PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedstawiciel naukowy czy akwizytor?

  • 1. Data: 2003-09-13 10:50:11
    Temat: Przedstawiciel naukowy czy akwizytor?
    Od: "Liwiusz" <l...@N...gazeta.pl>

    Czy nazwanie tego stanowiska 'przedstawiciel naukowy' nie jest pewną formą
    eufemizmu?

    Liwiusz
    l...@i...pl

    "
    GlaxoSmithKline
    Jeśli przemawia do Ciebie cel poprawiania jakości życia ludzi dzięki
    innowacyjnym
    produktom medycznym, dołącz do nas !

    [ble ble ble, materiał reklamowy...]

    W chwili obecnej rozpoczynamy rekrutację na stanowisko:
    PRZEDSTAWICIEL NAUKOWY
    woj. wielkopolskie
    Grupa Neurologiczna

    Zadaniem zatrudnionej osoby będzie promowanie leków wśród lekarzy na terenie
    województwa wielkopolskiego oraz utrzymanie pozytywnego wizerunku
    GlaxoSmithKline w tym segmencie rynku.

    Kandydaci na stanowisko Przedstawiciela Naukowego powinni spełniać
    następujące wymagania:
    wykształcenie wyższe medyczne lub pokrewne
    otwartość, łatwość nawiązywania kontaktów
    dobra organizacja pracy i samodzielność w działaniu
    odporność na stres i gotowość do podejmowania nowych wyzwań
    prawo jazdy kat. B i praktyka za kierownicą
    dobra znajomość języka angielskiego będzie dodatkowym atutem kandydatów
    doświadczenie w promocji leków będzie dodatkowym atutem

    Oferujemy niezwykle ciekawą pracę w dobrze rozumiejącym się zespole, bardzo
    interesujące perspektywy rozwoju i szkolenia, motywującą płacę oraz samochód
    służbowy.
    "

  • 2. Data: 2003-09-14 19:29:56
    Temat: Re: Przedstawiciel naukowy czy akwizytor?
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Liwiusz napisal(a) Sat, 13 Sep 2003 10:50:11 +0000 (UTC):

    > Czy nazwanie tego stanowiska 'przedstawiciel naukowy' nie jest pewną formą
    >eufemizmu?

    Z pewnoscia.
    Ale obecnie w kraju naszym, gdzie bezrobocie jest 17-18%,
    pojecia typu "marketing bezposredni", "sprzedaz bezposrednia",
    "akwizycja" budza obrzydzenie wsrod wielu bezrobotnych,
    a czesto wyksztalconych osobnikow.
    Uplynie troche wody w niejednej rzece, zanim dotrze do swiadomosci
    wielu Szanownych Bezposrednich, ze wkraczam w ere gdzie
    liczy sie sprzedaz, a nie produkcja. A sprzedawcy czesto
    beda lepiej wynagradzani niz Szanowni Naukowcy w budzetowce.
    Lepiej wynagradzani, ale tez beda i coraz wieksze wymagania
    w stosunku do nich, do sprzedawcow, marketngowcow, akwizytorow.
    Po prostu licza sie ludzie, ktorzy potrafia przyniesc
    pieniadze do firmy.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2003-09-14 21:34:09
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote in message

    > beda lepiej wynagradzani niz Szanowni Naukowcy w budzetowce.

    Konczyles jakies studia? Uczyli cie Szanowni Naukowcy czy tez Szanowni
    Akwizytorzy?

    Wojtek

  • 4. Data: 2003-09-14 22:12:14
    Od: "Misiek" <g...@s...nl>

> [...]
    > w stosunku do nich, do sprzedawcow, marketngowcow, akwizytorow.
    > Po prostu licza sie ludzie, ktorzy potrafia przyniesc

    Racja, lecz to nie sprzdawcy sie licza. Oni tylko sluza. Licza
    sie przedsiebiorcy ktorzy maja cos do sprzedania, tak aby ktos
    inny to kupil.

