PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyszłość pracy w GB

  • 21. Data: 2005-06-24 20:07:57
    Temat: Re: Przyszłość pracy w GB
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Uzytkownik "Domin" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:sqkob1935k1ec65sli5fgpil5iar8i4chg@4ax.com...

    > Tak jak z wczesniejsza czescia wypowiedzi sie zgodze, tak tu
    > dostrzegam pewna niescislosc.
    > Zakladajac ze tam zarabiasz 1000L a w Polsce 1000zl (bo takie
    > przeliczenie chyba przyjelas) to po oplaceniu podobnych mieszkan i
    > wydania czesci pensji na jedzenie zostaje tak w przyblizeniu i tu i
    > tam jakies 500. Patrzac na ceny tu i tam to wydaje mi sie za 500L w GB
    > wiecej dasz rade kupic niz za 500pln tu. Popatrz chocby na ceny
    > sprzetu AGD w sklepach internetowych.

    AGD kupuje sie rzadko i jest to niewielki procent rocznych wydatkow u kogos,
    kto nie handluje tym, tylko jest normalnym konsumentem.

    A roznica miedzy tym, co mozna w Polsce kupic za te 3k PLN, a w GB za 500L
    jest jednak duza, gdy wezmiemy pod uwage takie rzeczy jak jedzenie,
    mieszkanie, ubranie, edukacja, kultura i rozrywka itp. Satysfakcja z
    kupienia tanszego AGD czy elektroniki nie jest tak silna i trwala jak
    satysfakcja z _ciaglego_ napawania sie dostatkiem i dobra jakoscia tych
    rzeczy, ktore sa konsumowane czesciej lub w bardziej spolecznych sytuacjach.

    Do powrotu do Polski ludzi ciagnie to, ze tu za te pieniadze doznaja
    podwyzszenia statusu spolecznego zwiazanego z posiadaniem w znacznie
    wiekszym stopniu niz konsumujac zarobione pieniadze w GB - takze dzieki
    porownaniu swojego stanu posiadania ze stanem posiadania rodakow. Poczucie
    bycia bogatym jest rzecza bardzo wzgledna i zwykle zwiazana z porownywaniem
    sie z otoczeniem.

    Za silna motywacja do powrotow dla tych, ktorzy tam wykonuja najgorsze,
    niechciane prace, zeby brytyjski rynek pracy byl zagrozony i mial sie
    Polakami przesycic. A nawet jak sie troche przesyci, to otworza sie nowe
    rynki.

    I.

  • 22. Data: 2005-06-24 20:09:59
    Od: fly <y...@N...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Spodnie do garnituru porzadnej marki albo firmowe Lewisy jakies 140-150
    > zl.
    -
    chyba ze stadionu.. orygianlne np Lee kosztuja 250 wzwyz..

    pozdr.fly

  • 23. Data: 2005-06-24 20:13:28
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > chyba ze stadionu.. orygianlne np Lee kosztuja 250 wzwyz..

    Widze ze Pani z Warszawy. A tu na prowincji w Krakowie w normalnym
    sklepie tyle kosztują.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 24. Data: 2005-06-24 20:35:57
    Od: "@nn" <jurek@post>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Widze ze Pani z Warszawy. A tu na prowincji w Krakowie w normalnym
    > sklepie tyle kosztują.

    Pani też z prowincji i, z dużo mniejszego miasta niż Kraków :)
    A ile kosztują wiem, bo ostatnio chciałam kupować - po 250 były na
    wyprzedaży a kupiłam normalne za 350 :>
    Ania
    --
    *~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
    *~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

  • 25. Data: 2005-06-24 20:36:30
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Immona <c...@w...zpds.com.pl> wrote:

    > Polski, zeby tu kupic za nia mieszkanie, samochod, spokojnie przezyc kilka
    > miesiecy, zaplacic za studia itd.

    Ja tylko tak informacyjnie. Nie wiem ile lat musiałby pracować w UK taki
    niewykwalifikowany robotnik, żeby móc w Polsce kupić mieszkanie. Trochę się
    zapędziłaś chyba...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 26. Data: 2005-06-24 20:47:50
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Pani też z prowincji i, z dużo mniejszego miasta niż Kraków :)
    > A ile kosztuj? wiem, bo ostatnio chciałam kupować - po 250 były na
    > wyprzedaży a kupiłam normalne za 350 :>
    > Ania

    No to moze z drugiej strony ... w duzo mniejszych miastach brak
    konkurencji i kosi sie klientow :]

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 27. Data: 2005-06-24 20:49:40
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Ja tylko tak informacyjnie. Nie wiem ile lat musiałby pracować w UK taki
    > niewykwalifikowany robotnik, żeby móc w Polsce kupić mieszkanie. Trochę się
    > zapędziłaś chyba...

    Z praktyki mojej znajomej: mozna zaoszczedzic 3 tys zl miesiecznie.
    Czyli porzadne mieszkanie masz za jakies 50 miesiecy czyli 4 lata.
    Mowimy o cenach bylejakich blokow w Krakowie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 28. Data: 2005-06-24 20:58:45
    Od: fly <y...@N...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Widze ze Pani z Warszawy. A tu na prowincji w Krakowie w normalnym
    > sklepie tyle kosztują.
    -
    pan.. ;) gdansk..

    pozdr.fly

  • 29. Data: 2005-06-24 21:13:40
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tylko tak informacyjnie. Nie wiem ile lat musiałby pracować w UK taki
    > niewykwalifikowany robotnik, żeby móc w Polsce kupić mieszkanie. Trochę
    > się
    > zapędziłaś chyba...

    A ile lat musialby pracowac w Polsce w tym samym zawodzie aby odlozyc na
    mieszkanie?
    Ludzie raczej tak dlugo nie zyja :).

    pzdr

  • 30. Data: 2005-06-24 21:47:08
    Temat: Re: Przysz3o6f pracy w GB
    Od: "marlene" <m...@a...co.uk>

    "Przemek" <b...@n...pl> wrote in message news:d9htbn$1ku$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A ile lat musialby pracowac w Polsce w tym samym zawodzie aby odlozyc na
    > mieszkanie?
    > Ludzie raczej tak dlugo nie zyja :).

    LOL :)