PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się szybko zwolnić?

  • 1. Data: 2002-01-10 11:13:09
    Temat: Jak się szybko zwolnić?
    Od: Matpaty <m...@i...pl>

    Witam wszystkich Grupowiczów!

    Chce sie zwolic z pracy. Mam umowe na czas nieokreslony. Pracuje od 9
    miesiecy. Chce sie zwolnic. Jakie mam mozliwosci?

    Wiem, że obowiązuje mnie 1 miesiąc wypowiedzenia, ale czy można to
    ominąć?

    Jakie są sposoby? Co mi grozi? Czy to musi byc w konkretnym terminie?

    Czy bedac na wypowiedzeniu mozna wziąć urlop? A co jesli pracodawca nie
    zgodzie się na wzięcie urlopu?

    Czy pracodawca moze sie nie zgodzic na zwolnienie?

    Serdecznie dziekuje za wszelka pomoc!!
    --

    Pozdrawiamis Was Serdecznie
    Matpaty

  • 2. Data: 2002-01-10 12:02:44
    Temat: Re: Jak się szybko zwolnić?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Matpaty" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chce sie zwolic z pracy. Mam umowe na czas nieokreslony. Pracuje od 9
    > miesiecy. Chce sie zwolnic. Jakie mam mozliwosci?

    1. Porozumienie stron
    2. Wypowiedzenie z zachowaniem okresu wypowiedzenia
    3. Rozwiązanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy
    pracodawcy
    4. Rozwiązanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy
    pracownika

    > Wiem, że obowiązuje mnie 1 miesiąc wypowiedzenia, ale czy można to
    > ominąć?

    Wypowiedzenie będzie skuteczne na koniec lutego i nie ważne, czy złożysz
    je dzisiaj, czy 31 stycznia. Biegnie od następnego miesiąca
    kalendarzowego po złożeniu.

    > Jakie są sposoby? Co mi grozi? Czy to musi byc w konkretnym terminie?

    Porozumienie stron - najlepsze wyjście. Idziesz do szefa z pisemkiem typu
    "Strony zgodnie oświadczają iż stosunek pracy pomiędzy x i y wygasa z
    dniem ... data, podpisy".

    > Czy bedac na wypowiedzeniu mozna wziąć urlop? A co jesli pracodawca
    nie
    > zgodzie się na wzięcie urlopu?

    To qpa. Ma prawo się niezgodzić - stwierdzić, że jesteś mu niezbędnie
    potrzebny w pracy i wypłacić ekwiwalent. Jeżeli jednak rozwiązujesz umowę
    za wypowiedzeniem, to przysługują Ci 2 dni _zwolnienia_ na poszukiwanie
    pracy, których nie może Ci odmówić. Te dwa dni musisz odebrać w naturze -
    nie przysługuje za nie ekwiwalent.

    > Czy pracodawca moze sie nie zgodzic na zwolnienie?

    Na porozumienie stron może się niezgodzić. Jak wypowiadasz umowę, to nie
    ma nic do gadania. Napisz pisemko "wypawiadam umowę zawartą dnia,
    pomiędzy itp z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Stosunek pracy ustaje z
    dniem 28 lutego 2002". Koniecznie napisz w 2 egzemplarzach i na Twoim
    zarządaj podpisu "wpłynęło dnia x".

    Możesz jeszcze rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia,
    jeżeli pracodawca złamał swoje podstawowe obowiązki (nieterminowa
    wypłata).
    Jak przestaniesz przychodzić do pracy to pewnie dostaniesz świadectwo
    pracy w którym przyczyną rozwiązania będzie naruszenie przez Ciebie
    podstawowych obowiązków (bardzo nieładnie to potem wygląda).

    Ponegocjuj - najlepsze wyjście to porozumienie stron, ale jak nie
    będziesz mógł się dogadać to przed końcem miesiąca złóż wypowiedznie (jak
    się później dogadacie, to można je podrzeć).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-10 12:35:58
    Od: Matpaty <m...@i...pl>

    Bardzo dziekuję za tak obszerna wypowiedz!