    Misiek

  • 5. Data: 2003-09-14 22:47:22
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Uplynie troche wody w niejednej rzece, zanim dotrze do swiadomosci
    > wielu Szanownych Bezposrednich, ze wkraczam w ere gdzie

    ROTFL. A owi "Supermeni sprzedaży i marketingu" co będą sprzedawać, jeśli
    nie będzie produkcji (rozumianej szeroko, czyli produkcja softu, różnej
    maści usługi,typowa produkcja maszyn i urządzeń)?Bez owych naukowców czy
    inżynierów pozostanie sprzedaż żarcia, karmy dla psów i produktów
    importowanych. Wyszkolenie handlowca to czas od kilku godzin do kilku
    tygodni i zależy od rodzaju sprzedawanego towaru.I może to zrobić byle
    studencina marketingu, po przeczytaniu i przygotowaniu kilkudziesięciu stron
    materiałów. Inżyniera, projektanta softu, admina musisz szkolić dłużej i nie
    mogą tego robić dupki, które przeczytały jedną lub dwie książki lub
    skończyły Wyższą Szkołę Wyłudzania i Marketingu.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 6. Data: 2003-09-15 06:13:23
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > maści usługi,typowa produkcja maszyn i urządzeń)?Bez owych naukowców czy
    > inżynierów pozostanie sprzedaż żarcia, karmy dla psów i produktów

    Choćby Pałac Kultury, a tak poważnie kazdy z tych klockow jest potrzebny.

> [...]
    > tygodni i zależy od rodzaju sprzedawanego towaru.I może to zrobić byle
    > studencina marketingu, po przeczytaniu i przygotowaniu kilkudziesięciu

    BUHA HA HA HA. Czy kolega cos kiedyś sprzedawał poza fasolką na targu ?

    Inżyniera, projektanta softu, admina musisz szkolić dłużej i nie
    > mogą tego robić dupki, które przeczytały jedną lub dwie książki lub
    > skończyły Wyższą Szkołę Wyłudzania i Marketingu.

    BUHA HA HA HA, W branży produktów specjalistycznych często dobrzy handlowcy
    wiedzą tyle co inżynierowie lub więcej. nie znają tylko jednego produktu,
    ale również produkty konkurencji. Znam tyle samo kiepskich
    handlowców/marketingowców, co kiepskich inżynierów.

    Chłopie, nie wszystko sprzedaje się jak brukselkę.

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 7. Data: 2003-09-15 08:03:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "WojtekS" <w...@R...wp.pl> writes:

    > "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote in message

    > Konczyles jakies studia? Uczyli cie Szanowni Naukowcy czy tez Szanowni
    > Akwizytorzy?

    A co ma piernik do wiatraka?

    W Polsce niestety ciagle tak jest, ze faktycznie, jak napisal Wojsal -
    wielu ludzi (w tym bezrobotnych) czuje obrzydzenie do pracy
    sprzedawcy, obojetnie jakiego.

    tak jakby to jakis wstyd byl czy nie wiem co.

    W innych krajach nie jest to tak wyrazne. praca jak kazda inna, a
    nawet trudniejsza, bo wymaga niesamowitej cierpliwosci, uzerania sie z
    ludzmi no i pewnych jednak zdolnosci.

    O ile ktos nie kradnie i uczciwie zarabia na chleb to ja nie widze
    powodow, dlaczego jego prace darzyc pogarda?
    Dlaczego niby to taki "naukawiec" ma byc jakas wyzsza forma ludzkiego
    bytu niz sprzedawca? Czy to, w jakim zawodzie jest zatrudniony
    rozsadza o jego czlowieczenstwie, kwalifikacjach moralnych czy
    defaultowym szacunku?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2003-09-15 08:45:36
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy nazwanie tego stanowiska 'przedstawiciel naukowy' nie jest pewną
    formą
    > eufemizmu?

    W zasadzie tak, ale "z górnej pólki".

