PracaGrupypl.praca.dyskusje › Psycholog szuka pracy i... jest załamany.

  • 1. Data: 2003-06-03 14:59:15
    Temat: Psycholog szuka pracy i... jest załamany.
    Od: p...@w...pl

    Witam wszystkich bardzo serdecznie,

    Aż trudno w to uwierzyć ale od dłuższego czasu szukam pracy na Śląsku w swoim
    zawodzie i... nic! Jestem bliska załamania. Oprócz psychologii skończyłam
    studia podyplomowe, dzięki którym posiadam wiedzę z zakresu HR. Niestety, w
    obecnej sytuacji na rynku pracy (recesja a więc redukcja kosztów) jeśli już
    jest zapotrzebowanie na specjalistę HR, to tylko z doświadczeniem. Chciałam
    pracować jako trener ale mam zbyt małe doświadczenie, nie mam też specjalnych
    uprawnień aby działać samodzielnie, praca w firmie szkoleniowej jako praktykant
    (wolontariusz) nie jest możliwa a to dlatego, że nikt nie chce uczyć przyszłej
    konkurencji. Poza tym znam osoby, które pracowały jako wolontariusze (tam,
    gdzie jest taka możliwość, np. w ośrodkach pomocy społecznej) i nawet po roku
    pracy dziękowano im i "zatrudniano" nowych. Praca jako psycholog w szkole
    odpada, ponieważ nie posiadam uprawnień pedagogicznych (w tym roku absolwenci
    mogą je otrzymać tylko po jednej specjalizacji albo po studiach podyplomowych,
    swoją drogą oferowanych przez ten sam uniwersytet, który ukończyłam, z tą samą
    kadrą i zajęciami jak na mojej specjalizacji, która, jak się okazuje - nic nie
    daje. Ręce opadają). Znam języki, na studiach i zaraz po wierzyłam w swoje
    możliwości i umiejętności ale dziś jestem bliska stanu, który w szpitalach i
    poradniach (które w tym roku nie przewidują zatrudniania nowych psychologów)
    diagnozuje się jednoznacznie...

    Możliwe powody mojej sytuacji:
    1. Źle szukam
    2. Nie wykorzystuję znajomości
    3. Nie oszukuję pisząc CV
    4. Kiepski ze mnie psycholog, rzeczywiście do niczego się nie nadaję...

    To, że piszę w taki sposób i na taki temat świadczy już tylko o jednym...
    jestem załamana!
    (ale to, że piszę do na liście dyskusyjnej świadczy o tym, że się przełamałam i
    zaczęłam szukać pomocy :-)))

    Dorota

  • 2. Data: 2003-06-03 15:56:26
    Temat: Re: Psycholog szuka pracy i... jest załamany.
    Od: "Irkanis" <i...@p...onet.pl>

    Nigdy jeszcze nie pocieszałam psychologa... Wiesz, myślę, że trzeba zacząć
    własny biznes. Być może nie masz uprawnień, żeby prowadzić własny gabinet,
    ale... Może jednak coś się takiego znajdzie? W każdym razie uszy do góry.
    Służę pomocą nie-psychlogiczną (priva).
    Serdeczności
    Irkanis

  • 3. Data: 2003-06-03 18:04:19
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Zajmij sie psychoterapia - z tego co wiem nie trzeba do tego miec jakiejs
    specjalnej licencji. A w Newsweeku 20/2003 twierdza, ze to zajecie z
    przyszloscia. Zaryzykuj i otworz wlasny gabinet.

    A jak znasz sie na HR zajmij sie przy okazji doradztwem zawodowym. I zamiast
    wysylac CV do konkretnych firm rozreklamuj sie wsrod potencjalnych klientow.

    Zaciekawilo mnie jedno - jakie uprawnienia trzeba miec zeby dzialac
    samodzielnie? Jesli to kwestia papierka, to moze warto w to zainwestowac
    troche czasu i kasy. Tak samo z uprawnieniami pedagogicznymi: to tez mozna
    szybko nadrobic.

