PracaGrupypl.praca.dyskusje › Punkt ksero?

  • 1. Data: 2003-05-18 21:42:59
    Temat: Punkt ksero?
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam Wszystkich!
    Mam takie pytanko. Chciałbym w moim małym miasteczku założyć punkt ksero, ale
    nie wiem od czego zacząć!? Mam już lokal, pomysł, no ale nie wiem co dalej, od
    czego zacząć: Jakie ksero? (nowe czy używane), ile kosztuje eksploatacja,
    (rachunki za energię elektryczną, toner) itp.
    Proszę o opinie i refleksje związane z takim interesem, zwłaszcza osoby, które
    miały styczność z taką gałęzią usług!
    Za wszelkie opinie i rady z góry dziękuję!
    Pozdrawiam Petelik.

  • 2. Data: 2003-05-20 07:22:02
    Temat: Re: Punkt ksero?
    Od: "adam" <m...@g...pl>

> [...]
    które
    > miały styczność z taką gałęzią usług!
    > Za wszelkie opinie i rady z góry dziękuję!

    Na samych usługach ksero prawdopodobnie nie wyjdziesz na swoje. Zwróć uwagę
    na punkty w innych miejscowościach, z tych co widziałem każdy ma dodatkowy
    profil. Nawet te punkty, które są non stop obłożone - na uczelni.
    Prowadzą dodatkowo: pamiątki i rzeczy drobne/zegarki, tani sprzęt radiowy/,
    dorabiają klucze, prasę, tel.komórkowe /na uczelni/ , w Radomiu natomiast
    spotkałem że dodatkowo prowadził lombard.
    pozdr.

  • 3. Data: 2003-05-20 07:22:31
    Od: "adam" <m...@g...pl>

  • 4. Data: 2003-05-21 09:12:14
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    > (...) Mam już lokal, pomysł, no ale nie wiem co dalej, od

    Nie wnikam zbytnio do Twojego biznes planu, ale detalicznie najlepsze są
    uniwersytety, uczelnie, szkoły itp.; biznesowo zaś outsourcing kopiowania i
    drukowania dla firm

    > czego zacząć: Jakie ksero? (nowe czy używane), ile kosztuje eksploatacja,
    > (rachunki za energię elektryczną, toner) itp.

    Tutaj mogę się wypowiedzieć i pomóc /tak się składa, iż pracuje w branży
    Automatyki Biurowej/, więc:
    1. Jakie ksero ? Są różni producenci, z tych liczących sie i posiadających
    dobre produkty można wymienić Oce, Xerox i Canon
    2. Nowe czy używane ? zależy od budżetu przeznaczonego na urządzenie, od
    siebie dodam, iż koszt zakupu to "stosunkowo" mały problem, o wiele wiele
    ważniejsza jest eksplatacja, koszt części, żywotność urządzenia, i dopiero
    na końcu koszt tonera; np. przy pewnych submarkach, np. Minolta, Sharp przy
    serwisowaniu wymienia się całe moduły, a to kosztuje; w przypadku sprzętu
    używanego gros urządzeń to zdezelowane szroty ściągane z zachodu,
    wyczyszczone i sprzedawane tanio w Polsce, a pozniej jest to łakomy kąsek
    dla tego kto będzie serwisował tę maszynę ..... więc zastanów się i
    przeanalizuj najpierw jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie opłacalne
    3. Analogowe czy cyfrowe ? chyba odpowiedź na to pytanie wyniknia z pkt. 2 -
    budżet, cyfrowy sprzęt to jednak obecnie mocny argument (coraz częściej
    wymagany przez Klientów - większa jakość dokumentów), a dla Ciebie dłuższa
    żywotność sprzętu, niższe koszty, możliwość dodatkowych funkcji, tanie
    drukowanie po koszcie xero
    4. Jednego słowa nie można pominąć: SERWIS --- jest to najważniejsza sprawa
    przy tych maszynach, jest tam sporo części ruchomych, luster i aby maszyna
    pracowała bezproblemowo wymagany jest regularny serwis. A kompetentni
    fachowcy to sprawna maszyna i minimalizowanie kosztów usterek oraz ......
    brak strat spowodowanych przestojem maszyny.

    to tyle, trzeba wracać do pracy :)))

    pzdr

    adam

  • 5. Data: 2003-05-21 20:09:49
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Adam napisał:

    > Nie wnikam zbytnio do Twojego biznes planu, ale detalicznie najlepsze są
    > uniwersytety, uczelnie, szkoły itp.; biznesowo zaś outsourcing kopiowania i
    > drukowania dla firm

    I urzędy - skarbowe, ZUS itd.

    Flyer