    W większości firm farmaceutycznych istnieją odrębne stanowiska
    "przedstawicieli medycznych" i "naukowych". Ci pierwsi zajmują się typową
    akwizycją - regularnie odwiedzają lekarzy namawiając do ordynowania
    specyfików swojej firmy i oczywiście popierając te namowy różnego typu
    gadgetami czy zaproszeniami na darmowe szkolenia (co jest teraz trudniejsze
    ze względu na ustawę farmaceutyczną).

    Z kolei przedstawiciele naukowi koncentrują się raczej na namawianiu lekarzy
    czy szpitali do udziału w prowadzonych przez firmę badaniach klinicznych
    (każdy lek zanim trafi do aptek musi takie coś przejść), organizowaniu
    konferencji promujących specyfiki swojej firmy, namawiania "sław" do
    wygłoszenia referatu w którym pochwalą określony specyfik itp. itp.

    Kolega, który pracował jako przedstawiciel medyczny a potem przeszedł na
    "naukowego" twierdzi, że komfort pracy jest nieporównywalnie większy -
    wprawdzie wzrosła odpowiedzialność ale lekarze na PN-ach nie leczą swoich
    kompleksów, jak to się często dzieje w przypadku "normalnych" repów

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 9. Data: 2003-09-15 11:49:40
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A owi "Supermeni sprzedaży i marketingu" co będą sprzedawać, jeśli
    >
    > Choćby Pałac Kultury, a tak poważnie kazdy z tych klockow jest potrzebny.

    Dokładnie jest tak jak napisałeś. Każdy klocek jest potrzebny.Niestety
    działy handlowe i marketingu tego nie rozumieją.

    > Wyszkolenie handlowca to czas od kilku godzin do kilku
    > stron > materiałów.
    >
    > BUHA HA HA HA. Czy kolega cos kiedyś sprzedawał poza fasolką na targu ?

    Tak. W 90% - 95% przypadków wystarczy taki czas. Pozostałe 5- 10% się nie
    liczy. Raczej potwierdza regułę.

> [...]
    handlowcy
    > wiedzą tyle co inżynierowie lub więcej. nie znają tylko jednego produktu,

    ROTFL. _Każdy_handlowiec_powinien_znać_produkty_konkurencji
    . Zarówno ich
    mocne jak i słabe strony. Bez względu na to czy chodzi o węże ogrodowe czy
    promy kosmiczne. To jest podstawa handlu.

    >Znam tyle samo kiepskich
    > handlowców/marketingowców, co kiepskich inżynierów.

    W naszym kraju jest więcej kiepskich handlowców niż kiepskich inżynierów. A
    ci PH o których można powiedzieć, że są dobrzy mają zbytnio przerośnięte
    ego.

    > Chłopie, nie wszystko sprzedaje się jak brukselkę.

    Chłopi to są na wsi albo u Reymonta.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 10. Data: 2003-09-15 12:08:23
    Od: "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisal w wiadomosci

    > A co ma piernik do wiatraka?
    >
    > W Polsce niestety ciagle tak jest, ze faktycznie, jak napisal Wojsal -
    > wielu ludzi (w tym bezrobotnych) czuje obrzydzenie do pracy
    > sprzedawcy, obojetnie jakiego.

    Bo zazwyczaj jest to nie znajacy swoich produktów dupek. Nie lubiacy sie
    uczyc. Na dodatek nachalny i prymitywny. (cytat z jednego z moich kolegów
    (czlowieka o bardzo dobrych wynikach): "Niech pan to kupi, to bede mial z
    czego oplacic przedszkole dla dziecka.").Czlowiek który moze sprzedawac
    wszystko.Z przyjemnoscia i bez wyrzutów sumienia stosujacy lapówki w róznych
    formach. Zero lojanosci wobec firmy i wspólpracowników. Prymitywny umyslowo.
    Negatywne cechy mozna by mnozyc. Dlatego w tym kraju nie lubi sie
    akwizytorów/ph.

    --
    pozdrawiam
    Jaroslaw Wiechecki