PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ptanko o tytul mgr

  • 1. Data: 2003-10-20 09:02:44
    Temat: Ptanko o tytul mgr
    Od: Graff <g...@w...pl>

    Witam

    Pytanko mam nastepujace - w CV w jezyku angielskim zazwyczaj wpisywany jest stopien
    mgr. jako 'MS egree' - a jak to jest z mgr inż. ? tez tylko MS ? co to wlasciwie
    oznacza ?

    Graff

  • 2. Data: 2003-10-20 09:23:57
    Temat: Re: Ptanko o tytul mgr
    Od: "Zorro" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graff" napisał
    > tylko MS ? co to wlasciwie oznacza ?

    MSc = Master of Science (coś jak magister dla nauk technicznych)

    niektórzy piszą MS Eng. ale podobno dla obcych krajów nie ma to sensu

    widziałem też napisy Dipl.Eng. co niby ma sens ale to nie jest tak wysoko
    jak MSc

    zwykle pisze się też uczelnię i wtedy z reguły wiadomo o co chodzi

    (znacznie śmieszniej jest z tytułem np. docenta :-D albo dr hab)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-20 09:33:41
    Temat: Re[2]: Ptanko o tytul mgr
    Od: Graff <g...@w...pl>

> [...]
    Z> zwykle pisze się też uczelnię i wtedy z reguły wiadomo o co chodzi
    Z> (znacznie śmieszniej jest z tytułem np. docenta :-D albo dr hab)

    A czy samo Diploma wystarczy aby 'zagraniczni' zrozumieli, ze kandydat ma dyplom
    uczelni wyzszej ? Czy tez pisze sie MSc Diploma ?

    --
    Graff

  • 4. Data: 2003-10-20 09:41:59
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Mon, 20 Oct 2003 11:02:44 +0200
    Graff <g...@w...pl> wrote:

    > Witam
    >
    > Pytanko mam nastepujace - w CV w jezyku angielskim zazwyczaj wpisywany
    > jest stopien mgr. jako 'MS egree' - a jak to jest z mgr in?. ? tez
    > tylko MS ? co to wlasciwie oznacza ?

    MS in psychology
    MS in Computer Science
    ..itd.

    przynajmniej w USA nie ma rozroznien takich jak w Polsce, miedzy magistrem inzynierem
    i magistrem.

    roznica zawiera sie w tym "in"

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 5. Data: 2003-10-20 09:42:38
    Temat: Re: Re[2]: Ptanko o tytul mgr
    Od: "Zorro" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graff" napisał
    > A czy samo Diploma wystarczy aby 'zagraniczni' zrozumieli, ze kandydat ma
    dyplom uczelni wyzszej ? Czy tez pisze sie MSc Diploma ?

    nie pisze sie MSc Dipl... poniewaz samo MSc wystarczy
    natomiast (nie jestem niestety specjalista w tym zakresie) o ile wiem samo
    Dipl nie oznacza ze masz studia, podobno jesli ukonczysz dobry college to
    tez masz taki tytul ale nie wiem niestety nic pewnego

    najpowszechniej w CV widzialem MSc Eng. ale nie wiem tez czy to ma sens

    odzywam sie mimo ignorancji bo widze ze nikt inny nie zabiera glosu

    mozesz tez podpatrzec na zyciorysy poslow czy np. Balcerowicza, moze tam
    widac jak im pisza

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-10-20 10:15:00
    Od: Piotr Bychowski <b...@p...pl>

    Graff wrote:
> [...]
    mgr. jako 'MS egree' - a jak to jest z mgr inż. ? tez tylko MS ? co to wlasciwie

    a przypadkiem nie

    B.Sc. - Bachelor of Science?

    --
    piszac do mnie, wykasuj cyfry z adresu e-mail!

  • 7. Data: 2003-10-20 10:19:09
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Bychowski" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > B.Sc. - Bachelor of Science?

    Bachelor Degree to odpowiednik naszego licencjata zdaje sie.
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2003-10-20 10:34:12
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Mon, 20 Oct 2003 12:15:00 +0200
    Piotr Bychowski <b...@p...pl> wrote:

    > a przypadkiem nie
    >
    > B.Sc. - Bachelor of Science?

    Bachelor to odpowiednik naszego licencjata. Dostaje sie to po 3-4 latach.
    Potem trzeba kontynuowac studia, zeby miec magistra czyli MS.

    W USA Bachelor sie dzieli na dwie zasadnicze czesci:\
    BS of science i
    BS of arts

  • 9. Data: 2003-10-20 11:54:21
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > Pytanko mam nastepujace - w CV w jezyku angielskim zazwyczaj wpisywany
    jest stopien mgr. jako 'MS egree' - a jak to jest z mgr inż. ? tez tylko MS
    ? co to wlasciwie oznacza ?

    MA - Master of Arts - mgr po kierunkach humanistycznych
    MS, czesciej M.Sc. - Master of Science - po kierunkach scislych

    Pisane zawsze po nazwisku.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 10. Data: 2003-10-20 12:10:41
    Od: Jacek Raczko <w...@o...pl>

    On Mon, 20 Oct 2003 11:02:44 +0200, Graff wrote:

    > Pytanko mam nastepujace - w CV w jezyku angielskim zazwyczaj wpisywany jest stopien
    mgr. jako 'MS egree'
    > - a jak to jest z mgr inż. ? tez tylko MS ? co to wlasciwie oznacza ?

    ja jestem na przyklad MSEE - czyli Master of Science in Electrical
    Engineering

    sam inzynier to oczywiscie BSEE czyli Bachelor of Science in Electrical
    Engineering

    dalej jeszcze mozna specjalizacje zapodac...

    w stanach "standardowy dyplom" to BS czy odpowiednio BA dla nauk
    humanistycznych - MS to rzadko kto robi - jezeli juz, to od razu z BS na
    PhD sie idzie...