PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedstawiciel handlowy - uwagi

  • 1. Data: 2006-04-16 21:42:21
    Temat: Przedstawiciel handlowy - uwagi
    Od: "ARKOS" <a...@n...arkos.net.pl>

    Witam
    Chcę zatrudnić przedstawiciela handlowego w firmie. Powierzone mu zostanie
    mienie w postaci nowego samochodu i tel komórkowego z limitem. W jaki sposób
    ustrzec się przed jakimiś niespodziankami? Pytam o to co w sytuacji kiedy
    osoba z własnej winy uszkodzi samochód? Bardzo proszę o rady (również dot.
    innych spraw związanych z pracą przedstawiciela) gdyż jest to pierwszy
    przedstawiciel w firmie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-17 09:09:57
    Temat: Re: Przedstawiciel handlowy - uwagi
    Od: croppek1 <c...@g...pl>

    ARKOS napisał(a):
> [...]
    > osoba z własnej winy uszkodzi samochód? Bardzo proszę o rady (również dot.
    > innych spraw związanych z pracą przedstawiciela) gdyż jest to pierwszy

    Pełna finansowa odpowiedzialność w przypadku udowodnionej winy
    prowadzącego pracownika

  • 3. Data: 2006-04-17 12:33:20
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "croppek1" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pełna finansowa odpowiedzialność w przypadku udowodnionej winy
    > prowadzącego pracownika

    Odpowiedzialnosc za co? za pelne koszty czy udzial wlasny?

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 4. Data: 2006-04-17 12:36:47
    Od: tumek <t...@k...chip.pl>

    Dnia Sun, 16 Apr 2006 23:42:21 +0200, ARKOS napisał(a):

> [...]
    > osoba z własnej winy uszkodzi samochód? Bardzo proszę o rady (również dot.
    > innych spraw związanych z pracą przedstawiciela) gdyż jest to pierwszy
    proponuje jak to we wiekszosci firm bywa poprostu ubezpieczyc samochod na
    AC. Kolega cropek chyba nie wie co pisze. Ja nigdy nie podpisalbym pelnej
    odpowiedzialnosci za wypadek jako PH. Limit ok , wazne zeby byl realny tzn
    odpowiadajacy rzeczywistosci , wnioskuje ze jesli to pierwszy PH wiec bedzie
    zapewne budowal siec odbiorcow - koszty beda wiec troszke wieksze niz
    przecietnie. limity sa rozne ja mam 120 zl ale kumpel ma 50 zl.

    --
    pozdrawia Was
    Tumek

  • 5. Data: 2006-04-17 18:19:44
    Od: "ARKOS" <a...@n...arkos.net.pl>

    Użytkownik "tumek" <t...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapewne budowal siec odbiorcow - koszty beda wiec troszke wieksze niz
    > przecietnie. limity sa rozne ja mam 120 zl ale kumpel ma 50 zl.

    Samochód ma AC. Czy samochód przekazuje się na podstawie jakiegoś protokołu
    zdawczo-odbiorczego? Czy pracownik podpisuje że odebrał samochód w stanie
    nienaruszonym itd? Czy są jakieś gotowe wzorce takich oświadczeń? Jak
    ustrzec się przed nieuczciwością ze strony PH? Przed tym aby telefonu i
    samochodu nie używał do prywatnych celów? Czy przedstawiciel powienien
    rozliczać si w jakiś sposób z przejechanych kilometrów?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-17 21:46:23
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam!

> [...]
    > samochodu nie używał do prywatnych celów? Czy przedstawiciel powienien
    > rozliczać si w jakiś sposób z przejechanych kilometrów?

    Jako REP z kilkuletnim doswiadczeniem pozwole sobie zabrac glos:
    - zwykle podpisywalem odbior samochodu sluzbowego i telefonu
    - jak zamierzasz sprawdzac czy przypadkiem nie podjechal samochodem
    sluzbowym po zakupy lub nie odebral dziecka z przedszkola? Wg. mnie
    takie ograniczenia prowadza tylko do kombinowania. Czy nie lepiej byloby
    zaznaczyc, ze podczas rozliczania tzw. kilometrowki zaznacza km
    prywatne? Chociaz jak zycie uczy nie ma takiej kilometrowki, ktorej PH
    nie rozpisze. Spotkalem sie z tym w jedej firmie i wiem jakie przekrety
    tam byly robione. Chyba jednak lepiej byloby podpisac jakas umowe
    uzyczenia i juz. Jakiekolwiek nakazy prowadza zwykle do usilnych prob
    ich omijania. Co do telefonu to tak jak ktos z przedpiscow napisal:
    rozsadny limit i to co ponad platne przez PH. Jesli bedzie malo to na
    podstawie bilingow bedzie mozna ten limit modyfikowac. Jako limit mam na
    mysli plan taryfowy u operatora GSM. Postaraj sie uwierzyc, ze telefon i
    samochod sluzbowy oprocz tego, ze sa narzedziami pracy sa tez sposobem
    na motywowanie pracowniak. Jesli okazesz mu zaufanie a PH nie bedzie go
    naduzywal wasza wspolpraca bedzie ukladala sie pomyslnie. Czego szczerze
    zycze.

    --
    Pozdrawiam!
    Q.