    Kup sobie elegancki ciuch, buty na szpilkach, glowa do gory i do roboty! Jak
    bedziesz dzialac stanowczo to na pewno sie uda.

    Powodzenia,
    Aga

  • 4. Data: 2003-06-03 18:41:06
    Od: v...@o...pl

    WITAM!!!

    JA TROCHĘ Z INNEJ BECZKI NIE BĘDĘ CIĘ POCIESZAĆ BO SAMA JESTEM W PODOBNEJ
    SYTUACJI TYLKO ŻE PO EKONOMI I MOZE MOI POPRZEDNICY CHCIELI DOBRZE ALE TO NIE
    DZIAŁA MOŻNA DOSTAĆ KOTA OD PRZEGLADANIA OFERT PRACY KTÓRE JAK NIE JESTEŚ
    ZAINTERESOWANY PRZEDSTAWICIELSTWEM NICZEGO DO ZYCIA NIE WNOSZĄ
    ŁATWO SIĘ MÓWI GŁOWA DO GÓRY JAK SIE MA PRACĘ LUB JEST NA UTRZYMANIU RODZICÓW

    JA JAK NA RAZIE NIE ZAŁAMUJE SIĘ CHOCIAŻ CZASAMI ZE ZŁOŚCI POTRAFIĘ WRZASNĄĆ
    LUB CZYMŚ ŻUCIĆ TO POMAGA MAM NADZIEJE ŻE WKRÓTCE SIE UDA
    AHA A CO DO WŁASNEGO INTERESU TO JA SPRÓBOWALAM ALE JAK NIE MASZ KASY NA
    POCZĄTEK TO NIE PRUBÓJ WSZYSTKO KOSZTUJE A DOCHODY SĄ BEZNADZIEJNE NA RYNKU
    JEST RECESJA I TO WE WSZYSTKIM KAŻDY OSZCZĘDZA GROSZ DOPÓKI KONIUNKTÓRA SIĘ
    NIE POPRAWI TO NIE WARTO ZACZYNAC BO MOŻNA UTONĄĆ W DŁUGACH

    p.s SORRY ZA BŁĘDY ALE MAM DYSKORTOGRAFIĘ I NIC NA TO NIE POR5ADZĘ

    POZDRAWIAM I ŻYCZĘ CIERPLIWOŚCI W POSZUKIWANIU PRACY

  • 5. Data: 2003-06-03 18:59:57
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    On 3 Jun 2003 20:41:06 +0200, v...@o...pl wrote:

    > PO EKONOMI
    > ŻUCIĆ
    > PRUBÓJ
    > KONIUNKTÓRA

    > p.s SORRY ZA BŁĘDY ALE MAM DYSKORTOGRAFIĘ I NIC NA TO NIE POR5ADZĘ

    Radą jest słownik ortograficzny.

    Mam nazdzieje, ze przynajmiej Twoje CV i LM piszesz przy jego pomocy, bo to
    bardzo moze Ci pomóc w zdobyciu pracy.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=39102

  • 6. Data: 2003-06-03 19:06:19
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Po pierwsze: wylacz caps lock.
    Po drugie: nie masz racji.

    Sa branze, dla ktorych koszty poczatkowe sa rowne kosztom zalozenia DG. Zeby
    zorganizowac sobie prace w tym konkretnym przypadku potrzebne jest miejsce -
    a zakladam, ze psyche1 nie jest bezdomna, wiec ma do dyspozycji jakis pokoj
    i cos do siedzenia. Fakt, bedzie potrzebna kasa na ZUS, ale przeciez nie
    mozna z gory zakladac, ze to nie ma sensu i sie nie uda.

