3185,00, a 2147,78 pochlaniaja: podatek,
    ubezpieczenie zdr. i ZUS.
    Zatem co pochlania roznice pomiedzy 3500 (tyle mam napisane
    na umowie), a 3185 (placa podstawowa napisana na pasku)?

    Pavel.

  • 4. Data: 2004-06-14 18:32:53
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    > Gdzie przepada roznica pomiedzy 3500, a 3185 ?
    > Czy sa to jakies podatki, czy po prostu naciagactwo ?

    Podatki sa naliczane od placy podstawowej.....

  • 5. Data: 2004-06-14 18:33:59
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    > Zatem co pochlania roznice pomiedzy 3500 (tyle mam napisane
    > na umowie), a 3185 (placa podstawowa napisana na pasku)?

    Nieuczciwosc pracodawcy? Zwolnienie lekarskie? Bezplatny urlop? Ciachniecie
    po premii?

  • 6. Data: 2004-06-14 18:45:14
    Od: "Pavel" <P...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek" <p...@n...polbox.com> napisał w wiadomości

    > Nieuczciwosc pracodawcy?

    > Zwolnienie lekarskie?
    Nie bylem na zwolnieniu.

    > Bezplatny urlop?
    Tez nie.

    >Ciachniecie po premii?
    Nie mam premii.

    Pavel.

  • 7. Data: 2004-06-14 18:46:28
    Od: "Pavel" <P...@o...pl>

    > Podatki sa naliczane od placy podstawowej.....
    Zgadzam sie.
    Ale dlaczego placa podstawowa nie jest rowna
    placy widniejacej na umowie o prace?

    Pavel.

  • 8. Data: 2004-06-14 19:06:35
    Od: "Jarek" <p...@p...com>

    To, jak mysle, droga dedukcji, odrzucajac wszystko niemozliwe, doszlismy do
    odpowiedzi, na Twoje pytanie....

  • 9. Data: 2004-06-14 19:16:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 14 Jun 2004 20:46:28 +0200, "Pavel" <P...@o...pl>
    zakodował:

    >Zgadzam sie.

    LOL
    Gdyby tak było, to każdy wpisywałby "płaca podstawowa - 0,01PLN,
    Premia 10 000PLN"
    Podatki nalicza się od całości wynagrodzenia (w duużym uproszczeniu -
    bo odejmuje się koszty, ulgę i jeszcze kilka drobiazgów).

    >Ale dlaczego placa podstawowa nie jest rowna
    >placy widniejacej na umowie o prace?

    Nie jest tak naprawdę ważne, co masz jako płaca podstawowa na "pasku".
    Ważne, że w sumie płaca brutto (razem z premiami, dodatkami i innymi
    składnikami) nie może być niższa, niż na umowie (jeżeli nie
    chorowałeś, nie byłeś na zwolnieniu itp).

    Wygląda na to, że ktoś w kadrach coś pokręcił (IMHO niedopatrzenie) -
    bo to nie może być kant, skoro na umowie masz większą kwotę niż na
    pasku. Zadzwoń i zapytaj się. Może jest inne wyjaśnienie (czy
    przepracowałeś cały miesiąc, za który było to wynagrodzenie?).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2004-06-14 19:41:31
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Pavel wrote:

> [...]
    > "do wyplaty:" 2147,78.
    > Gdzie przepada roznica pomiedzy 3500, a 3185 ?
    > Czy sa to jakies podatki, czy po prostu naciagactwo ?

    Halo ? Pavel ? Tu PRL-Bis. Otrzymaliśmy Twoje pytanie. Odpowiedź :
    różnica poszłą psu w dupę, względnie amba ją wcięła, w zależności od
    tego jaką retorykę się preferuje. Ta róznica to Twoja danina na rzecz
    nie działającej straży pożarnej, nie działającej policji, nie
    działajacej prokuratury i sądownictwa, nie działającej służby zdrowia,
    ponadto lwia cześć to Twoja danina (nazywana dla zbajerowania "składką")
    na rzecz Twoje przyszłej skandalicznej jałmużny, nazywanej emeryturą.

    Może trzeba było przez 15 lat PRL-Bisu głosować jakoś bardziej świadomie
    - to byś teraz nie zadawał takich pytań ?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz