PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedwstępna umowa o pracę - czy coś gwarantuje?

  • 1. Data: 2009-10-12 19:54:13
    Temat: Przedwstępna umowa o pracę - czy coś gwarantuje?
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Zaproponowano mi nową, lepszą pracę. W dotychczasowej firmie, w której
    pracuję 11 lat i mam pewną i ciepłą posadkę, mam 3 miesięczny okres
    wypowiedzenia. Nowego pracodawcę poprosiłem o umowę przedwstępną zanim
    staremu złożę wypowiedzenie. Co taka umowa mi gwarantuje, jeżeli by za 3
    miesiące coś mu się odwidziało i np. nie chciał dać zaproponowanego
    wynagrodzenia lub w ogóle zatrudnić tłumacząc się kryzysem, spadkiem
    zamówień itp?

  • 2. Data: 2009-10-12 20:06:46
    Temat: Re: Przedwstępna umowa o pracę - czy coś gwarantuje?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "krowek" <k...@w...k> napisał

> [...]
    > miesiące coś mu się odwidziało i np. nie chciał dać zaproponowanego
    > wynagrodzenia lub w ogóle zatrudnić tłumacząc się kryzysem, spadkiem

    A co masz w niej zapisane? Bo wróżyć z powietrza jest dość trudno.

  • 3. Data: 2009-10-12 20:22:45
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "krowek" <k...@w...k> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3 miesiące coś mu się odwidziało i np. nie chciał dać zaproponowanego
    > wynagrodzenia lub w ogóle zatrudnić tłumacząc się kryzysem, spadkiem

    Umowa zagwarantuje Ci dokładnie to co w niej będzie zawarte.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 4. Data: 2009-10-12 20:23:26
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "krowek" <k...@w...k> napisał

    > A co masz w niej zapisane? Bo wróżyć z powietrza jest dość trudno.

    To samo co się zapisuje w umowie o pracę: stanowisko, wynagrodzenie, okres
    zatrudnienia, miejsce wykonywania pracy. I że strony zobowiązują się do
    podpisania umowy o pracę na w/w warunkach w pierwszym dniu pracy.

  • 5. Data: 2009-10-12 20:32:18
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

> [...]
    > okres zatrudnienia, miejsce wykonywania pracy. I że strony zobowiązują
    > się do podpisania umowy o pracę na w/w warunkach w pierwszym dniu

    A masz zapisane co będzie jak strony umowy nie zawrą?

  • 6. Data: 2009-10-12 20:34:41
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Użytkownik "Pe.Ka" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "krowek" <k...@w...k> napisał w wiadomości

    > A masz zapisane co będzie jak strony umowy nie zawrą?

    nie

  • 7. Data: 2009-10-12 20:43:50
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]

    > okres zatrudnienia, miejsce wykonywania pracy. I że strony zobowiązują
    > się do podpisania umowy o pracę na w/w warunkach w pierwszym dniu pracy.

    W takim razie pracę masz zasadniczo zagwarantowaną.
    Tutaj jest dość wyczerpujący artykuł na ten temat:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/przedwstepna;umowa;o;prace,117,0,224117.html

  • 8. Data: 2009-10-12 20:45:44
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Pe.Ka" <p...@g...pl> napisał

    > A masz zapisane co będzie jak strony umowy nie zawrą?

    Nie musi być takiego zapisu.

  • 9. Data: 2009-10-12 20:50:07
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 12 Paź, 22:34, "krowek" <k...@w...k> wrote:

    > nie

    A dlaczego wlasciwie nie zaproponowales zawarcia normalnej umowy o
    prace z terminem rozpoczecia za 3 mce?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2009-10-12 20:54:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    glos pisze:

    > A dlaczego wlasciwie nie zaproponowales zawarcia normalnej umowy o
    > prace z terminem rozpoczecia za 3 mce?

    A co by to dało?

    Przecież taką umowę też można rozwiązać przed rozpoczęciem pracy. Ba,
    są opinie, że przed rozpoczęciem pracy "pracownik" jeszcze nie jest
    pracownikiem i nie przysługują mu okresy wypowiedzenia przewidziane w
    KP, co oznacza, że przed dniem rozpoczęcia pracy taką umowę można
    rozwiązać "od razu".

    --
    Liwiusz