    Mam jeszcze takie pytanie:

    Czy moge nie podpisac Zobowiazania o poufnosci, ktore podsunal mi
    ostatnio moj pracodawca?

    Oraz na czym polega zwolnienie z winy pracownika?

    Z góry bardzo dziekuje za odpowiedĽ.

  • 4. Data: 2002-01-10 13:18:22
    Od: "Verven" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > ostatnio moj pracodawca?
    >
    > Oraz na czym polega zwolnienie z winy pracownika?

    Jak nie podpiszesz to pracodawca moze Cie zwolnic z winy pracownika za nie
    przestrzeganie
    obowiazkow pracowniczych. :)))
    A tak z mojej praktyki to spokojnie mozesz takie g... podpisac, jezeli
    kiedys Twoj pracodawca uzna ze
    zlamales zobowiazanie to moze zadac odszkodowania ale wtedy musi Ci to
    udowadnic a to juz nie jest taki latwe.

    A z Twojej winy pracodawca moze Cie zwolnic np: za notoryczne spoznianie sie
    do pracy,
    za przebywanie na terenie zakladu w stanie nietrzezwym itd, itp.
    Mozna takie zwolnienie nazwac tez zwolnieniem dyscyplinarnym.

    Pozdrawiam
    Gerard Burnet

  • 5. Data: 2002-01-10 13:47:02
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Verven" <
    > Mozna takie zwolnienie nazwac tez zwolnieniem dyscyplinarnym.

    chyba juz nie obowiązuje takie pojecie w świadectwie pracy.

    Piotr

  • 6. Data: 2002-01-10 13:49:37
    Od: "Verven" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Verven" <
    >
    > chyba juz nie obowiązuje takie pojecie w świadectwie pracy.
    >
    > Piotr

    Cepiasz sie szczegolow - co to za roznica?
    Pozatym w KP takie pojecie dalej istnieje.

    Pozdrawiam
    Gerard Burnet

    PS. Mozna jeszcze opluc pracodawce lub mu dac w buzie ale oprocz
    zwolnienia mozna jeszcze isc do paki :)))))

  • 7. Data: 2002-01-10 14:07:27
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Matpaty" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy moge nie podpisac Zobowiazania o poufnosci, ktore podsunal mi
    > ostatnio moj pracodawca?

    Nieczego nie musisz podpisywać. Nic Ci nie może zrobić jak nie podpiszesz
    (i nie ważne czym straszy). Podpisanie zobowiązania na pewno nie jest
    podstawowym obowiązkiem pracownika.

    > Oraz na czym polega zwolnienie z winy pracownika?

    Jak naruszysz podstawowe obowiązki pracownika - np przestaniesz
    przychodzić do pracy, albo przyjdziesz nietrzeźwy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 8. Data: 2002-01-11 08:34:41
    Od: "CC" <c...@p...onet.pl>

    Sprawdz ile ludzi pracuje w Twojej firmie i czy macie juz zwiazki zawodowe.
    Jesli nie, to idz do szefa i powiedz ze zakladasz zwiazki zawodowe.
    Nie musisz miec podpisow potencjalnych czlonkow.
    Mysle ze zwolni Cie i dostaniesz wszelkie przyslogujace Ci odprawy.

    CC

  • 9. Data: 2002-01-11 09:01:24
    Od: Matpaty <m...@i...pl>

    > Sprawdz ile ludzi pracuje w Twojej firmie i czy macie juz zwiazki zawodowe

    Niestety jest to mala firma. Chetnych do zalozenia zwiazkow byloby
    trzech, czyli caly dzial........

    Ale pomysl przedni!! ;-))

  • 10. Data: 2002-01-11 22:17:54
    Od: "rr" <r...@p...pl>

    > Możesz jeszcze rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia,
    > jeżeli pracodawca złamał swoje podstawowe obowiązki (nieterminowa
> [...]

    czyli jeśli na czas nie dostane kasy to mogę się zwolnic z dnia na dzień?
    to mnie akurat mocno nurtuje bo opóźnienia 1 tydzień stały się u mnie normą
    a do nowej pracy (jak ją dostanę) to trzeba będzie iść od zaraz
    pozdro
    --
    robert r