    Ja nie mowie, ze bedzie latwo i wszystko pojdzie jak po masle. Wrecz
    przeciwnie. Bedzie ciezko i pod gorke. Ale mozna usiasc i sie poplakac, a
    mozna zacisnac zeby i isc dalej. Jak to mowia, droga do sukcesu wiedzie
    przez pieklo:))

    A poza tym to, ze Tobie sie nie udalo z wlasna firma, to nie znaczy, ze
    nikomu sie nie uda. Moze po prostu nie trafilas w odpowiednia nisze? W
    kazdym razie to nie powod zeby zniechecac innych.

    No i nie przesadzajmy z ta recesja. Fakt, na rynku pracy jest mocno
    nieciekawie, ale to idealna pora na rozkrecanie wlasnych firm. Mozna
    przeciez zaproponowac konkurencyjne ceny - tym bardziej, ze firmy, ktore juz
    sa na rynku nie lubia schodzic ponizej pewnego poziomu. Sama piszesz, ze
    ludzie ograniczaja wydatki, a ze z pewnych uslug nie sposob zrezygnowac -
    zobacz jakie to daje mozliwosci. To doskonaly czas zeby sobie wyrobic marke.
    A koniunktura sie poprawi dopiero jak sami ja ruszymy:))

    pozdrawiam,
    Aga

  • 7. Data: 2003-06-03 20:16:47
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    p...@w...pl writes:

    [..]

    > Możliwe powody mojej sytuacji:
    > 1. Źle szukam
    > 2. Nie wykorzystuję znajomości
    > 3. Nie oszukuję pisząc CV
    > 4. Kiepski ze mnie psycholog, rzeczywiście do niczego się nie nadaję...

    hm... skoro masz dyplom z psychologii i studia podyplomowe z Human
    Resources i nie umiesz sobie znalezc pracy - ba - nie wiesz nawet, co
    zle robisz - to jak ty te wszystkie studia ukonczylas???

    chcesz, zeby twoja praca polegala na doradzaniu innym, a nie umiesz
    swojej wiedzy na sobie zastosowac?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2003-06-03 20:48:06
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > Aż trudno w to uwierzyć ale od dłuższego czasu szukam pracy na Śląsku w
    swoim
    > zawodzie i... nic!

    Niestety nie pociesze Cie, tak jak nie pocieszalem dwoch
    swoich kolezanek ze szkoly ktore skonczyly psychologie
    a teraz od 3 lat siedza w domu nie mogac znalezc
    pracy.

    Kiedy ktos sie kieruje: snobizmem/owczym pedem/nieznajomoscia
    rynku pracy* przy wyborze studiow to takie sa efekty.

    * - niepotrzebne skreslic.

    Dziwi mnie ze jednym z najbardziej obleganych kierunkow jest
    psychologia.
    Tak jest z marketingiem - ale w odroznieniu od psychologii takiego
    po marketingu mozna np zatrudnic na front office i bedzie wiedzial
    co robic.

    Jesli Cie urazilem (lub kogokolwiek), to przykro mi bardzo - ale
    takie sa realia rynku pracy.

    FX

  • 9. Data: 2003-06-03 22:27:38
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    p...@w...pl napisał(a):

    >Oprócz psychologii skończyłam
    > studia podyplomowe, dzięki którym posiadam wiedzę z zakresu HR.
    a może dołozysz jeszcze jeden fakultet - astropsychologię.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 10. Data: 2003-06-04 06:32:54
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Witaj
    1.Zacznij szukać lepiej
    2. Wykorzystuj znajomości
    4. Zmień nastawienie bo potencjalny pracodawca zniechęca się osobami
    mającymi niską samoocenę.

    Jeśli już piszesz w punktach to moja rada :
    1. Określ cel (firmę, firmy do których chcesz startować )
    2. Dowiedz się jak najwięcej o potencjalnym pracodawcy
    3. Napisz CV bazując na danych z punktu 2
    4. Jeśli pierwsze 3 punkty nie przyniosą rezultatu to pomyśl o zmianie
    zawodu i/lub miejsca zamieszkania.
    Żyć przecież jakoś trzeba.
    Pozdrowienia
    Stachu