PracaGrupypl.praca.dyskusjePunkt ksero? › Re: Punkt ksero?
    From: "Adam" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Punkt ksero?
    Date: Wed, 21 May 2003 11:12:14 +0200

    > (...) Mam już lokal, pomysł, no ale nie wiem co dalej, od

    Nie wnikam zbytnio do Twojego biznes planu, ale detalicznie najlepsze są
    uniwersytety, uczelnie, szkoły itp.; biznesowo zaś outsourcing kopiowania i
    drukowania dla firm

    > czego zacząć: Jakie ksero? (nowe czy używane), ile kosztuje eksploatacja,
    > (rachunki za energię elektryczną, toner) itp.

    Tutaj mogę się wypowiedzieć i pomóc /tak się składa, iż pracuje w branży
    Automatyki Biurowej/, więc:
    1. Jakie ksero ? Są różni producenci, z tych liczących sie i posiadających
    dobre produkty można wymienić Oce, Xerox i Canon
    2. Nowe czy używane ? zależy od budżetu przeznaczonego na urządzenie, od
    siebie dodam, iż koszt zakupu to "stosunkowo" mały problem, o wiele wiele
    ważniejsza jest eksplatacja, koszt części, żywotność urządzenia, i dopiero
    na końcu koszt tonera; np. przy pewnych submarkach, np. Minolta, Sharp przy
    serwisowaniu wymienia się całe moduły, a to kosztuje; w przypadku sprzętu
    używanego gros urządzeń to zdezelowane szroty ściągane z zachodu,
    wyczyszczone i sprzedawane tanio w Polsce, a pozniej jest to łakomy kąsek
    dla tego kto będzie serwisował tę maszynę ..... więc zastanów się i
    przeanalizuj najpierw jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie opłacalne
    3. Analogowe czy cyfrowe ? chyba odpowiedź na to pytanie wyniknia z pkt. 2 -
    budżet, cyfrowy sprzęt to jednak obecnie mocny argument (coraz częściej
    wymagany przez Klientów - większa jakość dokumentów), a dla Ciebie dłuższa
    żywotność sprzętu, niższe koszty, możliwość dodatkowych funkcji, tanie
    drukowanie po koszcie xero
    4. Jednego słowa nie można pominąć: SERWIS --- jest to najważniejsza sprawa
    przy tych maszynach, jest tam sporo części ruchomych, luster i aby maszyna
    pracowała bezproblemowo wymagany jest regularny serwis. A kompetentni
    fachowcy to sprawna maszyna i minimalizowanie kosztów usterek oraz ......
    brak strat spowodowanych przestojem maszyny.

    to tyle, trzeba wracać do pracy :)))

    pzdr

    adam